4 Ting du aldri skal si til en blogger

// reklamelink

Som blogger får jeg veldig mange koselig kommentarer fra lesere. Men det hender det kommer inn visse kommentarer både på bloggen og “in-real-life” der folk spør og graver i visse ting jeg bare ikke syns er greit. Nå skal ikke jeg snakke på vegne av alle bloggere der ute. Men dette er i alle fall 5 ting som jeg hater når folk sier til meg. 

– Blusen min finner du HER – 


 
“Hvor mye tjener du?”
– Alltid like gøy når egentlig hvem som helst skal grave i hva jeg tjener på bloggen min. Jeg skjønner at det kan være interessant å vite i og med at jeg har en litt annerledes jobb. Meeen, det er fortsatt litt vel privat å spørre noen om. 

 

“Må du seriøst ta bilder av alt hele tiden?” 
– Ja. Det er jo jobben min. Dessuten lever vi i 2017. Da bør man kunne ta en selfie uten at noen skal reagere på det.. 

“Å ta selfies og skrive litt på en blogg er ikke en jobb”
– Vel, når man tjener nok til å leve av, og egentlig mye mer enn det også, så vil jeg nå si at det er en jobb. Skal også sies at det å leve av blogging ikke bare er å ta selfies og skrive noen linjer på en blogg. Det er kanskje sånn man gjør det om man blogger på hobbybasis.

Men når man skal leve av det kommer ekstremt mye mer med i bildet. Mailer må svares, kommentarer må godkjennes, avtaler må gjøres med annonsører og man må skrive innlegg for de, snapchat / instagram / youtube / facebook må oppdateres ofte (gjerne flere ganger om dagen), og en rekke andre ting.

Dette kommer i tillegg til at man da helst skal skrive 2-3 innlegg hver eneste dag året rundt med innhold som faktisk er underholdende og interessant for leseren å lese. Så kort oppsummert; vil kalle blogging en jobb.

“Kan du legge ut bilde av meg på Instagram og be folk følge meg?”
– Denne er alltid like morsom. Heheeeee. Spesielt når mennesker jeg møter på som jeg har snakket med i sånn 5 minutter skal ha meg til å følge de i hue og ræva på alle sosiale medier, og gjerne poste bilder av dem på min instagram. Altså. Det skjer bare ikke. Du får finne noen andre du kan prøve å snylte noen Instagram-følgere av. 

 

Men sånn bortsett fra noe irriterende kommentarer her og der, er det virkelig en fryd å blogge og jeg ville ikke byttet det med noe annet i verden! 💕

19 kommentarer

Siste innlegg