Derfor har vi skjult adresse

Da Per Fredrik og jeg skulle kjøpe hus var det veldig viktig for oss at ingen fikk vite hvor vi bodde. Jeg skrev ikke om at vi skulle flytte sammen før annonsen for huset på finn.no var borte engang. Det er kun noen av våre venner og familie som vet hvor vi bor, og adressen vår er skjult fra både nett og andre steder. 

Grunnen til det tenkte jeg å fortelle dere litt om nå. Det er jo ingen hemmelighet at jeg som blogger får en del oppmerksomhet. I 99% av tilfellene er det bare positivt. Meeeen, en gang iblant kommer det ganske stygge kommentarer. Det som er så skummelt med å ha en blogg som alle og enhver kan lese er at man vet aldri hvem som leser bloggen. Plutselig før man vet ordet av det er det en eller annen psycho som leser bloggen, som bestemmer seg for at han vil oppsøke meg i virkeligheten og skade meg. Da er det viktig at adressen min ikke er lett å få tak i. 

Noe som også er veldig ubehagelig som skjedde nesten hver eneste dag da jeg bodde hos foreldrene mine, er at lesere kommer hjem til meg for å ta en selfie. Altså, det sier seg jo selv at det ikke er greit. Så når det kom haugevis av fans på døren nesten hver dag, ble det veldig slitsomt. Jeg elsker å si hei til dere når jeg møter dere på gata. Men da er jeg liksom klar for det. Når jeg er i mitt eget hjem er jeg ikke klar for at det skal komme folk for å ta selfies hele tiden. 

En annen veldig ubehagelig opplevelse som skjedde var at jeg gjentatte ganger fikk brev i postkassen fra en som var mildt sagt veldig forelsket i meg. Han skrev side på side der han fortalte hvor mye han elsket meg osv. Det verste var at det ikke var frimerke på brevene. Han hadde vært utenfor huset der jeg bodde hos foreldrene mine og lagt brevet i postkassen selv. Ugh. Tenk så ekkelt hvis han har stått og sett inn i vinduene om kvelden? Nei uff, det orker jeg ikke tenke på engang. 

Så for å unngå at jeg hele tiden skal gå rundt og være stresset og ha en klump i magen, har vi rett og slett vært ekstremt nøye med å holde adressen vår skjult. Skjønner ikke hvordan andre offentlige personer orker å ha adressen sin offentlig. Men det får jo være opp til dem. Hehe! 

15 kommentarer
    1. Forstår deg! Jeg er oppvokst og veldig godt kjent i Sandefjord, og kjente med en gang igjen hvor huset deres ligger, kjørt forbi der mange ganger (før dere flyttet inn), men selv jeg syns det blir for dumt å møte opp på døren til folk, selvom de er kjent og man liksom vet hvor de bor…. Håper jeg treffer deg på gaten en gang da! Så deg jo på Svinesund for et års tid siden, men var for feig til å si noe… 🙁

    2. Forstår deg godt! Men å dukke opp på døra til foreldrene sine hus for å ta en selfie er litt drøyt synes jeg. Akkurat det minte meg om filmen The Bling Ring (med Emma Watson). Hehe! Du burde se den forresten. Men uansett, synes det er bra du skriver om det, for da får kanskje fansen en litt forståelse av hva som er greit og ikke greit.
      Men har dere møtt på noen av leserne dine i område der du bor nå med PF?
      Elsker bloggen din! <3

    3. Jeg forstår deg veldig godt 🙂
      Jeg tenker at når man er hjemme, om man er en kjent person eller en ” mindre kjent” person , så er det privat , da vil man gjerne gå kledd som man selv vil, uten å måtte føle at noen plutselig kan stå på døren eller i vinduet osv å følge med på deg, er noe annet vist man har avtalt at man skal få besøk osv, men jeg tenker at er man hjemme, er man på privat grunn så skal man kunne føle seg trygg 🙂 <3

    4. Hei
      Greit med hemmelig adresse, for de som ikke bor i Sandefjord. Jeg kan jo se utifra bildene dine hvor du holder til. Slapp helt av. Ingen planer om å dukke opp uanmeldt bare så du vet det. Bilder forteller mer enn 1000 ord 🙂 Ha en fin kveld videre begge to.
      Andreas.

    5. Til dere som skriver at dere bor i Sandefjord og vet hvor Stina bor; forstår dere ikke at det virkelig ikke hjelper å påpeke slike ting i kommentarfeltet? Hun skrev at hun ønsker å holde adressen sin skjult for å slippe å konstant gå rundt med angst for at noen kanskje skal prøve å oppsøke henne hjemme og gjøre henne noe, og det at dere skriver at dere ikke kommer til å gjøre nettopp det er jo ingen garanti for henne! Hvordan skal hun kunne føle seg trygg hjemme da? Nei, de kommentarene der kunne dere ha spart dere. Hadde vært bedre om dere sendte privat melding til Stina hvor dere forklarte nøyaktig HVA det var fra de bildene hun har lagt ut som gjorde at dere kjente igjen huset hennes fra gaten, og på den måten kunne dere ha hjulpet henne med å unngå at det samme skjer i fremtiden…. ærlig talt!

    6. Jeg forstår så godt at dere har adressen deres hemmelig.. Jeg ser på det som en viktig ting i deres situasjon. Men, i steden for å skrive “psycho” bruk heller mentalt eller psykisk syke mennesker. 🙂 Da skriver du på en finere måte.
      Fortsett å hold adressen deres hemmelig, ingen grunn til at allmenheten skal vite hvor dere bor, privatliv er vitkig!

    7. Skjønner godt dere har adressen skjult! Per Fredrik er jo kjent og du er kjent! Selv har jeg skjult adresse og tlf nr, siden det var en periode hvor noen drev å trua meg som 13 åring, politianmeldte det da og fant ut hvem det var, men har bare holdt det skjult siden da, ingen har jo noe med hvor man bor! Om man så er kjent blogger eller en ukjent jente på 20 år. De som skal vite det er jo folk du frivillig oppgir det til, familie og venner.❤️

    8. Har du tatt silikon? Brystene dine ser mye større ut enn de vanligvis gjør og er det mening at shortsen skal være sånn eller har den blitt litt liten og kort?
      Ikke frekt ment, jeg liker bloggen din og ser på alle youtube videoene dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg