Fettprosenten min + antall kg muskler jeg har

Etter dagens treningsøkt kjenner jeg at motivasjonen for å trene styrke og spise skikkelig sunt er skyhøy! Da jeg kom på studioet la jeg merke til at det gikk ann å ta en “Tanita” test, hvor man sjekker fettprosent, BMI, antall kg muskler man har, hvor på kroppen fettet ligger, osv.

Siden jeg nettopp har begynt å trene skikkelig igjen, tok jeg testen. Rett og slett for å se hvordan jeg ligger ann før jeg kommer i skikkelig form. Tenk så gøy å se tilbake på denne testen om 6 måneder, og se hvor store forandringene har blitt!

Noe av grunnen til at jeg tok testen var også fordi jeg ville se hvordan kroppen min lå ann. Den vekten man har på badet hjemme sier jo nesten ingenting om hvordan helsen er, eller hvor mye fett / muskler man har. Det jeg fikk beskjed av treneren om var at fettprosenten min var allerede ganske lav, så den burde jeg ikke gjøre noe lavere. Jeg har også mer enn nok kg med muskler, men om jeg ønsker å jobbe med noe er det å øke musklene noe jeg kan jobbe med.

Da er det også viktig at jeg spiser riktig, altså får i meg nok proteiner, fiber, riktige karbohydrater og sunt fett. Så fremover blir det sunt kosthold med nok kalorier. Ikke noe pannekaker på en tirsdag, hehe! Kommer fortsatt til å spise godteri og litt junkfood, men da blir det kun på lørdager! 

De sjekket også fettet på innsiden av magen. Mange har fett som legger seg rundt organer og det kan være veldig farlig. Heldigvis fikk jeg beste score der, så der er jeg trygg! Litt gøy å se at jeg faktisk er sunn på innsiden, og ikke bare ser sunn ut på utsiden. Hehe! 

 

Dette kjenner jeg var veldig motiverende! Fremover har jeg lyst til å komme i skikkelig form igjen. Jeg savner å kunne løfte skikkelig tungt på gymmet, ha masse energi og føle meg fab! 

 

FACEBOOK  INSTAGRAM  SNAPCHAT

16 kommentarer
    1. Hei:)
      Har du tenkt på at du kan være med på å skape kroppspress blant unge når du som er så slank skriver at du ikke kan spise noe så hverdagslig som pannekaker på en tirsdag?:) Tenker på siden flere av leserne dine sikkert er ganske unge! Bare lurer på hva du tenker om det:)

    2. Hei 🙂
      Hva er feil med og fortelle oss fettprosenten din og muskelmassen? Vi ser jo alle hvordan du ser ut, så resultatet blir jo ikke akuratt overaskende. Og er det ikke bare morro og vise? Så kan du vise leserne dine hvor flink du har vert etter 6mnd?

    3. Så bra kroppen er sunn og frisk! Nå kan man riktig nok spise pannekaker på tirsdager med god samvittighet- bare bruk havregryn og honning for eksempel i steden for hvetemel og hvitt sukker. Det er ikke nødvendigvis så stor forskjell på havregrøt og havrepannekaker, selv om først nevnte høres ut som et sunnere valg 🙂

    4. Du er så fin Stina! Syns nesten jeg kan se at du har blitt sterkere jeg haha. Men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg. Du er i alle fall utrolig inspirerende og virker som et godt menneske❤

    5. Når man skriver ned tall er det så lett å sammenlikne seg, vi er jo alle forskjellige og ikke alle kan nå de samme tallene uten at det blir sykelig. Lurt å ikke nevne konkrete tall 🙂

    6. Vil bare si veldig bra du ikke skriver fettprosent og vekt osv, flink som følger sunn fornuft plakaten på dette området 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg