Etter 6 år er gleden endelig tilbake

Turen til København har virkelig inspirert meg i matveien. Vi har spist så utrolig mye spennende gourmet mat, og jeg kjenner at den gamle matgleden har kommet tilbake. Det er noe jeg aldri trodde at kom til å skje, etter at jeg fikk matlaging så til de grader oppe i halsen da jeg var kokkelærling.

Etter den perioden da jeg var 18 år, har jeg lenge hatet det å lage mat. Men den har gradvis kommet tilbake. Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å faktisk bruke god tid på kjøkkenet til å lage skikkelig mat. Ofte bruker jeg bare 20 min på en middag, og da blir det som regel ganske bra. Men fremover har jeg lyst til å virkelig eksperimentere på kjøkkenet og bli skikkelig flink til å lage middager og desserter. 

På lørdag var Per Fredrik og jeg på en helt fantastisk restaurant, der vi fikk så god mat! All maten var så spennende, og forseggjort, og man kunne smake så mye forskjellig i hver rett. 

Noe som var litt ekstra gøy var at vi kunne se rett inn på kjøkkenet når vi spiste. Er ikke så mange steder som har den løsningen, men jeg digget det!

Nå skal jeg rydde ut av kofferten og shine opp her hjemme. Aner ikke hvordan jeg får det til, men det blir helt kaotisk hver gang jeg kommer hjem fra reise. Per Fredrik er alltid ferdig med å rydde ut av bagen sin på sånn 5 minutter. Jeg derimot.. Der tar det hundre år. Hahaha!

8 kommentarer
    1. Jeg elsker og lage mat, dersom jeg har tid vel og merke. Jeg hadde aldri kunne jobbet som kokk og følt at jeg hadde måttet stresset med og lage perfekt mat. Det hadde aldri gått. Derimot koser jeg meg på kjøkkenet når jeg får jobbe i egent tempo. Jeg laget helstekt lammelår av norsk villsau med bakte rotgrønnsaker, soppstuing og fløtegratinerte poteter som tilbehør. Og jammiii det ble godt!

    2. Det er ikke alltid like lett å ha motivasjon til å lage middag 🙂
      Der sliter jeg for å si det sånn, men har begynt å se litt i kokebøker og sette opp middagsmeny for uken, det gjør det faktisk litt lettere 🙂

    3. Kjekt med gode matopplevelser! Merker selv at motivasjonen ikke alltid strekker til når det kommer til matlaging.
      Jeg har et spørsmål til deg. Jeg har fått beskjed om å ta B12 sprøyte en gang i uken fremover. Har forstått det slik at den skal inn i setemuskelen. Synes å huske at du har nevnt at du har tatt samme sprøyte og lurte derfor på om du synes det gjør vondt? Nå er jeg i grunnen vant til sprøyter og sykehus da jeg har en kronisk sykdom, men synes det er greit å være forberedt på hva jeg har i vente.
      Ønsker deg en fin dag <3 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg