Dette har irritert meg!

// affiliatelink

Nå har jeg nettopp gjort så mye research på noe skikkelig spennende! Nemlig hvordan jeg kan bli flinkere til å lage videoer til YouTube kanalen min. Jeg har jo holdt på med den en ganske god stund, og føler jeg har blitt veldig flink når det kommer til videoer der jeg sitter stille.

Men på vlogging har jeg en lang vei å gå, så i dag har jeg prøvd å finne nye metoder for å bli flinkere. Jeg kjøpte jo en Go Pro Hero5 i forrige uke, for å se om den kunne være bedre å lage vlogger med. Det var den virkelig ikke. Lyden var helt krise, og kvaliteten på bilde var helt ok. Så den ble returnert til butikken i dag. Haha! 

GENSER – HER 

Men jeg kjøpte en kamera i starten av året som er veldig bra. Så langt har jeg ikke testet det noe særlig til vlogging, annet enn bittelitt i Danmark. Forskjellen i kvaliteten på det kameraet (canon eos 80d) og det vanlige vlogge kameraet mitt (sony rx100 3) er helt ekstremt.

Så jeg må nok trene armer fremover, fordi jeg har så lyst til å bruke canon kameraet. Men det veier jo 1357 gram vs 287 gram som er på sony kameraet. Så det er “litt” forskjell i vekten. Haha! 

Per Fredrik og jeg har også tenkt til å kjøpe en drone sammen, som vi begge kan bruke. Har jo sett så mye dronebilder fra vloggere, og det er så kult! Tenk når vi skal til Gran Canaria for eksempel. Bare tenk på alle de sykt fine dronebildene vi kan ta av vannet, hotellet og andre steder vi drar. Ah, det blir gøy det! 

Mye av grunnen til at jeg vil at kvaliteten skal bli bedre er jo selvfølgelig for å gi dere en mye bedre seeropplevelse. Jeg ser jo bare selv når jeg ser tilbake på mange av videoene jeg har laget for lenge siden da jeg har vært på ferie. Det er jo så gøy å se tilbake på! Men ofte irriterer jeg meg grønn over at jeg ikke filmet mer, og med bedre kvalitet. Så det skal det virkelig gjøres noe med! 

Noe vloggeprat! Nå skal jeg tilbake til researching. Skrik gjerne ut i kommentarfeltet om dere har noen skikkelig gode youtubekanaler som dere vil anbefale å se på. Trenger litt inspirasjon! 

 

32 kommentarer
    1. Hei, Stina. Du kan se på vlogene til Adam saleh,han er en daily vloger, og er kjempe flink. Du bør se på han, og skriv et innlegg om hva du syntes om vlogene hans.. stå på, og lykke til

    2. Du kunne kanskje satt på en selfi stang,(kanskje litt dum ide,jaja 😂)
      En yotobe kanal jeg syntes er bra er Amalie olsen sin kanal 🙂

    3. Hei Stina, elsker bloggen din forresten❤ en veldig god youtuber er Janni Deler hun er sammen med Jon Olsson som også er veldig flink med vlogger. Begge har/bruker droner også. Sjekk ut, elsker de selv❤❤

    4. Hei. Synes bloggen din begynner å bli noe kjedelig. Det går myyye i de samme innleggene, som feks 8 triks for et mer organisert liv, 7 tips mot søtsug og 8 tips for en dårlig dag and sooo on. Det blir veldig lite snakk om hva som skjer i din hverdag for tiden. Noe du burde tenke over:)

    5. Jeg anbefaler : Zoe sugg og Alfie Dayes. De er kjærester og bor i Brighton. Elsker selv og se på vloggene deres. Vet ikke helt om du har lik smak, men det er noen jeg synes er veldig flinke;) – et vloggekamera som Zoe bruker er Canon G7 X. Den har VELDIG god kvalitet og lyd. Så den anbefaler jeg, hvis du noen gang tenker på å kjøpe et nytt et:) – elsker vloggene dine forresten <3

    6. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta en titt innom Jon Olsson sin YouTube kanal. Han er en svensk vlogger og legger ut 4 vlogger i uka tror jeg. Han har også noen videoer med rene tips til hvordan du kan bli bedre til å vlogge osv.

    7. Du burde sjekke ut Amalie Olsen, Celina Karine og angnes de er kjempeflinke jeg elsker deg og. Lurte på om du hadde musical.ly hadde vert veldig gøy hvist (hvor var ukens spørsmål og dt igår..?)

    8. Jeg er litt uenig med dem over her! Jeg liker faktisk at du begynner med litt forskjellig innhold på bloggen nå i det siste! Jeg elsker tipsene dine, fordi du lzm ikke kopierer , elr jeg har ihvertfall ikke hørt slike tips før! Iforhold til når man skal skrive om hverdagene sine, så blir det litt av det samme innhold hele tiden, og det er dèt som kan bli kjedelig:)

    9. Hei! jeg lurte på om du kunne lage et innlegg for oss som er nybegynnere på å lage videoer og redigere? har utrolig lyst å lære meg å lage videoer, men sliter litt med å komme i gang :p

    10. Hei stina, dette gjelder ikke dette innlegget men ville bare si at jeg savnet ukens spørsmålinnlegg som du legger ut hver søndag og ble litt lei meg da det ikke var lagt ut i går :/

    11. Ser noen kommenterte at “8 tips for…”-inleggene er kjedelige, men da må jeg si meg uenig ettersom jeg syntes hverdagsinleggene noen ganger kan bli for gjentagende og kjedelige. Generelt sett liker jeg bloggen din veldig godt, spesielt når det ikke bare er “i dag har jeg….” å lese 🙂

    12. Amalie Olsen er veldig flink på redigering, lyd og bilde synes jeg 🙂 Også lager hun bra videoer også. Anbefaler å sjekke litt ut der.

    13. Konstruktiv kritikk! Vil se mer bilder med noe annen bakgrunn enn hjemme hos dere.. hva med hagen? I byen et sted? Bare en annen location innimellom 🙂 blir kjedelig med samme bakgrunn på alle bildene..

    14. Du er en super blogger 😀
      Du er den eneste jeg faktisk må lese dagelig <3
      Du fortjener 1 plass på blogg.no så sykt!
      Stå på Stina! ❤ du er et nydelig forbilde og jeg føler ikke det motepresset når jeg leser bloggen din ❤.
      Jente 26.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg