Tips: Vann med frukt og urter!

I dag har jeg testet ut noe helt nytt, og det ble så bra at jeg bare må dele det med dere! Det startet med at jeg var ute en tur i går og kjøpte med en stor vannkrukke som er perfekt til å bruke til servering, og også perfekt om man skal lage vann med frukt og urter.

Sistnevnte er jo noe jeg har hatt lyst til å lage en god stund! Jeg drikker nesten bare vann, og da er det veldig deilig når man kan tilsette litt smak på vannet, men som også er sunn.

Etter en del søking rundt på Pinterest på morgenen i dag, fant jeg endelig frem til en oppskrift jeg ville teste ut. Det jeg trengte var ca en neve med sitronbasilikum, 2 lime og en til to never jordbær, og masse isbiter. 

Jeg skjærte opp lime og jordbær i skiver. Pass på å skylle limen før du bruker den, siden skallet skal være med. 

På sitron-basilikumen fjernet jeg bare stilkene og lot bladene være hele. 

Så blandet jeg alt dette sammen og helte oppi vann til toppen. 

Etter en halvtime hadde smakene trukket seg ut av jordbærene, limen og urtebladene, og det var klart for smakstest. 

Som dere kan se hadde smakene virkelig trukket ut fra frukten og urten, så vannet var nesten rosa!

Tid for smaking: yummy! Dette var altså så godt! Dette kommer jeg virkelig til å servere når jeg skal ha grillselskaper utover sommeren. Tror jeg kommer til å lage det veldig mye på hverdagen til meg selv også. For dette var skikkelig friskt og godt! 


 

Hva liker du best å blande med vann?

12 kommentarer

Siste innlegg