Ukens spørsmål #143

Hvordan er det å få seg venner nå, for noen kan jo bare være ute etter berømmelsen din?
– Hmm, vel, det er jo ikke bare-bare. Nå skal ikke jeg komme å si at jeg er super berømt akkurat, for det er jeg absolutt ikke. Men jeg vet jo at man leser bloggen min, og det er mange der ute som kun vil være venn med meg for å hanke inn et par ekstra lesere på bloggen sin eller følgere på instagram. Heldigvis har jeg blitt ganske flink til å se rett igjennom folk, så jeg ser enkelt hva de faktisk vil ha ut av en vennskap med meg.

90% av alle jeg blir kjent med er jo bare herlige og gode, og er kun interessert i å faktisk være venn med meg. Men det hender jo iblant at jeg ikke klarer å se igjennom andre mennesker med en gang. Husker for lenge siden at jeg hadde noen “venner” som faktisk ble sure når jeg ikke hadde linket til bloggen dems når jeg hadde vært med dem. Altså, det sier jo sitt.. 

 

Hva er favorittmaten din?
– Favorittmaten min er nok taco. Det er så fantastisk godt! Spesielt om man lager en skikkelig god guacamole og hjemmelaget salsa. Ah, det er digg det! 

Syns du det er vanskelig å finne på nye temaer å skrive om?
– Ja og nei. Det kommer akkurat ann på dagen min. Jeg er veldig sånn at jeg liker å stå opp tidlig og få mye ut av dagen, og da blir jeg i godt humør, som gjør at jeg kommer i en god kreativ modus, og da er det null stress å skrive 800 ord på rappen og lage et bra innlegg. Om jeg derimot sover til langt utpå dagen blir jeg i veldig dårlig humør fordi jeg føler jeg ikke har rukket noe den dagen, og da klarer jeg ikke å ta en selfie engang. Da blir liksom alt feil. Så det kommer rett og slett ann på humøret mitt. 

Hva er favorittfargen din?
– Favorittfargen min er uten tvil rosa. Tror nok de fleste kan se det, i og med at jeg har det overalt på klær og interiør. Blir alltid skikkelig glad når ting er rosa! Hehe! 

Hvilken app bruker du når du redigerer videoer og bilder?
– Jeg bruker Adobe Lightroom til å redigere bilder, og Adobe Premiere Pro til å redigere videoer. Hvis jeg kun skal redigere bilder på iPhone gjør jeg det via instagram. Jeg bruker aldri filter, men redigerer alltid lys, kontrast, fargebalanse, osv. Videoer redigerer jeg aldri på iPhone.

 

Hvem er det som tar bildene til bloggen din?
– Det er meg selv! Jeg bruker et stativ og fjernkontroll for å ta bildene. Da får jeg full kontroll på hvordan bildene blir, og jeg trenger ikke å mase på andre / være avhengig av at andre skal ta bilder av meg. Helt siden jeg begynte å blogge for over 6 år siden har jeg alltid vært sånn at jeg vil ta bildene selv. Jeg bruker også et kamera med flippskjerm som gjør at jeg kan se hvordan bildet blir mens jeg står forran kameraet. Uten den skjermen hadde det blitt veldig vanskelig å ta bilder. Hehe! Bruker forresten Canon eos 650d til å ta de fleste bildene til bloggen. 


 

Jeg elsker når du legger ut antrekksbilder! Sånn når du er ute og tar bilder og sånn! Kan du ha flere av de?
– Så koselig å høre at du liker de! Skal prøve å ta mer av de når det blir litt varmere ute. Det er så iskaldt å stå ute nå, så da er det litt vanskelig å ta bilder. Men skal prøve å se hva jeg kan få gjort! 

 

Vi skal snart få hund, og lurer på hva som er viktig å kjøpe før vi henter den?
– Det vi kjøpte før vi hentet Chloe var; bur, mat- og drikkeskål, leker, teppe til bur, sæle, bånd, godtebiter, tannbørste, bæsjeposer, hundeshampo og tannkrem. Når vi hentet henne fulgte det med valpefor og noen leker fra moren. Kan godt hende det er noen ting til man trenger, men dette er i alle fall det vi kjøpte. 

Følger du fortsatt med på “keeping up with the Kardashians”?
– Jepp! Ah, så for et par dager siden ny trailer til den nye sesongen som kommer i mars, og jeg gleder meg så sinnsykt! Er jo helt hekta på den familien! Har faktisk begynt å se på alle de første sesongene nå, og det er så gøy å se hvordan de utvikler seg og vokser opp! 

EDIT: Ser alle sesongene på TV2 sumo. Når jeg ser det på iPad, bruker jeg TV2 sumo app. 

Håper du at du kan leve av blogg hele livet?
– Hmm, jeg vet egentlig ikke. Jeg vil i alle fall leve av det så lenge det lar seg gjøre. Om det er 5 eller 20 år vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at jeg elsker å blogge, og jeg gleder meg til å ta dere med turen igjennom livet mitt! 

Hva er dine topp 3 hunderaser?
– Papillon (selvfølgelig), Chihuahua langhåret og Border Collie. Papillon er jo det vi har selv, og det er en helt fantastisk rase! Langhårete Chihuahua’er er jo bare så nydelige! Selv om de er litt i det minste laget for meg. Hehe! Border Collie har jeg vokst opp med, og de er helt fantastiske hunder. Selv om de krever ekstremt mye mosjon. Også er de ganske store. I alle fall i forhold til en liten Papillon.

 

Bruker du mye sminke daglig?
– Tja, i forhold til hva som er “vanlig” gjør jeg nok det. Men i min jobb tar jeg mye bilder til bloggen, så derfor syns jeg det er greit å bruke en god del tid på sminke og bruke mange produkter. 

 

Hvordan var den første uka deres med hund?
– Den var slitsom. Den første måneden med Chloe var veldig slitsom. Hun tisset inne hele tiden, beit på alt mulig og nektet å sove alene. Så vi måtte bytte på å sove med henne på madrass ved siden av buret hennes i stua. Men heldigvis gikk jo denne perioden over. Nå tisser hun nesten aldri inne, og sier nesten alltid ifra når hun må ut og tisse. Om nettene sover hun fint alene i buret i stua, og hun biter sjeldent på noe annet enn lekene sine. Så den tøffe perioden går heldigvis over. Men vi fikk litt av et sjokk i starten. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvorfor burde man ikke bruke sminke fra eBay?
– Man kan kjøpe sminke fra eBay. Men da bør man kun kjøpe fra Sør-Korea. Sminke fra Kina har jeg hørt mye negativt om. Blant annet at veldig mange får utslett og eksem av å bruke produktene, og at kvaliteten generelt er ekstremt dårlig, i tillegg til at den kan være urin fra rotter osv i det. Så det er ganske skummelt! Hvis du virkelig vil ha billig sminke, anbefaler jeg heller å bruke merker som selges i Norge som for eksempel NYX eller H&M. Det er merker som har gode og trygge produkter, som faktisk er trygge. Det er ikke verdt å få eksem fordi du ville spare noen kroner på å kjøpe fra Kina.. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål?”

 

PS; Husk å følge meg på snapchat “stinablogg” for å se øyeblikk fra hverdagen som ikke havner på bloggen + se når jeg legger ut nye blogginnlegg!

36 kommentarer
    1. Hei Stina❤️Jeg lurte på om du ser på kjendisfarmen, og hvem du heier på?💜 jeg heier på Lothepus, Tore, Tonje og Ida🎉 og litt Petter Pihlgaard❤️

    2. Kan du begynne med innlegg der du samler opp antrekksbilder fra hele uka/måneden osv og samler der i et innlegg. Hadde vært litt gøy. Elsker bloggen din!!

    3. Hei! Jeg lurte på om du kunne ha en video der du testet ut lifehacks? Elsker lifehacks- og diy-innleggene dine, vil så gjerne se mer av de!!Også lurte jeg på om du kunne ha en til video der du leser hatkommentarer? Elsker bloggen din❤

    4. Elsker innlegget! Chloe er supersøt! Bare sånn for å legge til, på det siste spørsmålet, helt enig i at H&M og NYX er bra merker (tester ikke på dyr), jeg vil og anbefale elf (null dyretesting her heller), sykt billig og sykt bra kvalitet:) elsker bloggen din.

    5. Når kommer den nye sesongen? Er det episoder på tv- livsstil- eller må
      Man ha en nettside eller viaplay? Håper egentlig bare at det kommer på -livstil- slik jeg slipper å betale noe ekstra

    6. I og med at du “lever” av bloggen din, har du en annen utdanning ved siden av? Såfall hva er planene for utdanning senere om du har tenkt til det.
      Hilsen en forvirret jente som må velge studie og hva hun skal bli.

    7. Jeg så at du ser på keeping up with the Kardashian på iPad, hvilke app ser du på da?
      Elsker deg❤️❤️
      Jeg skrev sikkert skrivefeil på noe❤️😂

    8. Jeg ser at du er veldig aktiv på bloggen din:-) Jeg digger å lese det du skriver du får det til å bli spennende å lese ikke kjedelig!!!! hvordan blir du ikke lei av å skrive så mye og ofte, jeg hadde blitt lei etter en god stund! HVORDAN KLARER DU DET???? HILSEN EN STOR FAN DIGGER DEG!!!!!!!!!

    9. Hei,Vi skal få/kjøpe en border collie og jeg bare lurte for du skreiv jo at de trenger masse trening, hvordan trening? Ps. Bloggen din e syyykt bra, Stå på Stina❤️

    10. I starten da dere fikk Chloe, hvordan gjorde dere det med tissing om natta? Hadde hun buret igjen og sa fra, eller var det åpent slik at hun kunne gå ut av buret og tisse? Tisset hun noen gang i buret?
      Skal selv få hund om noen uker, men er usikker på hvordan vi skal gjøre det om natten. Ser for meg at det er umulig å unngå uhell inne med mindre man går ut x antall gang i løpet av en natt. De små klarer jo ikke akkurat å holde seg så lenge!
      Stå på, Stina! Kjempefin blogg 🙂

    11. Spørsmål:
      Du har jo walk in closet
      og på soverommet deres er det ikke noe klesskap
      Hvor har per Fredrik klærne sine da?

    12. Stina jeg elsker videoene dine, jeg håpet du kanskje kunne ha en liten haul fra IKEA eller eBay eller noe sånt? Å hvor kjøper du klærne dine sånn oftest? Elsker deg❤

    13. Hei, lurer på om du tenker på å få barn snart? 🙂 Siden du sa at du nesten aldri er på byen mer og sånn 🙂 P.S Elsker bloggen din<3

    14. Har sett i noen videoer at du har et rosa glitterdeksel, og jeg lurte på hvor du kjøpte det, og om de har det til iPhone 5?

    15. Jeg lurte på om du kunne lage en video eller legge ut et innlegg som handler om adobe lightshow? Har installert appen men vet ikke hvordan den funker så derfor tenkte jeg å spørre deg! Lurte på om du kunne vise oss hvordan ting funker på appen. Når jeg kommer inn må mann logge på og alt det der. Håper jeg ikke maser altså. Elsker bloggen din! 💝 😘 🙊

    16. Så spennende den salaten din til tacoen så ut! Kan jeg få oppskriften? Den som er grønn og rød til høyre i bildet… Er det koreander oppi?

    17. Er Per Fredrik med på å bare spise godteri på lørdager, og hadde begge dere dette som et nyttårforsett ? 🙂

    18. Border collier er elsk.Har en som heiter Fleece og eg elsker hun,ho er 8 år og eg skikkelig flink på å gjete sauene våre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg