Når folk ikke bruker emoji..

Okey, er det bare meg, eller er det veldig vanskelig å forstå meldinger som blir skrevet uten emoji? Men vet liksom aldri om personen er glad, trist eller sur når den sender melding til deg. Det er jo ekstremt stor forskjell på “Hei 😀” og “Hei 😰”. Og når personer ikke bruker emoji, så aner man liksom ikke helt hva som de skal frem til. Emoji’er gjør samtaler sååå mye lettere.

For eksempel så er det jo ekstremt stor forskjell når en jente skriver “Så fin kjole du har 😀” og “Så fin kjole du har😉”. Skriver en jente blunkefjes til en annen jente da er det krig, men hvis en gutt skriver blunkefjes er han bare sleezy flørtende. Så ja, emoji’s har så ekstremt mye å si. Skjønner meg helt ærlig ikke på unge (voksne er unnskyldt) mennesker som ikke bruker emoji. Sært! 

Hva tenker dere? Bruker dere alltid emoji’s?

27 kommentarer
    1. Haha dummeste, man burde kunne vite hva personen vill frem til uten at de trenger å skrive blunkefjes eller smily. Forstår du ikke bøker uten bilder heller? E ingen hater, men syns at det høres teit ut vis eg må legge til et 😁 i en melding, slik at ikke folk skal tro eg er sur

    2. Innimellom synes jeg det er så “ork”(slitsomt) fordi jeg har veldig mange tastaturer å velge mellom. Så jeg kommer ikke inn på det såkalte emojitastaturet. Det kommer ikke til vanlig med en gang!:) men jeg synes det er litt lettere og feks. gjøre 🙂 😉 :p B) <3 Osv..

    3. Jeg klarer liksom ikke å unngå å bruke emoji! Det er egentlig klin umulig for meg å skrive uten å bruke noe som helst emoji! 😛

    4. Skjønte ikke det med blunkefjeset, har aldri tolket det som negativt å få av en jente. Tenker mer at det betyr “så fin kjole du har, gutta kommer til å synes du er sexy” eller noe sånt 😊
      “Så fin kjole du har 😂/😒” derimot er ikke like hyggelig, hehe.
      Men dette er jo bare min personlige mening, folk kan jo tolke litt ulikt selv når det gjelder emosjies.

    5. Jeg er helt enig, og det gir jo mening, for hvis du snakker med en person i virkeligheten leser du jo på ansiktsuttrykket til den personen hvilken stemning han/hun er i! Hater når jeg spør en person et spørsmål, og får bare “Ja.” tilbake :O Da vet jeg ikke om personen er sur og ikke gidder å innlede en samtale :O

    6. Sååå enig med eg Stina! Jeg skriver ofte til gutter og de
      bruker aldri emoji’s. Jeg synest det er ganske lite forståelig jeg også. Om man liker noen så er det jo veldig hyggelig å få foreksempel ” Takk ❤️” , i steden for bare ” Takk”
      PS; Så utrolig bra innlegg Stina ! Jeg heier på deg ❤️

    7. Jeg har iPhone, men er ikke så veldig stor fan av emojis lenger. Var det før, men jeg har liksom slutta helt. Føler at ordene blir så rotete med emojis. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Ofte lurer venninnene mine på om jeg er sur eller lei meg fordi jeg ikke har med emojis. Haha.

    8. Skjønner meg helt ærlig ikke på de som er så dårlig på å uttrykke seg overfor folk de kjenner, at de MÅ bruke emojis.

    9. Hahahaha da hadde du hatet å sende meldinger med meg hvertfall! Skriver faktisk aldri emoji til de jeg kjenner godt. De vet at jeg ikke er sur liksom. Er det fremmede derimot, pleier jeg å bruke det 🙂

    10. dette er egentlig litt tullete. Vi er voksne mennesker, kjenner du personen godt nok så har vel ikke en emoji noe å si ?? dette er ting man hang seg opp i under msn tiden da man var 12 år…

    11. Jeg bruker emoji hele tiden og jeg er 12 år gammel❤️Men foreldrene mine pleier og skrive sånne 🙂 og da forstår jeg om de er glade eller noe annet👍🏻Men det er enklere å forstå hva de mener eller hvordan folk føler seg hvis de bruker emojis😉

    12. Jeg bruker emoji hele tiden og jeg er 12 år gammel❤️Men foreldrene mine pleier og skrive sånne 🙂 og da forstår jeg om de er glade eller noe annet👍🏻Men det er enklere å forstå hva de mener eller hvordan folk føler seg hvis de bruker emojis😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg