Skummel flytur!

Jeg fikk meg litt av et sjokk på morgenen i dag da vi skulle ta flyet til København. Siden vi kjørte med Widerøe var det propellfly. Jeg har bokstavelig talt aldri tatt noe mindre enn de vanlige boeing 737 flyene, så jeg ble ganske sjokkert!

Har jo hørt et par skrekkhistorier, blant annet fra min tante da hun skulle til København for noen år siden. Da hadde det skranglet og bråket, og hun hadde blitt så redd! Så når jeg innså at jeg skulle opp i samme fly fikk jeg ganske skrekk. 

Inn i flyet og vi satt oss ned, klare for take off. Propellene ble skrudd på. Nesten ingen lyd. Men så blir de skrudd skikkelig på, og herreguuud som det bråkte. Så begynte flyet å kjøre utover rullebanen og vi tok av. Det ristet en hel, bråkte ganske mye, og var faktisk ganske skummelt.

Til slutt var vi endelig oppe i luften og med unntak av at det bråkte skikkelig enda, så var det ikke skummelt lengre. Å ta propellfly for første gang er virkelig ikke bare-bare! Men heldigvis var jo helt trygge hele tiden, og resten av flyturen gikk veldig bra, og vi var nede i København på null komma niks! 

Vi landet i København i 11 tiden og dro rett på hotellet, før vi dro ut igjen for å spise også måtte jeg rett på photoshoot. Mer om det i neste innlegg, så følg med!

 

Noen av dere som har opplevelser med propellfly?

11 kommentarer
    1. Huff, jeg skjønner deg så godt! Men jeg er kanskje litt mer vant med å ta slike fly, for her oppe i Nord-Norge så er det veldig vanlig at vi må ta slike fly og det er like skummelt hver gang synes nå jeg. Men var jo bra at turen gikk så fint til slutt og at dere kom vell fram til hotellet 🙂 Hvilken hotell er det forresten? Kanskje det kan være det jeg var på når jeg og klassen min var på klassetur 🙂 Har du forresten vært i København før? Er sykt fint der synes jeg, var første gang da vi dro på klassetur i 10.klasse og jeg ville ikke hjem da hjemreisen var,haha. Var liksom så fint og varmt hver eneste dag noe jeg selvfølelig savner <3 men jeg håper dere får et kjempe fint opphold og at dere koser dere masse sammen 🙂 <3

    2. Så gøy dere er i København:) jeg og ei venninne reiser dit
      til tirsdag neste uke med samme flyselskap 😉
      Hvilket hotell overnatter dere på?

    3. Har tatt propellfly kjempemange ganger, til tross for at jeg bare er 14 år.. Er alltid ganske skummelt, haha!
      En av mine litt ekle episoder med propellfly var da vi fløy fra Bodø til København. Da var det skikkelig stygt vær, og flyet gikk bokstavelig talt på siden. Det ristet helt sjukt, og jeg endte opp med å lukke øynene og holde meg fast i armlenene, mens mamma måtte roe meg ned mens hun selv var redd!

    4. Jeg skal til puerto rico på Cran canaria om 35 dager
      Forje gang vi dro til Cran canaria fikk vi mye turbulens
      men det var ikke på et propellfly

    5. Æ bor i nærheten av vadsø i Finnmark
      Og på vår flyplass e det bare de viderø
      Flyan som e litt mindre enn det du tok.
      Æ har aldri vært redd.

    6. Propell fly er forferdelig, særlig hvis det er mye vind… Sist jeg tok fly med Widerøe var jeg så redd at jeg ble svett i håndflaten. Altså, jeg har ikke så mye flyskrekk, bare litt guffent når det letter og lander. Men propell fly og vind derimot var ikke gøy… Håper flyturen gikk bra ellers da! Skal dere ta Widerøe tilbake også? 🙂

    7. Propellfly er faktisk de flyene som har minst ulykker og er enda tryggere enn store fly, tro det eller ei. Selvom det bråker, så betyr det da ikke at noe er galt?
      Sliter selv med flyskrekk, så jeg skjønner tanke gangen din. De FÅ gangene jeg må ta propellfly så ber jeg om å sitte i cockpit, og det har jeg fått lov til hver eneste gang 🙂 (TAKK GUD FOR DET) hehe.
      kos deg vider i københavn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg