hits

Slik blir du mer motivert til trene!

Fler du at du sliter med motivasjon til trene? Vel, da br du sette noen ml for treningen! Et ml gjr at du kommer til pushe deg selv ekstra hardt nr du er p trening, og det kommer til minne deg p hvorfor du br komme deg p trening (dette er spesielt viktig de dagene du ikke har motivasjon til dra p trening). 

HVA: Nr det kommer til ml for treningen s kan det vre hva som helst. Men det er viktig at det er noe spesifikt. Hvis du trener lping, kan for eksempel mlet vre lpe 5 km p x antall minutter. Hvis du har en fast runde du alltid lper, kan du sette deg et ml for hvor fort du skal klare lpe den runden. La oss si at du n klarer lpe runden p 50 minutter, s kan du sette deg som ml skulle lpe den p 40 minutter. 

 

AMBISIST: Det er viktig at du setter et ml du kan strekke deg etter. Som du virkelig m pushe deg selv for n! Men pass p at mlet ikke er for ambisist, for da er det lett fle at du aldri kommer til n mlet. Klarer du for eksempel kun 1 push up p trne n, kan du sette 15 som et ml, men 50 er altfor hyt.

TID: Nr du har satt deg et ml er det viktig sette en dato du skal klare n mlet innen. La oss si at du vil klare ke antall kg du lfter i kneby fra 40 til 60 kg, s kan du for eksempel sette som ml at du skal klare det p de neste 3 mnedene. 

 

DAGBOK: Skriv ned i dagboken hver gang du har trent, snn at du vet hvor mye du utvikler deg og hvor mye fremgang du har. Jeg skal g nrmere inn p dette med dagbok i et senere innlegg, men bare for ta det kort n, s anbefaler jeg at du alltid skriver ned i en dagbok. Da kan du se hvor fort du lp en runde for 2 uker siden, vs n. Dette gjr at du ser hvordan fremgangen din utvikler seg, og om du begynner nrme deg mlet ditt. 

9 kommentarer

velidg fine tips! liker bloggen din!

Kan du ha en leser min gammle dagbok?

ELSKER DEG❤️❤️❣️❣️

Nr kommer det en ny video p YouTube kanalen din?

Mange gode tips jeg skal ta med meg videre! Har veldig lyst til begynne trene, s flte virkelig at dette er noe som kommer til hjelpe meg :)

Hei etter jeg begynte trene mer lping, intervall og litt styrke s har jeg bare gtt opp i vekt og lrene mine er blitt strre. Har du noe tips til annerledes trening for f tynnere lr eller vet hvorfor jeg eventuelt fr strre? For fler ikke det er strre av muskler men fett

Skriv en ny kommentar