Uken som gikk #8

Ukens tanke
 Jeg har tenkt mye på trening og kosthold den siste uken. Jeg er så pumped up og klar for et nytt år, med masse trening og et mye sunnere kosthold, enn hva 2016 var. Trening er terapi for sjelen, og etter fredagens treningsøkt innså jeg virkelig det. Før dro jeg alltid ut i skogen og gikk lange turer med hundene til foreldrene mine, eller dro på treningsstudioet og trente styrke, for å koble helt ut. Men jeg har rett og slett glemt hvor terapeutisk trening faktisk er. Så det var helt fantastisk å innse det igjen!

Ukens sang
– Tidlig denne uken kom jeg tilfeldigvis over en video på YouTube som handlet om artister som hadde hatt “one hit wonders” som hadde dødd. Da jeg så den innså jeg at Pete Burns, som var sangeren i 80 talls bandet Dead or Alive hadde dødd i oktober, ble jeg veldig trist. Jeg aner ikke hvor mange intervjuer og dokumentarer jeg har sett om han, fordi han er så utrolig interessant. Så denne uken har jeg hørt på sangene dems, spesielt “You spin me right round”. 

 

Ukens opptur
– Shoppingtur med Trine var så gøy! Så jeg tror nok det må bli en av oppturene denne uken!

Ukens nedtur
– Denne uken fikk jeg vite at kommunen i Hokksund har planer om å ødelegge hele bygden jeg vokste opp i, som både foreldrene mine og søsteren min fortsatt bor i. De har planer om å bygge en 4 felts motorvei rett igjennom hele stedet, om ikke de ombestemmer seg. Så på torsdag var jeg med og gikk i fakkeltog for å få de til og velge en annen løsning. Det er jo helt grusomt at mange familier bare må rive husene sine, fordi kommunen bestemmer det. Skulle tro at i et land som Norge, fikk folk bestemme selv, og ikke bare tvunget ut av husene sine.. 

 

Ukens innkjøp
– Ble en god del shopping denne uken, både til treningsrommet + shopping i går. Hva jeg handlet i går kan dere se på bildet under!


 

Ukens høydepunkt
– Denne uken ble jeg endelig ferdig med å pusse opp treningsrommet. Det var en helt fantastisk følelse å endelig være helt ferdig! Etter at treningsrommet ble ferdig er motivasjonen til å gå inn der og trene helt enorm! Faktisk så har den blitt så stor at jeg nå er støl i bokstavelig talt hele kroppen. Haha! Hadde superlyst til å trene i dag også, men jeg var dessverre altfor støl!

 

Ukens mest leste innlegg

“Halvparten av nordmenn er overvektige”

“Jeg ser ut som et annet menneske”

“Et sunt alternativ til kveldsgodt”

 

Ukens irritasjonsmoment
– Denne uken har virkelig det med kommunen som jeg nevnte lengre opp, irritert meg så mye, at jeg ikke har klart å jobbe og fungere ordentlig. Jeg føler meg så maktesløs av det norske systemet. 

 

Hvordan har din uke vært?

 

 

15 kommentarer
    1. Er helt forferdelig at folk må rive husene og flytte bare fordi en kommune skal forbedre kjøre rutene… Her i Volda planlegger de allerede å bygge en tunell og her er det også hus som skal rives.. De var til og med innom skolene her i område og spurte hva slags andre hindringer de kunne møte på veien.. Urgh, blir så sur bare på tanken av deg… 😝
      Hvorfor kom det ikke en onsdags video denne uka? Tror ikke jeg har fått med meg om du har sagt noe om det.

    2. Jeg blir så provosert på mennesker som utøver makt over andre mennesker og sier sånn er det bare, det er bestemt. Uten og tenke seg om konsekvensene. Makan til sjit at de skal bygge firefelts vei gjennom der du bodde før!

    3. Trodde ikke Hokksund var en rik nok kommune til å kunne kjøpe folk ut av husene sine? De må jo betale markedsverdien på husene vil jeg regne med, og det blir jo nok av penger vil jeg tro. Familien fra morssiden er fra Hokksund og jeg vet at mormor spesielt er veldig glad i byen, så hadde vært trist om båndet både hun og mamma har til byen blir ødelagt.. Vet du hvor veien evt skal gå gjennom byen? For om det såfall legges langs e134 så har de jo hvertfall grunnstrukturen for en vei klar alt?

    4. Karine: Jeg aner ikke når det kommer til pengene. De skal legge en helt ny vei, og de er nesten sikre på at det blir rett igjennom hele røren bygda. Er det de snakket om på møtet jeg på, på torsdag.

    5. Har lest bloggen din ganske lenge,og det har jeg tenkt til å forsette med..Du er en av favoritt bloggerne mine. Du er kjempe flink:) Nok ett supert innlegg.

    6. Kommunen er faktisk nødt til å kjøpe opp husene som må rives. De kan heller ikke betale under takst (verdien av hus og eiendom). Men det er jo selvfølgelig veldig trist at dette skjer på steder man er knyttet til, og man vil jo som boende helst unngå slike saker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg