Store planer for hjemmet!

I dag har det vært helt fantastisk vårvær ute, og det gjør meg så glad! Det er helt merkelig men siden vi bor ved vannet så har vi nesten ikke hatt snø i hele vinter. Tror vi har hatt maks 10 dager med litt snø på bakken, så det er jo veldig deilig!

Kjører man 20 min unna her er det jo fullt opp med snø, så det er så merkelig! Jeg er jo vandt med at når man bor litt utenfor byen, så er det masse snø hele vinteren. Men det har vi virkelig sluppet her! 

I dag var det hele 10+ grader i solen (eller julivær som de sier i Trondheim) og jeg storkoste meg ute sammen med Chloe. Det er fortsatt litt kaldt, men gud så deilig å se at det begynner å bli varmere. Nå kjenner jeg det kribler i kroppen etter sommer og sol. I sommer har jeg store planer her hjemme!

Først og fremst må vi male hele rekkverket på verandaen, for det er virkelig slitt! Også tenker jeg på å kjøpe drivhus så jeg kan dyrke egne grønnsaker og urter. Hvor fresht og digg smaker ikke agurker, tomater og jordbær fra egen hage liksom? Også skal jeg plante masse fine blomster rundt i hagen. Skal kanskje også kjøpe en stor “daybed” til å ha ute på verandaen som vi kan sole oss på. Også skal vi sette opp et rundt basseng rett nedenfor verandaen. Åååå, kan ikke sommeren komme nå da? 

Gleder meg til det blir grønt og fint igjen her! Nå er det jo bare vår / vinter farger og de er jo ikke akkurat så lekre at det gjør noe. Haha!

Nå skal jeg på posten og hente litt pakker fra blant annet Nelly. Håper dere har kost dere ute i solen dag! 

20 kommentarer
    1. Kjempe fine bilder å så deilig og vite våren begynner å nærmer seg, jeg som har laget et lite driv hus selv, annbefaler det på det sterkeste å det er veldig koselig å være ute i hagen å stelle med grønnsakene som er på vei opp for å spise 🙂
      Ønsker deg en fin solværs dag i trondheim 🙂

    2. My god I envy were you live, today in Buenos Aires is 40 degrees outside we are literally dying down here xD!
      (sorry for the comment in English 🙁 I don’t speak Norwegian)

    3. Hei stina det ser kjempefint ut og gleder meg til og se hvordan hagen blir. Det blir sikkert helt supert og nydelig. LYKKE TIL STINA 😍

    4. Hei Stina! Så utrolig koselig med de planene du har, jeg har bare store planer med ny hund som vi hentet i Bø i dag! En liten gordon setter valp❤️ Ønsker deg masse lykke til✨Håper du lager en video på yt når du er ferdig?

    5. Hei Stina!
      Blir gøy med sommer nå ja! Har ikke merket at det har vært sol i dag pga jeg har sittet på toget siden kl 12, hahaha. Men tror nok at det blir sol der jeg skal til.
      Vi kjørte forresten forbi Hokksund, og jeg bare; Vær så snill Stina! Vær hjemme på besøk til foreldrene dine slik at jeg KANSKJE ser deg fra togvinduet😂😂😂
      Du får ha en superfin dag videre! Klem!😃💜

    6. Har ikke fulgt med på bloggen din i de siste dagene, men har du sluttet med “Chloe`s uke”? Visst du har det så syntes jeg det var veldig dumt, fordi det er så morsomt å lese de innleggene.

    7. Det som du kunne gjort er å planta vintergrønne planter som joda holder seg grønne hele året gjennom, og plante stauder som gir farger når de spirer utover våren, men visner når det blir for kaldt. Det du kan gjøre også er å plante stauder som spirer ved forskjellige tider utover sommeren også 🙂 Og ha områder du planter sommerblomster foran staudene, som igjen er plantet foran de vintergrønne plantene, altså 3 sone, hvor du bruker de vintergrønne som en bariære eller gjerde for å feks merke tomta. Mye man kan gjøre i en hage etenom sommerblomster 🙂 Hils Per Fredrik fra meg 🙂

    8. Bare hyggelig det. Jeg er utdannet som anleggsgartner så skulle dere trenge hjelp er jeg en del i Sandefjord i sommer 🙂 bare be Per Fredrik å ta kontakt om det skulle trenges 🙂

    9. Her snør det som bare pokker’n 😫 Hadde jo skikkelig påskevær før det brått snudde! Heldig dere som så og si har null snø 🙊

    10. Bare lurer på om du har egen str eller annet i ivyrevel genseren? 🙂 bruker s men finnes ikke så vurderer M, da det er eneste igjen. Håper på svar så jeg slipper kjøpe og kanskje levere tilbake!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg