Luksus i hverdagen

// reklamelink

Til jul i år fikk jeg en helt fantastisk kaffemaskin, fra foreldrene mine. Jeg har drukket kaffe fast hver eneste dag i to år, men da har det alltid vært instant coffee sammen med kald melk. Ikke akkurat verdens beste smak. Det drakk jeg kun for å få energi, for å si det sånn. La meg også nevne det at når man blander med kald melk, fordi jeg ikke hadde noe steamer, og gadd ikke koke opp kaffen, fikk jeg alltid lunken kaffe, og det var ikke godt. Hahah! 

Men, jeg har jo lett etter en kaffemaskin så utrolig lenge. Sånn at jeg endelig kunne slippe å drikke det skvipet jeg drakk. Jeg aner virkelig ikke hvor mange nettsider jeg har sett igjennom for å finne den rette maskinen. Jeg er jo rimelig kresen når det kommer til både utseendet, og hva den kunne gjøre. Så en vanlig kapselmaskin, var ikke noe for meg. 

Genser – WOW  //  Bukse – HER

Jeg ville ha en hvit, som var fin å ha på benken, og som også steamet melken for meg. Jeg er jo fortsatt litt kaffepyse, så jeg drikker aldri kaffen svart. Så derfor er melkesteamer alfa omega! Til slutt fant jeg endelig en kapselmaskin som også hadde en melkesteamer, og som i tillegg var super enkel å bruke! 

Når jeg skal lage meg en kaffe velger jeg en kapsel (skal komme tilbake til smakene lengre ned i innlegget), legger kapselen inn i kapselrommet. 

Deretter er det bare å trykke på hvor stor mengde med kaffe jeg vil ha. Liten – medium – stor


Deretter er det bare å fylle på med melk. Her kan jeg velge hvor skummete melken skal være, og hvor mye melk jeg vil ha.

Og voilá har jeg en fantastisk god kaffe! Jeg kan ikke få sagt hvor deilig det er å endelig ha et eget kaffehjørne med kapsler i forskjellige smaker, og kaffesirup jeg også kan bruke. Det gjør susen når man jobber hjemmefra!

Når det kommer til smaker på kapslene har jeg seks forskjellige; “Dulsáo”, “Rosabaya”, julekaffe i limited edition, “Ciocattion” (sjokoladesmak), “Vanilio” (vaniljesmak), “Caramelito” (karamellsmak). Min favoritt er nok vanilje! Også er karamellsmaken også veldig god. De andre er mest for å ha til besøk, og hvis jeg vil ha en liten smak av noe helt annet.


 

Så det var mitt kaffehjørne! Har jo fått så mange spørsmål om denne kaffemaskinen, så nå håper jeg at jeg fikk svart på alle tingene dere har lurt på! Om ikke, så er det bare å spørre i kommentarfeltet.

 

Kaffemaskinen heter forresten “Lattissima touch” og er fra Nespresso. Dette er ikke noe spons eller betalt reklame. 

15 kommentarer

Siste innlegg