Spørsmål: Hva gjør jeg om 10 år?

// reklamelink

Noe jeg veldig ofte får spørsmål om er; hva skal du gjøre når du ikke kan blogge lengre? Hvor lenge tror du at du kan leve av blogging?

Nå er det snart 7 år siden jeg begynte å blogge, og ca 3 år som jeg har levd av bloggen. Hele denne tiden har det vært så mange som har vært skeptiske til det jeg driver med. Nesten ingen har trodd på at jeg kom til å noensinne kunne leve godt av denne bloggen. Å leve av blogging er jo ikke akkurat lett. Det er så mye som skal være riktig for at man i det hele tatt tjener noe som helst på bloggen. Det er jo en grunn til at det er bare rundt 30 personer i hele Norge som faktisk kan leve av blogging. Hadde det vært så lett som veldig mange skal ha det til, er det nok mange som bare hadde sluttet i jobben sin og startet som blogger. 

Det jeg vil frem til er; siden jeg har fått til det jeg har fått til, har jeg ingen tvil om at jeg kommer til å klare meg veldig fint i fremtiden. Om det blir å jobbe som blogger, det jeg vet ikke. Herregud, for 10 år siden fantes ikke blogging engang. Så at jeg nå skal sitte og spå 10 år inn i fremtiden blir jo helt snålt. Mest sannsynlig kommer jeg til å jobbe med noe som ikke har blitt funnet opp engang. Eller, okei, det her høres sikkert veldig fjernt ut for de fleste av dere.

Men det jeg egentlig bare vil frem til er at det er så vanskelig å planlegge fremtiden i et yrke som jeg har. Jeg har lyst til å jobbe med blogg og holde på med det så lenge jeg kan, og jeg tror fremtiden definitivt kommer til å by på spennende ting. 

Genser – HER  //  Bukse – HER

Jeg syns det er så dumt at vi lever i en tid der vi kan gå ut og skape vår egen arbeidsplass, også er det ikke flere som gjør det. Internett har kommet for å bli, og det har skapt så mange nye muligheter som ikke fantes før. Tenk så gøy det faktisk er at man kan skape noe helt eget på nettet, og leve av det. Wow, det kaller jeg fantastisk! 

Så ja, håper dette ga alle dere skeptikere et svar. Til alle dere der ute som sitter med en grunderdrøm i magen; ta dette som hintet for å begynne! 

 

8 kommentarer
    1. Godt innlegg, men blogging fantes for ti år siden, bare ikke denne type blogging slik om sminkee, klær, osv, men blogging om andre type interesser, slik som filmblogg, bokblogg og musikkblogg f.eks fantes for ti år siden.

    2. Hei Stina💜 Ville bare si at den nye headeren din gir meg så mye energi og blir så glad av den💕 Kjempefin header og kjempefint bilde av deg💙🌿

    3. Jeg vil si at det er bra at flere ikke satser på å “gå ut å skape sin egen arbeidsplass”, altså som jeg forstår det sikter du til blogging. Det er jo ikke akkurat så veldig nyttig for samfunnet og velferden i Norge (no hate, leser flere blogger) , tenk om alle bare hadde begynt og blogge liksom så hadde vi ikke hatt noen leger, lærere, politier, butikkansatte osv igjen haha! Også tror jeg mye av grunnen til at folk ikke starter sin egen blogg er fordi man ikke tørr og ta sjansen, er jo en veldig stor risk å slutte i jobben sin for å prøve å bli toppblogger

    4. Anonym: Nå snakker jeg ikke om kun blogging. Snakker om alt man kan skape på nett fra nettbutikker, servicetjenester online, osv. Lov å tenke litt større 🙂

    5. Bra skrevet og helt enig, selv om det kan være utfordrende å få det til. Både i forhold til satsing og tid det kreves. Men alt er mulig og det er viktig å følge drømmen 🙂

    6. Hei, jeg er med på 30 dagers utfordringen, men jeg er litt usikker på hvilken dag vi er på. Datt litt ut av det, så jeg har bare tatt sånn 70-75. Hvilken dag er vi på? :´D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg