hits

Strre rumpe + strammere mage p 30 dager!

I dag kom jeg p en veldig god id! Jeg har jo ikke klart komme helt igang med styrketreningen, som jeg skulle komme igang med etter nyttr. Hver gang jeg starter gr jeg p samme smellen, jeg tar i altfor hardt, kjenner ikke mine egne grenser, og blir stl i dagesvis etterp. S stl at motivasjonen til trene styrke blir totalt drept. Det er jo s kjipt!

For styrketrening er s utrolig viktig for kroppen. Ja jeg jogger og gr mye p tredemlla, og det er jo bra det. Men styrke er etter min mening (og mange andres) minst (om ikke mer) viktigere. Siden styrketrening styrker opp kroppen og gjr hverdagen mye lettere takle. I tillegg gjr jo styrketrening at kroppen fr mer former, i form av muskler. Magen blir mer muskuls og rumpa blir strre, og det er jo ikke akkurat noe takke nei til. Hehe! 

S for komme igang med styrketreningen igjen har jeg tenkt til gjre en fitness challenge. Her er det to forskjellige velser jeg skal gjre; squat (kneby) og planke. Jeg har satt opp et skjema p 30 dager som viser hva jeg skal gjre de forskjellige dagene.

For hver dag ker antall squats og antall sekunder med planke, snn at det jeg pusher meg selv mer og mer hver dag, men uten at jeg starter altfor hardt. 

Jeg vil tippe jeg er ikke er den eneste som har slitt med komme igang med styrketreningen, s derfor vil jeg dele skjemaet med dere. Lagre det gjerne p telefonen din, og flg det hver dag. Gjr det enten alene, eller ved siden av kondisjonstrening for styrke kroppen. 




N kjenner jeg virkelig at jeg er s gira p komme igang med styrketrening igjen! Ja til en sterk kropp som kan klare alt! Dette blir s gy, og jeg hper dere tar utfordringen og blir med! 

Edit: Jeg starter challengen i dag, s dette blir dag 1 p skjemaet. S det var en del som spurte i kommentarfeltet, s da sier jeg ifra her og :-)

 

98 kommentarer

Jeg er med!❤✨❤

Jaja dette blir morsomt vre med p!😂

Begynner vi da i dag eller i morgen?

Elsker deg Stina!❤

Nathalie: S gy :D Frste dag blir i dag!

Gr det an starte rett p det?? ❤️❤️

Anonym: Jepp! Det er det som er poenget med den. Bare hoppe rett p :D

Du e kjempe fin og sill

Hei jeg lurer p hvilken nettside bruker du med bloggen din?

Hva tid begynner du

Nina: I dag blir dag 1 :D

Dette hres skikkelig spennende ut 🙉 Jeg er med! 😁💪👍💕

Amalie: Wii :D S gy :D

Liker veldig godt ideen din!! Hper eg og deg og alle som er med klare det!! kan du ha snn 30dager uten sokker igjen!! (Om du skjnner?)

Mb: S gy :D Kan se ann om jeg kjrer det etterhvert :D

Hei Stina! Jeg elsker utfordringen! Tusen takk, jeg har heller ikke klart begyne med styrketreningen, men dette var en drit bra ide!!! Derfor skriver jeg TISEN TAKK FOR SEN GRNIALE IDEN! ❤

Tahira: S morsomt at du blir med! Lykke til :D

Hei fineste Stina

Jeg bare elsker deg

Jeg lurte p hvor du kjpte de du har p pulten din p kontoret. Ikke de glasset men de under glasset de er noe papirgreier?

Sigrid: Det er fra Panduro :)

Hei stina,

Det er flott du oppfordrer folk til trene. Men det at du sier styrketrening gjr at magen blir strammere og kropoen fr mer former, det er en mte p kroppspress. Husk at det er unge jenter ned i 10 rs alderen som leser bloggen din og de trenger ikke styrketrening, ingen m det uansett. Jeg mener ikke noe stygt om deg, men jeg synes sanne innlegg m du vre litt mer forsiktige med. Han en fin dag videre.

Maral: Syns virkelig det m f lov kunne si at man fr en strammere kropp av styrketrening, uten bli beskyldt for drive med kroppspress!

Hei Stina jeg skal bli med! Men s lurer jeg p nr du skal starte💛Mvh Mis

Mia: S gy :D I dag blir frste dagen!

Hei Stina jeg skal bli med! Men s lurer jeg p nr du skal starte💛Mvh Mia

Dette ser kjempe gy ut! Jeg er med!! Jeg elsker bloggen din forresten💖💖

Ida Kristine: S gy :D koselig hre :D

Jeg mener absolutt ikke at du driver med kroppspress, men som sagt det er unge jenter som leser bloggen din. Jeg tror om de leser dette innlegget da vil de tro at, ja, jeg m ha sann kropp. Hvis du skjnner hva jeg mener.

Maral: Hmm.. Jeg skjnner hva du mener. Men da tror jeg det handler mer om at foreldre br snakke med barna sine om ting. Jeg syns det blir veldig feil om jeg ikke kan skrive at jeg en av de mange grunnene til at jeg vil trene styrke, er for f en strammere kropp.

Er med!

jeg elsker deg du er mitt forbilde Stina :)

Maja: S koselig hre :D

Kult at du vil trene syrke :)

Men du n huske p at nr du ikke har trent noe

Sryrke p lenge s blir du stl. Men det gir seg

Etterhvert nr du kommer i gang.

Men er det ikke litt dumt og bare trene 2velser?

Kristine: Ja det er derfor denne utfordringen er perfekt. For da kommer man igang uten starte for hardt. Grunnen til at det kun er 2 velser, er for gjre det enkelt og greit nr man skal starte p et nytt program. Nr man har 20 forskjellige velser kan det fles veldig overveldende, og man klarer aldri starte.

Hvordan tar man squats riktig, nr jeg gjr det knekker det bare i hoftene, det er ikke vondt men sykt irriterende ekkelt og hre p derfor gidder jeg ikke ta squats

Du er sykt pen btw❤️

Anonym: Hvis det gjr det, vil jeg anbefale deg lese deg grundig opp p hvordan du gjr velsen + se videoer p youtube :)

Hei Stina!

Utrolig bra id! Du er en av mine strste forbilder<3 Hper du kanskje kan skrive lott om dette hver dag, s blir det kanskje en motivasjon;)

Maria: Kommer til holde dere oppdatert underveis :D

Ja foreldre br snakke, men ikke alle som gjr det. Husk at det er mange tenringer som kaller deg for forbilde, da vil de ogs gjre akkurat det forbildet gjre. Men du er fri til skrive hva du vil.

Maral: Virker jo ikke akkurat som du mener jeg er fri til skrive om hva jeg vil, nr du egentlig anklager meg for drive med kroppspress da. s

S moro! Har du et alternativ til oss som ikke kan ta kneby pga kneproblemer?

Tonje: Du kan kanskje prve ut eselspark? Viser i dette innlegg hvordan du gjr velsen: http://stina.blogg.no/1434647515_5_styrkevelser_du_kan.html :)

Jeg er med!👌🏻💖

Da fyker visst jeg ogs med her😊

S gy :D Jeg blir med :)

herlig tips:) ka vil det si og trne squats? sikkert dumt sprsml<3

kan du legge ut fr/etter bilde? hadde vrt morsomt se hva man kan f til p 30 dager :D

Deler du opp squatsene opp i flere "runder" nr det begynner bli mange squats? Eller skal vi ta 250 squats p rappen liksom? :)

Du er kjempe flink! :)

Vil vell heller anbefale forskjellige varianter av utfall enn "eselspark" (som er en noks ubrukelig velse). Om man har tilgang p studio, er marklft en av de beste velsene for trene baksiden. Her trenes i tillegg kjernen kjempe godt ;)

Jobber selv som pt, og anbefaler ofte slike velser til relativt friske mennesker. Men kneby og planke er ogs kjempe fine velser (s lenge teknikken sitter) :) tro det eller ei - jeg har opplevd flere som sliter mest med planke :)

Jeg er med! 😁

Bruker du vekter nr du tar squats? Under denne challengen tenker jeg

Vilken mte tar du squats p?

I'm in!!!!🙌🏼

Jeg er med! hadde vrt fantastisk om du kunne oppdatert oss etter de 30 dagene. Ser du noe forskjell osv?

Har veldig lyst til bli med og tror jeg blir det❤ Men har et sprsml: fr man strre rumpe eller bare "strammer" den seg? Har litt snn stor rumpe fra fr av men den er ikke s stram.. s lurte p om den blir strre?😅 Elsker deg s mye❤

Jenny: Nr man trener styrke bygger man musklene strre, s det gjr at rumpen kan bli strre. Men om man trener mye styrke kan man ogs g ned i fettprosent, s om du har en stor rumpe fordi det er hovedsaklig fett, blir den nok bare strammere og ikke noe spesielt strre :)

DAMN GURL! Okei, jeg er med!!<3

Jeg bare sa min mening om det du skriver sant? Jeg sa ikke at du er forbudt til skrive slik, men at du m vre mer forsiktig og tenke over det du skriver. :)

ja, Ok! Tusen takk for svar! Dette blir jeg med p❤

Jeg er med

Jeg er med + Jeg elsker bloggen din<3

Har lenge nsket delta p en slik challenge, og endelig kom det en fra favoritt bloggeren min!😇❤ Har allerede gjort 20 sek planke og 50 squats idag, og ser frem til en ny runde med flere imorgen😄❤ Elsker bloggen din!

Hei, jeg er 9 r og lurer p hvordan man gjr squats?

Og hvor er de blomstene som er oppi KLER vasen i innlegget over:D

Jeg tar challengen, dette blir gy💪🏼❤

Digger deg og elsker lese bloggen din☺️

Du er s pen💖Har lest sett p YouTube videoene dine i 1 r.

N 😱💖du er s pen😍

Er med

Jeg er med😊

Jeg er definitivt med!!! Du er s flink til blogge!!! Er sykt stor fan av deg ❤

Eg e med!

Jeg har lyst til gjre det, men tror du det blir for nye for meg som 13 ring? Siden du er voksen.

Deler du opp knebya i sett? Eller tar du alle p ett og samme sett?:-)

STINA, du er mitt store forbilde...hadde det ikke vrt for deg hadde jeg mest sansynelig sminket meg helt feil hehe😅. Dette var en supergod ide, jeg har prvd klare dette fr jeg har laget mangen skjema for styrketrening, men jeg klarer aldri gjennomfre...jeg tror jeg klarer det n for n gjr jeg det for deg.Grunnen til at jeg har prvd er pga jeg er litt overvektig og det er jeg ikke glad for... s jeg lurte p om du kanskje ville lage et innlegg med litt sunne snacks tips eller noe. DU ER MITT STORE FORBILDE❤️❤️❤️

s kjekt! JEG ER MED!!!

Jeg er med👌

Malin Johanne

Malin Johanne

Dette hres kjempegy ut!!! Men siden jeg allerede trener (cheerdance) s gjr vi mye styrke, men jeg er med!! Syntes det er bra at du motiverer andre!!

Hei Stina!

Jeg lurte p om man skal dele opp nr man tar squats for nr

man tar 200 blir det mange p rad, s kan man dele opp f.eks 50?4??? 😂💕

Elsker bloggen din forresten💕💕

Det hres kjempe gy ut. Men jeg skal beske en familie i et land og jeg har s innmari lyst til f inn magen litt. Men jeg vet ikke om squats og planken Vil hjelpe p meg. Planke tror jeg men jeg vet ikke om squats hjelper for jeg har ikke s lyst p strre rumpe. Hper du kunne svart og Jeg trenger ideer og tips til hvordan man kan f inn magen litt p ca. 30-35 dager

😘😘😘😘😍😘😍😍❤😂😘😘😘😘😘

JEG ELSKER DEG s mye dette vil jeg veldig gjerne bli med p😍 Jeg har prvd dette fr laget slike tabeller med styrkevelser jeg liksom skal gjre hver dag men av en eller annen grunn klarer jeg aldri fullfre...jeg har fullt med p bloggen din i ca 3r n og prvd noen av trenings videoen dine ogs men klarer aldri gjre dem hver dag...men jeg tror jeg skal klare dette for jeg vet jeg gjr det sammen med deg.❤️❤️❤️❤️ Men jeg er en litt overvektig 13rig jente som lurer p om du kanskje kan legge ut litt fler videoer p yt, kanskje 1 til med sunne snacks tips eller sminkevideo for unge eller noe❤️❤️😂 Elsker deg du er mitt strste forbilde og du har hjulpet meg mye med girlgalkene dine og sminkevideoene dine❤️❤️❤️❤️Hper p svar💕💕

Jeg er med👍🏻💪🏼😅 legger inn noen f andre velser ogs💙 Dette blir s morsomt😃 Kjempe bra ide Stina‼️😄

skal man ta 200 squats p SAMME TID??? alts skal man bli ferdig med det med en gang? eller tar man 30 n og 30 to timer etterp + 30 til p kveldstid?

Varmer du opp fr du begynner?

Anbefaler du dette til oss som ikke trener til vanlig? Jeg har aldri egentlig startet trene og er veldig andpusten etter frste dag 😅

Endelig har venta s lenge p dette.

Tror du virkelig at folk skal klare 250 squats og 5 minutter planke etter bare en mned? Det her er for urealistiske ml...

Tirill: Man trenger ikke ta det p rappen. Del det opp til en liten treningskt. Er det som er hele poenget med opplegget ;-)

Herlig! Dette blir fun! 😃👌🏼

Jeg er med 😁

Hva er squats?🙊❤

Vr s snill  svar🙏🏼

Vr s snill svar🙏🏼

Varmer du opp fr du begynner trene? Ps elsker deg og bloggen din❤

Jeg er med! Har ftt med noen venner ogs:)

Jeg er med👍🏻💪🏼😅 legger inn noen f andre velser ogs💙 Dette blir s morsomt😃 Kjempe bra ide Stina‼️😄

Ska bli med !! Har du laga til s Harstag greier til dette p Instagram ??

blir me💪

Hvor er capsen fra?

gr allerede p turn 3 ganger i uka 2 timer hver trening,med styrke i ogs. Men hres veldig gy ut s jeg er med. Har gjort dag en. Elsker bloggen og youtubekanalen din. Jeg hper inderlig at jeg mter deg en gang. <3<3 :D XD

Jeg er med!

S klar for "fridagen" i morgen, dag fire er etterlengtet.

Er stl allerede etter de frste tre dagene^^`

S god ide!! Kan du lage snne challenger flere mneder? Men andre velser og fokus p andre kroppsdeler? Hjelper veldig p motivasjonen!

Jeg er med !!! Elsker bloggen din Stina. Har tenkt til sende noe til deg i posten❤

Skriv en ny kommentar