En forsmak på sommeren!

I dag har jeg hatt full kontordag og har fått unnagjort så mye! Men når klokken nærmet seg 7 kjente jeg at jeg begynte å bli veldig rastløs! Så jeg fikk med Per Fredrik og Chloe inn til sentrum en tur. Det er jo så fint her ved vannet, spesielt når det er solnedgang. Vi gikk en tur langs havna og så på alle båtene.

Mens Chloe var fullt opptatt med å snuse rundt på alt mulig, og knuffe på alle hun møtte. Tuller ikke når jeg sier at hun bjeffer og knurrer på alle hun møter. Verste er at hun var ikke sånn før. Men i det siste har hun blitt skikkelig ille, og hverken Per Fredrik eller jeg skjønner hvorfor… Hmm… Kanskje noen av dere har noen erfaringer eller tips å dele?

Uansett, etter litt rusling rundt satt vi oss ned på en restaurant ute og koste oss med nachos mens vi skravlet om alt mulig. Kjenner det var så deilig å få en forsmak på sommeren. Gleder meg til sommerkvelder der man kan sitte ute til langt på kveld, gjerne når man griller.

Åååå. Nå må jeg ikke snakke for mye om sommer, for da blir jeg så utålmodig. Har bare lyst til at sommeren skal komme nå!

Imens jeg venter på at sommeren skal komme får jeg bare nyte dagene som er nå. Den ene dagen er det snø, og dagen etter er det 16 grader og sol. Norge altså. Været er i alle fall ikke kjedelig her 🙂 

Nå skal vi lage middag også skal vi se “girlboss”. Vi begynte å se på den serien på Netflix i går, og vi har fått helt dilla! Den er så kul! Vi har sett 3-4 episoder allerede, og i kveld blir det enda flere! Om dere vil begynne å se på en ny serie bør dere virkelig sjekke ut denne! 

 

19 kommentarer
    1. Min hund bjeffet mye på alt vi møtte før. Men så ble jeg litt strengere når vi gikk tur og tok han noen ganger og lot han hilse noen ganger nå bjeffer han kun når ringerllokken ringer

    2. Hvis dere ikke har hatt med henne i sentrum før nå, så er det ikke rart hun knurrer og bjeffer til alt og alle hun ser. Det er nytt og ukjent, spennende og utforske alt hun kommer over, men så lenge hun blir tatt med på flere sånne turer vil hun bli bedre kjent og dermed vil hun også slutte å bjeffe så mye. 🙂
      Nå er ikke jeg ekspert på din rase men jeg har bodd med en pomeranian så vet at små hunderaser bjeffer en del til nye ting de ikke kjenner til. Håper dette hjalp litt 🙂

    3. Kan du ikke bare forklare hvorfor du har sluttet med ukas spørsmål istedet for å bare hoppe over kommentarene? Savner det

    4. Hei. Anbefaler å kontakte en hundetrener slik at dere kan trener bort bjeffingen før det bli værre. Bjeffing er en selvforsterkende adferd. Tips: finn noen som driver med positiv hundetrening og som har jobbet med så hunder før (ja det er forskjell i adferd til små og store raser). Det er dessverre trenere som fortsatt bruker straff, noe som kan gjøre ting vondt verre. Nå bor jeg i Oslo, men jeg er sikker på at det finnes gode trenere i området ditt 🙂

    5. Har slitt med samme problem med en av mine hunder.. Det er veldig mye hormoner som går + att de har noen runder med “spøkelses perioder” kan f.eks være redd ting de ikke er redd for til vanlig.
      Tren kontakt!! Når du ser att hun er på tur til å bjeffe/ utagere, så tar du frem en godbit. Du kan kommandere henne ned i sitt, der hun har øyekontakt med deg og hun blir belønnet for att hun er stille/+att hun får fokuset bort ifra det hun bjeffer på.
      Ha fullt fokus på henne! lurt å dra en plass, det ikke er for mye folk, for å forenkle oppgaven til å begynne med.
      Det er ikke noe vits i å bli sint/irettesette, for hun er mest sannsynlig redd/usikker å da blir det helt feil.
      Bruk godbiter som lukter godt,og som hun virkelig vil jobbe for! pølsebiter, skinke, kjøttboller osv.
      Blir det for ille, ta henne bort ifra situasjonen å ha lenger avstand, der hun kan lykkes. uten å utagere.
      Lykke til med treningen!! 🙂
      Dette går bra! men det er viktig å trene på det, slik att det ikke blir et langvarig problem.

    6. Det er vanelig blandt små og store hunder og bjeffe og knurre. Men da burde man bare vere veldig streng. Nå er jeg bandt med å ha kane corso og shæfer og rottweiler. Så er vandt med ganske store hunder, og ikke små som chloe, men jeg passer stadig og går tur med en tibetansk spaniel.. så sånne små hunder bjeffer og gneldrer mye mere en store hunder har jeg lagt merke til.
      Det kan hende at hun begynner med løpe tida, eller st hun nettop er ferdig med den og er litt gneldrete/rumsk eller hva jeg skal kalle det. Jeg eier selv nå en blandings hund av kane corso og shæfer, men hun bjeffer ikke så mye. Hun bjeffer bare når d det banker på dørene, men hun skyter også rygg og kan knurre litt mot uskjente folk. Hvis ikke de folka kommer i møte og vill hilse på henne blir henne mere usikker på denog kan knurre.. vet ikke om det hjalp noe men et ikke sååå god på hunder enda er bare 12.🙃 PS: elsker bloggen din Stina og deg❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg