Uken som gikk #10

Ukens tanke
– “Man får det man betaler for”. Jeg har vokst opp med den tanken om at veldig dyre ting ikke er noe spesielt bedre, og at man kun betaler for merket. Men det har jeg virkelig erfart denne uken at ikke stemmer. Etter at en venninne tipset meg om at hun hadde fått masse kviser av en ny foundation hun nettopp hadde begynt å bruke, som var fra samme merke jeg alltid har brukt, fikk jeg litt små panikk. Tenk om grunnen til at jeg har slitt med kviser i 7 år er på grunn av at jeg brukte en billig foundation?

Nå har jo jeg kjøpt inn en god del gode hudpleieprodukter, i tillegg til at jeg tar kosttilskudd, så det har virkelig hjulpet huden. Men etter at jeg byttet ut foundationen min som kostet ca 170,- med en foundation til 450,- har huden min tatt en drastisk vending. Kvisene har virkelig roa seg ned, og ikke minst holder den nye foundationen sinnsykt godt. Sminken holder seg også på plass hele dagen. Så jeg har virkelig fått opp øynene for at man faktisk får det man betaler for. At man kun betaler for merket er bare en teit ting. I alle fall til en viss grense. 


 

Ukens innkjøp
– For et par dager siden var jeg på en skikkelig home-spa shoppingrunde, så fikk jeg handlet både tannbleking, ansiktskrubb, ansiktsmaske, body scrub og noen småting til! Gleder meg til å få litt hvitere tenner nå. Selv om det er jo hvite nå, men jeg vil ha de skikkelig hvite! Kjøpte også litt nye sminke i starten av uken.


 

Ukens mest leste innlegg
“Slik får du mest ut av tiden på vei til skole / jobb”

“Stress gjør deg tykk”

“Hva slags menneske er jeg?”

 

Ukens flause
– Å se igjennom alle de gamle headerne jeg har hatt på bloggen var ganske flaut. Ah, herregud så mye cringe og dårlig headere. Jeg har i alle fall forbedret meg mye. Selv om det ikke skulle så mye til for å forbedre seg fra det der da.. Haha! 

Ukens nedtur
– Okey, nå har jeg sikkert sittet i 20 min bare for å prøve og finne ut om jeg har hatt noen nedturer denne uken. Men jeg kommer faktisk ikke på en eneste en. Kan ikke klage! 

 

Ukens opptur
– Denne uken har jeg kommet godt igang med treningen, og jeg fikk til og med dratt ut en tur på skogstur sammen med Rebecca og Chloe. Det var så fantastisk med litt ordentlig frisk luft!

 

Ukens høydepunkt
– Å dra ut sammen med hele jentegjengen i går var så vanvittig gøy og koselig, så det var uten tvil ukens høydepunkt!

Ukens sang
– Denne uken har jeg (tro det eller ei) hørt masse på Bach og Beethoven. Jepp, det var noen ord jeg aldri trodde at jeg kom til å skrive. Men en venninne av meg, Nora, åpnet øynene mine for sånn type musikk for veldig lenge siden, etter at jeg hele livet mitt nærmest hadde hatet klassisk musikk. Men sånn musikk er helt fantastisk å høre på når jeg skriver eller trenger å konsentrere meg. Det er jo bare instrumenter så man begynner ikke å synge med, også er det veldig smart laget, så man får lyst til å konsentrere seg mer av det. Ganske sært egentlig. Men hey, whatever floats my boat. 

 

19 kommentarer
    1. Jaaaaaa, etter alle årene har du hørt på klassisk!! Nå er jeg stolt, haha. Den foundationen er så braaa, har den selv. Den eneste som holder seg fin gjennom alle nattflyvningene verden rundt. #Flyvertinnelivet.

    2. Hei! Vil bare informere om at tannbleking (de aller fleste man før kjøpt) som du har kjøpt Smilelab ikke har noen dokumentert effekt. Den gir ikke hvitere tenner, evt kun på de som har ekstremt mørke tenner fra før. Ville bare tipse om det:)
      Tror det var på tv2 hjelper deg de testet tannbleking
      Elsker bloggingen din og du har virkelig et super fint hus

    3. kunne du lagt et impression (evt. demo osv også) innlegg på foundation du har bytta over til? 🙂

    4. Anonym: Har hørt mye av det samme. Men det jeg vet av egen erfaring er at den fjerner misfarging, og jeg får misfargede tenner av kaffe. Så på meg hjelper den 🙂

    5. Heii! Kunne du sendt meg link til det speilet du har på sminke / kontor rommet? Det du bruker til å sminke deg meg!! På forhånd takk!

    6. har brukt samme foundationen i 4 år og fortsatt like fornøyd 😀 kan jeg bare spørre om hvilken farge du har og hvor du har kjøpt den? selv bruker jeg cool vanilla, men den får jeg kun tak i på utland-taxfreen på gardermoen, så jeg skulle hatt en back-up farge, just in case 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg