Behandle kroppen som et hus

I dag startet jeg dagen med en helt fantastisk 60 minutters massasje på spa! Har hatt så vondt i nakken de siste dagene, at dette trengtes virkelig! Profesjonell massasje er noe jeg uten tvil skal unne meg mye oftere. Aner egentlig ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere egentlig.

Da jeg bodde i Oslo brukte jeg jo veldig mye penger på kiropraktor, men slet fortsatt mye med nakkesmerter. Men jeg tenkte aldri over at det bare er å dra på massasjetime. Herregud! Det skal endres fremover i alle fall. Fremover har jeg bestemt meg for å bli mye flinkere til å ta vare på kroppen min. 

Det blir jo litt som et hus. Man skal bo i et “hus” hele livet sitt, så hvorfor ikke ta vare på det? Jeg ville jo aldri latt det ligge søppel rundt i hele huset, sånn som man ser på de programmene der folk har det skikkelig ekkelt hjemme. Hehe! Og med et hus så maler man, pynter og fikser opp.

Så hvorfor ikke tenke litt sånn på seg selv? Hvordan kroppen har det har så ekstremt mye å si for hvordan man har det. Så fremover skal jeg bli enda flinkere til skjemme meg selv bort med massasjer, skjønnhetsbehandlinger, trening og sunn mat. Det er jo det aller beste for meg, så hvorfor ikke liksom?

Ta for eksempel i dag. På vei hjem fra massasjetimen tok jeg turen innom matbutikken og kjøpte inn appelsiner, jordbær og honningmelon, sunt laksepålegg og grovt brød med masse korn. Perfekte ting til å spise til lunsj, og frukt + bær er perfekt som snacks. For helt ærlig. Når jeg sitter og jobber på mac’en liker jeg å spise noe god snacks mens jeg jobber.

Altfor ofte blir det litt sjokolade eller ost og kjeks. Det er jo ikke akkurat direkte sunt, og det smaker egentlig ikke så fresht og digg heller. Men det er ofte det som er tilgjengelig og lett å finne frem. Men det er jo mye sunnere å spise litt appelsinbåter og noen jordbær når jeg jobber isteden. Det er virkelig en ting jeg skal passe på å ha i kjøleskapet mitt hele tiden, så jeg alltid har noe sunt å spise når jeg får lyst på snacks! 

Oida, nå ble det plutselig mye skravling fra meg her. Plutselig hadde jeg så mye å fortelle dere. Men ta det gjerne som en inspirasjon til dere selv, om at dere må behandle kroppen deres bra! Det skal i alle fall jeg. Nå må jeg løpe, for nå skal jeg ut å gjøre noen ærender! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg