5 Ting jeg hater å høre

// reklamelinker

Som offentlig person får jeg høre mye rart. Alt ifra spydige frekke kommentarer, til veldig søte kommentarer, til folk som skal legge seg litt vel opp i mine saker, til folk som bare er irriterende.

Når folk slenger dritt klarer jeg som oftest bare å børste det av meg med en gang, uten å tenke noe videre på det. Men det er noen ting som irriterer meg grønn når folk skal fortelle meg! 

“Pass på så du ikke jobber for mye nå da, du må jo kunne ta deg fri”.
– Denne vet jeg at kommer bare fra gode og varme tanker, men jeg irriterer meg så inderlig når andre skal legge sine arbeidsvaner over på meg. Ja, det hender jeg tar dager der jeg kanskje ikke blogger, men da er det som regel fordi jeg er opptatt med noe annet på jobben. Når det kommer til at man “må” ta fri, og ikke får lov til å jobbe mer enn de 37,5 timene som er stadfestet som en heltidsjobb her i Norge, kjenner jeg at jeg blir matt.

Når man driver for seg selv sier det seg selv at man må jobbe mye mer enn hva andre gjør. Ens egne resultater er jo direkte koblet opp med hvor mye effort man legger inn. Så da folk i “normale” jobber, altså der de jobber for andre, ber meg om å jobbe like “lite” som de gjør kjenner jeg at jeg blir irritert. Jeg liker å jobbe 7 dager i uka, fra morgen til kveld året rundt. Inkludert fellesferien der alle har ferie, julaften og 17 mai. Jeg har funnet min lidenskap her i livet, og jeg vier meg enn gjerne min tid til det.

“Oi, du var lav”
– 99% av hva folk sier når de møter meg i virkeligheten for første gang etter de har drukket et par drinker. Jepp, jeg vet jeg er lav. Du trenger ikke fortelle meg det.

 

“Hvorfor sparer du ikke bare ut håret ditt, istedenfor å bruke hair extensions?”
Oi, hvorfor tenkte jeg ikke på det da? Altså.. Tror du ikke jeg sparer for harde livet her??

Jakke – lignende HER   //   Bukse – lignende HER   //   Sko – HER   //   Topp – lignende HER
 

“Kan du følge meg på Instagram?”
Det er en ting jeg syns er så utrolig kleint, og det er når jeg møter nye mennesker og de skal absolutt ha meg til å følge dem på instagram. Jeg har faktisk opplevd at visse mennesker har tatt iPhonen min ut av hendene mine, gått inn på sin egen instagramkonto og gjort så jeg følger de.

Altså… What the actual fuck? Hva er det som feiler folk? Er de virkelig så desperate på å få noen flere følgere at de gjør sånt? Eier de ikke skam? 

“Du kan få denne shampoen / iphone dekselet / osv, sponset om du blogger om det”
Altså. Det er en ting å takke ja til en fet tur til utlandet sponset og skrive innlegg om det. Det gjør jeg gjerne. Men å bli tilbudt et iPhone deksel eller en shampo som betaling for et blogginnlegg er helt latterlig. Vi lever i 2017, da burde de fleste (spesielt de som prøver å få reklame) vite at bloggere skal ha betalt.

Jeg går ikke akkurat hjem til en snekker og ber han om å pusse opp hele stua mi for en ny hammer liksom. 

 

Hvilke ting hater du å høre?

15 kommentarer
    1. Den værste tingen folk sier er når de ber deg gjøre/slutte med en ting også gjør de det ikke selv. Altså, hvis du skal ha meg til å endre noe får du jaggu gjøra det sjæl først… (håper du skjønte det, haha 😅)
      Eller når folk spør deg hvilken utdanning du skal ta. Jeg vet de gjør det for å være hyggelig, men det er over 1000 utdanninger å ta i Norge, og forskjellig type grader etter man er ferdig med VGs altså, det er ikke det enkleste å finne ut av her i livet.
      Bare for å nevne noen ting jeg hater 😂 Elsket forresten den stilen hu har på bildene, den var såå deg! 😍

    2. Hehe, unfollower du de folkene som tar tlf din og gjør så du følger dem? Det burde du hvertfall, haha tåpelige folk

    3. Håret vokser ikke 10 cm om natten, det tar tid.
      Du ser veldig høy ut på bilder, derfor folk sikkert blir sjokkert.

    4. Det jeg hater å høre er: Vet du hva det eller det er?-nei
      What!? Vet du ikke hva det er en gang??
      Det hater jeg. (Kan du lage en morgen rutine?) Synes du er kjempe flink til å blogge og YouTube:)<3

    5. Når vi har fått tilbake prøver hater jeg at folk går rundt å vifter med sine toppkarakterer og kommer å bare:- oii det var en dårlig karakter. fortell meg noe jeg ikke vet da

    6. Sier folk virkelig at du ikke bør jobbe så mye? Det må være serkastisk. Sorry. Men du skriver et blogg innlegg som du bruker gjerne 20 min til en halv time på? Knipser et par bilder og redigerer de. Lager å redigerer video noen ganger. Hvertfal ikke hver dag. Du jobber virkelig MYE mindre en folk med 100% fast arbeid gjør. Hver dag fra 7-4 er en vanlig arb dag. Tviler på du sitter fra 7 om morgenen til 4 på dagen å skriver blogg innlegg.

    7. Hmm, andre bloggere sier de bruker og jobbe 2-4 timer hver dag… Hva gjør du siden du jobber mange flere timer enn en vanlig arbeidsdag på 7.5 time???

    8. Blir litt nysgjerrig her! Kan du forklare hvordan arbeidsdagen din ser ut? 🙂
      Sier ikke at du gjør ingenting, men er veldig interessert i å vite hva du gjør som tilsvarer en helt “normal” jobb? Blogging er tross alt en hobby og jeg har ikke hørt eller sett noen andre bloggere i Norge som snakker om hvor mye mer de jobber enn folk med vanlig jobb. Det er ganske respektløst å påstå at de aller fleste i Norge jobber lite eller mindre enn deg. Det du anser som jobb er jo det alle andre må gjøre på fritiden sin.
      Skjønner at det er tidkrevende med videoer og redigering osv, men blir litt overrasket over innstillingen din når det gjelder “vanlige” jobber!

    9. Det jeg hater å høre er: Du er så tynn, du må spise mer. Det irriterer meg så grønt. Jeg vet jeg er tynn,man trenger ikke å si det. De nå være misunnelig på at jeg er tynn og ikke dem 😉

    10. Husk at det ligger mye mer i å drive et eget firma enn å bare skrive noen blogginnlegg og redigere noen bilder. Det er bare den jobben dere ser, men det er masse administrativt arbeid som ligger bak også. Det må sendes og svares på haugevis med mail, holde kontakt og dra på møter med samarbeidspartnere, sende fakturaer, holde orden i regnskap, og generelt mye planlegging for å klare å holde bloggen på et nivå som dette over lang tid 🙂

    11. Det er ikke bare du som er lav jeg er veldig lav.
      Noen ting jeg hater folk sier:Hva skal du i helga? på en mandag.
      Mange ting jeg er enig med deg i elsker bloggen din❤

    12. Hater at gutter sier jenter er svake og pysete… Vi jenter er faktisk ganske sterke. Men gutta tror bare at de er bedre en kvinner, å det er så uuutroolig plagsomt😠 elsker deg stina😘

    13. Jeg liker bloggen din og deg ellers, men ikke at du påstår at du jobber mer enn de med 7 – 15. 08 – 16 jobb. Se på lærere, f.eks. De underviser bare ikke, de må planlegge undervisningene, på sene kvelder må de ofte ha kontaktimer med elever og foreldre, foreldremøter, og de sitter ofte igjen på skolen eller ta meg seg prøvene hjemme for å rette dem, likevel er de underbetalte, men det betyr ikke at de eller de med “vanlige” jobber jobber midre enn deg. Samtidig må de stå opp tidligere for å komme på jobb, og senere komme hjem til kone/mann og barn. Tror ikke du ville ha likt om noen så ned på deg hvis du bare hadde hatt en “vanlig” jobb, og de gjør også mer enn du tror.
      Vennligst ikke se på dette som kritikk. Jeg er fast leser av bloggen din og liker de fleste innleggene dine, men liker bare ikke at du påstår at alle andre jobber mindre enn deg. Det stemmer ikke.

    14. Du påpeker det jo stadig selv at du er så lav, så da er det vel ikke noe problem at andre heller sier det :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg