hits

7 Triks for en bedre morgen rutine!

N som det snart er kveld, tenkte jeg gi dere noen gode tips for en bedre morgen rutine, s du fr en fantastisk start p dagen i morgen. Selv bruker jeg mange av disse tipsene, og de gjr virkelig at jeg fr en god start p dagen, og er klar for en ny dag! 

- Frokost - 

Er det n ting som er alfa omega om morgenen, s er det spise frokost. Lag deg gjerne en sunn og god frokost som du spiser mens du ser p tv, sminker deg, eller leser blogger. Selv elsker jeg spise 3-4 ss gresk yoghurt med litt ntter, br og frukt p toppen. Det er bde sunt, godt og enkelt lage om morgenen. Ogs tar det heller ikke lang tid. Noe som er genialt nr man har drlig tid om morgenen! 

- Kaffe - 

En god kopp kaffe om morgenen setter virkelig igang hodet og kroppen, og gir meg virkelig det kicket som jeg trenger. Personlig pleier jeg alltid drikke kaffen etter at jeg bde har dusjet og spist frokost. Da syns jeg den smaker best.

I tillegg hrte jeg p radioen for en stund siden at koffeinet i kaffen fungerer mye bedre om man drikker kaffen 45-60 minutter etter at man har sttt opp. Mens hvis man drikker den med en gang man har sttt opp virker ikke koffeinet som det skal. S det kan vre smart ta med kaffekoppen i handa p vei til jobb om du bruker liten tid om morgenen p bli klar!

- Aktivitet - 

Nr vi har sovet har kroppen ligget stille i veldig mange timer, derfor er det viktig bevege seg litt fr man drar p jobb / skole hvor man ofte blir sittende i timesvis.

G gjerne en tur med hunden eller gjr unna dagens velser om du er med p 30 dagers utfordringen min (se hele innlegget om utfordringen HER). Nr du fr beveget deg om morgenen kan jeg love deg at du kommer til fle deg s mye mer klar for en ny dag!

- Rydd - 

Pass p at du rydder huset / leiligheten din kvelden i forveien. Det er ingenting som er mer kjipt enn mtte bruke en evighet p morgenen p rydde opp grsdagens middag, mens du egentlig har drlig tid. Nei, rydd heller opp om kvelden, og st opp til et ryddig hjem. Det gjr ogs underverker for hodet! 

 

- Vann - 

Nr du str opp om morgenen er det veldig mange timer siden du har drukket vann, og derfor er det viktig drikke rikelig med vann for bli hydrert. Ha gjerne en flaske med vann stende p nattbordet, som du kan drikke med en gang du vkner. Det frisker deg opp veldig, og gjr det s mye lettere st opp! 

- Tid - 

Pass p at du alltid setter av nok tid til alt du m rekke i lpet av morgenen. stresse deg halvt ihjel mens du lper kaotisk rundt i huset, fordi du har altfor drlig tid, er virkelig ingen god start p dagen. Derfor er det s viktig at du setter av god nok tid til alt du skal rekke.

Husker da jeg gikk p vgs og mtte ta bussen hjemmefra 06:30. Da stod jeg alltid opp 05:15 for rekke alt. Det var seigt i begynnelsen, men etterhvert gikk det som en lek! 

- Dusj - 

Selv om du kanskje dusjet kvelden i forveien, anbefaler jeg en kjapp dusj om morgenen. Det frisker deg opp og gjr at du blir ekstra vken. I tillegg skiller huden ut gud vet hvor mye dde hudceller i lpet av natten. S det er jo greit dusje av det. Hehe! 

 

Hvordan pleier dine morgener vre?

 

 

18 kommentarer

helt forferderlig egt, skal prve f den bedre etter disse fine tipsene!!❤️

Stor fan!❤️

Stor fan!❤️

Jeg lurte p om du kunne lage en treningsvideo p yt kanalen din med diverse velser der du forklarer hvordan man gjr de og hva de hjelper med?❤️❤️❤️Er med p 30 dager challengen og den er perfekt❤️😍

Stor fan!?: Det kan jeg gjre! S gy at du er med :D

Hege Kristin: koselig at du likte de :D

Herlige tips! Jeg har ganske allrighte morgenrutiner, men er ikke s flink til gjre litt aktivitet fr jeg setter meg ned med jobbing/blogg. M bli flinkere der!

Ida verland: Lykke til :D

s utrolig flotte bilder!! du er kjempepen! <3

Jeg holder forresten konkurranse p instagrammen min n, og blir kjeeempeglad hvis du nsker melde deg p! God vinnersjanse, 4 vinnere. @hannelovisejo

Hei! Kan du filme en morgenrutine video? Det har jo skjedd mye siden siste morgenrutinevideo (du har jo flyttet og ftt deg samboer og hund) s det hadde vrt gy se hvordan du gjr det n! :)

Anonym: Har tenkt til gjre det. Har bare ikke ftt surret meg til gjre det :)

Hahah jeg mtte virkelig le av snappene av Chloe! Noe s stt 😍 Bestemt liten hund! 😂

s mange gode tips du har kommet med, Stina! Jeg skal absolutt prve meg p dette :D

3-4 spiseskjeer er ikke tilstrekkelig frokost for de fleste. Det f unge jenter til begrense seg til 3-4 spiseskjeer til frokost viser at du tenker lite over hvor stor pvirkningskraft du har. Tenk over at du har makt over unge jenter, og det er lurt "check yourself" fr du legger ut ting om kosthold. Ikke vr med forsterke presset unge jenter allerede har idag med slanke seg syke.

Hei, det var veldig mange fine tips! Noen av dem har hjulpet meg s mye!💜

Hei Stina! Det der s veldig godt ut, men jeg m si meg enig med Emilie her, og skjnner ikke helt motivasjonen din bak skrive at du kun spiser 3-4 spiseskjeer yoghurt hver morgen. Det er jo helt supert hvis du kjrer en diett og det funker bra for deg (you go girl!), men for vanlige folk (spesielt lett pvirkelige unge jenter som fortsatt er i vekstfasen) er det vel ikke s vanskelig innse at dette er litt i minste laget? Jeg skulle nske du tok deg i det og heller for eksempel skrev "litt yoghurt" isteden for spesifisere s detaljert. Jeg prver si dette p en konstruktiv mte, hper du oppfatter det p den mten ogs. Lykke til videre med bloggen din.

Fr so pleide eg og st opp 45 min fr eg skulle p skulen! Det var heilt forferdeleg👎🏻Men no har eg begynt og lest bloggen din og eg takker deg for at du har reddet min morgen routine!❤❤❤👍🏻👍🏻👍🏻❤️#fradinstrstefan❤

Omg, 3-4 ss med yoghurt er forferdelig ja. Min morgen rutine bestr av NULL frokost. For et forferdelig forbilde jeg hadde vrt da i s fall. Hadde Stina skrevet "litt yoghurt" hadde det vrt feil og. Hvis sm jenter er S lett pvirkelige, burde de ikke ha tilgang internett.

Skriv en ny kommentar