Ukens spørsmål #149

Hvordan er det å bo sammen med Per Fredrik?
– Det er faktisk helt fantastisk! Jeg er så glad for at vi flyttet sammen, selv om vi kun hadde vært sammen i 3 måneder da vi begynte å se på hus. Hehe! Men det har vært helt amazing å bo sammen. Husker hvor mye vi savnet hverandre hele tiden før vi flyttet sammen. Det var helt fælt det!

Nå er det sånn at vi savner hverandre bare vi er borte fra hverandre noen timer. Haha, håpløst forelskede! Det å bo sammen når vi begge jobber hjemmefra, har faktisk gått veldig bra. Vi har jo hver vår del av huset, så vi sitter ikke oppå hverandre når vi jobber. Så det gjør at vi ikke føler vi er oppå hverandre 24/7. Noe som er veldig greit!

Jeg har jo også en litt vel rar jobb, og det samme har Per Fredrik, så det gjør at ting passer veldig godt sammen. Også skal det sies at Per Fredrik er veldig snill og forståelsesfull, så det gjør jo ting veldig mye bedre! 

 

Hva bruker du til å redigere?
– Til bilder bruker jeg Adobe lightroom. Det har jeg brukt i litt over et år, og jeg elsker det! Bildene blir så vanvittig bra når man redigerer de der, versus andre redigeringsprogrammer jeg tidligere har brukt. Lightroom koster ca 180,- kr (om jeg husker rett) i måneden, så det er ikke gratis dessverre. Men for meg som bruker programmet så mye er det en liten sum å betale.

 

Hva er favoritt filteret ditt på Snapchat?
– Filteret på bildet under er uten tvil mitt favorittfilter. Det er perfekt når sminken er sliten og man fortsatt vil se fab ut! 

Er du flink til å spare pengene dine, eller bruker du opp alt? Du shopper jo veldig mye..
– Jeg er flink til å spare, men mye av pengene har også gått til investeringer. Sånn som når vi kjøpte huset vårt gikk det mye penger til å gjøre ting med huset, men det får jeg jo igjen om vi noensinne vil selge huset igjen. I tillegg sitter jeg jo med en stor fordel at jeg eier et hus i en alder av 24 år. Så jeg “sparer” på en måte ved å betale ned husleien hver måned, versus å leie hvor man betaler ned noen andres lån.

Men når det kommer til shopping så er det jo ikke akkurat noe hemmelighet at vi bloggere har et høyere forbruk enn hva som er vanlig. Det blir jo ganske kjedelig for dere å se de helt samme tingene i hundre år. Så da blir det jo litt shopping da. Hehe! Men det er også noe av det som gjør det mulig for meg å tjene penger, så det er jo firmautgifter. Okey, nå har dere sikkert falt av helt her, for nå begynner jeg å bable veldig komplisert. Men for å svare spørsmålet veldig enkelt; ja jeg sparer mye av pengene. 


 

Har du det bra? Er du fornøyd med livet ditt?
– Jeg har det veldig bra, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med livet mitt! Jeg har virkelig verdens best kjæreste, flott hus og en liten hund som er vår og drømmejobben. Så alt er faktisk genuint bra. Jeg har vært igjennom mange dårlige perioder i livet mitt med både dårlige livssituasjoner, usikker inntekt, dårlig sted å bo, depresjoner, osv. Så det gjør at jeg virkelig setter ekstra stor pris på og er takknemlig for hva jeg har nå. 

 

Hva er din beste treningsøkt?
– En økt hvor jeg helst er på treningsstudio og får trent hele kroppen skikkelig med hard styrke. Vurderer faktisk å begynne på treningsstudio igjen, selv om vi har treningsrom her hjemme. Det er liksom noe med det å dra på studioet og koble ut med trening som gjør noe med treningslysten altså! 


 

Hvilket sminkeprodukt kunne du aldri klart deg uten?
– Foundation. Det er virkelig mitt must-have produkt. Det dekker over alt av kviser, mørke ringer og jevner ut huden, og for meg som ikke har så veldig fin hud er det et must. Selv det skal sies at huden min faktisk begynner å bli mye bedre nå da. 

 

Ville du noen gang hatt en hund som er større enn den du har nå?
– Nei. Jeg elsker størrelsen Chloe har. Hun er ca 4 kg og det fin størrelse for meg. Jeg hadde ikke likt å ha en stor hund, da jeg ikke føler jeg kan kose med de og være like trygge på de. Da jeg bodde hos foreldrene mine hadde de Border Collie og de var jeg veldig mye med. Men de ble på en måte mer turhunder, enn kosehunder. For meg er det viktig med begge deler. Papillon rasen er jo en veldig sporty rase som man lett kan ta med på en tur, samtidig som de er kosete. Så det er perfekt kombinasjon for meg! 

Hvem er dine favorittblogger?
– Jeg har egentlig ikke noen favoritt-favoritter. Men jeg sjekker som regel alltid innom de fleste jeg liker som ligger på topplista, deriblant; Sophie Elise, Kristina Andersen, Pilotfrue, Andrea Badendyck og Pappahjerte. Kjenner jo alle sammen (med unntak av Andrea) og alle er helt fantastiske personer, som virkelig gjør en bra jobb og fortjener en applaus

 

Hei, er med på 30 dagers challengen, men har kommet litt ut av dagene… hvilken dag er vi på nå?
– Så gøy at du er med! I dag er vi på dag 7. Se alt om challengen HER

 

Hvor mye kaffe drikker du hver dag ca?
– Jeg er veldig glad i kaffe, og pleier som regel å drikke 2-4 kopper kaffe hver dag. Siden jeg har kaffemaskin så lager jeg enkelt bare kaffe latte hjemmefra ved bruk av den. Herregud kan ikke få sagt hvor glad jeg i den maskinen. Drakk instant coffee før, og det smaker ikke veldig godt for å si det sånn. Men med vanilje / karamell kapsler og skummet melk fra kaffemaskin er det en helt ny verden!

 

Koster det penger å legge igjen kommentarer på bloggen? Sikkert et rart spørsmål, men bare lurer. Hehe! 
– Hehe, nei det er helt gratis. Du trenger heller ikke registrerer deg noe sted. Eneste du bør gjøre er å skrive navnet ditt i “Navn:” feltet, også kan du skrive kommentaren din. “Epost” og “URL” er ikke nødvendig å fylle ut. Det er kun om man vil legge igjen link til bloggen sin eller noe.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål?”

39 kommentarer
    1. Lurer på hva du og kjæresten din gjør sammen? Jeg og kjæresten min snakker om å flytte sammen, men er redd at vi skal sitte oppå hverandre og se på TV hver ettermiddag når vi er ferdige på jobb..

    2. Hei! Jeg lurer på hva du og kjæresten gjør sammen? Bor med kjæresten min jeg også, og det er helt fantastisk! Men vi har ikke hatt så mange ideer på hva vi kan gjøre sammen.

    3. Hei,lurte på hvilket sminkemerke anbefaler du? PS:Hadde satt veldig stor pris på om du svarte på dette ELSKER BLOGGEN DIN<33

    4. Hi Stina
      Could you make a post talking about things that girls are bad at, but boys arent
      Thanks a lottttt love u

    5. Dette er til meste ukes spørsmål. Hvor mange barn vil du ha og hva skal de hete vist du får noen

    6. Hei! Jeg bare lurte på om du hadde tenkt noe mer på bilkjøp? Som f.eks, hva sort de kommer til å være, og om de skal være en familiebil Osv!

    7. Jeg har et spm. E litt nyggjerrig eg.. hehe
      Siden dere bor og eiger et hus sammen. koffor kan dere ikke gifte dere da? Eg veit at det spiller ingen rolle for dere men er jo kjekt når dere får gifter dere siden er ikke noe forskjeller mellom å være samboer.

    8. Hei Stina💕
      Vi har en border collie på 11 år men hun er kjempe redd alt mulig,:Badet,Støvsugeren,gå opp trapper (og hvertfall ned) Andre hunder når folk nyser blir hun kjempe redd og er jo nesten på gråten, har du noen tips om hva vi kan gjøre?Ps eelsker bloggen din💕+bildene dine de som er tatt ute er jo skjempe freshe🍃Håper på svar🌸❤️

    9. Hei Stina, jeg lurer på om det er sant det med at du sa at du raper ofte og har du gjort dette foran PF?

    10. Hei
      Hvordan gikk det med vgs, hvilken linje har du tatt og hvordan var det???
      Studerte du videre etter videregåenden?? og hva??
      Hva jobber du som nå???
      Lever du bare av pengene du tjener av bloggen???

    11. Hei, jeg bare lurer på om du har sluttet med beautyhacks? Jeg elsket dem om de hjalp meg veldig.
      Lurer også litt på hvordan man kan tjene penger på å blogge. Vi lesere trenger jo ikke å betale for å lese en blogg, så hvem får man pengene fra?

    12. Hei Stina!
      Jeg lurer på om du noensinne ville blitt med på Bloggerne hvis noen kontaktet deg og spurte deg om du ville være med?

    13. bruker du egentlig sokker har aldri set deg med sokker? med tanke på at du hater føtter, men kan jo hende du har i skoene da

    14. Så du får kjøpe klær med firmakortet? 😮 Heldig i såfall, slipper jo på skatte på de pengene, i forhold til om du skulle tatt ut lønn. Halv pris da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg