hits

Dette motiverer meg til trene!

Det er s deilig vre tilbake i gymrutinen igjen. N kan jeg endelig dra p gymmet og trene hardt, uten bli s stl i kroppen at jeg ikke klarer g p 4 dager. Hehe! Det trene p gymmet er virkelig noe helt annet enn trene hjemme. Jeg kjenner motivasjonen til trene har skutt i vret, og det er s gy se hvor fort jeg blir sterk igjen! Bare et lite eksempel; da jeg begynte trene klarte jeg bare lfte 240 kg totalt i kneby (12x8+12x8+12x4), mens i dag klarte jeg lfte 480 kg totalt (20x8x3). S jeg klarer allerede lfte dobbelt s mye som da jeg startet! 

Nr jeg trener styrke liker jeg se p volumet av hva jeg lfter. Alts, totalen av hva man lfter. Om man for eksempel lfter 20 kg i kneby, gjr 3 sett hvorav 8 repetisjoner per, blir dette 480 kg. Personlig liker jeg mye bedre se p totalen i volumet, versus bare hvor mye jeg lftet i kg p hvert av lftene. Okey, n merker jeg dette kanskje begynner bli litt forvirrende. 

Uansett, poenget mitt er at jeg liker se p totalen p hva jeg faktisk har lftet under hver trening. Da kan jeg se hvor mye sterkere jeg faktisk blir over tid, og det er jo s gy flge med p! Ogs er det veldig motiverende se hvor mye sterkere jeg faktisk blir! 

I dag trente jeg sammen med Rebecca, og det var veldig gy! Selv om vi begge er snn som egentlig liker trene alene, s var det gy trene sammen! Det gr jo veldig bra s lenge man gjr hvert sitt. Tror aldri jeg hadde taklet trene hvor man bytter p bruke maskinen og str snakker hele tiden. Haha, jeg vet jeg er sr. 

Hahaha, dr av hvor tyelig Rebecca er! Ingen tvil om at hun har vrt danser fr i alle fall! 




N skal jeg snart ta kvelden. Vaskehjelpen er her, s jeg kommer sikkert til jobbe litt til med forskjellige ting. S blir det kvelden! Det gleder jeg meg veldig til! 

11 kommentarer

hahah, det siste bildet der ass. Fyttikatta haha. Klarer jo ikke st stille!

Kan du lage en treningsvideo?😍

Man mler aldri hva man lfter som totalt nr man setter sammen et visst antall sett og repetisjoner, s fler det blit litt misvisende og mister sin effekt nr du fremlegger din progresjon gjennom skrive 480 kg. Skjnner at du fler det gir en ekstra boost, men synes det blir veldig dumt da det virker som du kun nsker lfte tyngre, for kunne lfte tyngre. Det er viktig med god teknikk og tenke p dette med helsen ogs. Fler det bare gir feil oppfordring uttad nr du skriver det p bloggen! For du skaper et press om tenke p en anne mte med trening, ikke minst dette med lfte tyngst.

nsker deg en fin helg!

Mira: Her syns jeg du vrir om veldig p hva jeg mener i innlegget. Skrev jo ogs tydelig at dette var totalen. Men, er jo typisk at press-politiet skal melde seg :)

480kg?? hvordan regner du

Anonym: Str i innlegget :)

Haha, var litt forvirrende med volumet av hva du lfter! Men forstr veldig godt at det er mer motiverende. St p videre!

Nr du sier 12*8, regner du med stangen? For stangen pleier jo veie 20kg. eller har du uten stang? Og nr du sier 12 kg, mener du 6kg p hver side? Eller 12 kg p hver side? Haha, skjnner du synes det gir strst motivasjon med totalsummen, bare nysgjerrig p hva tallene mente :-) God kveld!

Anonym: Brukte en stang som veide 12 kg. Nr jeg skriver vekten p noe som det her, skriver jeg alltid hva hele tingen veide totalt :) god kveld!

Fantastisk det siste bildet der. :)

Har du slutta med Chloe's uke? Hper ikke det. Digger bloggen din foresten:)

Skriv en ny kommentar