Uken som gikk #5

Ukens opptur
– Å ta et skikkelig koselig julekortbilde var definitivt ukens opptur. Et minne som skal rammes inn og bevares for alltid ❤️

Ukens tanke
– Å stå opp tidlig og få noe ut av dagen er så ekstremt viktig. Vi har alle liten tid her på planeten, og derfor er det så viktig at vi bruker tiden vår rett. Og det å skrive en to-do liste kvelden i forveien er så viktig og ikke minst genialt!
 

Ukens innkjøp
– Denne uken har jeg kjøpt litt forskjellige ting. Men pulsklokken var definitivt det beste kjøpet! Med en gang jeg er ferdig med å male treningsrommet skal den brukes flittig!


 

Ukens sang
– “Electric avenue – Eddy Grant”. Fikk helt dilla på denne sangen etter at jeg hørte den på The Simpsons. Haha, aner faktisk ikke helt hvorfor jeg fikk helt dilla på den. Men hey, den fenger virkelig! 

 

Ukens nedtur
– Det har vært ekstremt mye å gjøre, og når jeg i tillegg har hatt vondt i kroppen, har jeg ikke klart å blogge så mye + så bra som jeg vil. Så det er veldig kjipt! Får håpe uken som kommer blir litt mer rolig på jobbfronten så jeg rekker å blogge oftere! 

 

Ukens høydepunkt
– Jeg har endelig kommet igang med treningsromprosjektet, der jeg skal male treningsrommet og freshe opp hele rommet! Gleder meg ekstremt til det blir ferdig. Da skal det løpes mye! 

 

Ukens mest leste innlegg
“Dette gir meg ekstremt motivasjon”

“På tide med forandring”

“5 Ting du gjør som ødelegger håret ditt”


 

Ukens kommentar
“Synes det blir helt feil av deg å skrive “2ss cæsar dressing” og “2skiver bacon”. Det er ingen fasit på hvor mye av en ting du skal ha oppi en rett. Det holder mer en nok å bare si feks “bacon, cæsar dressing”. Det kan skape et vanvittig press for noen. Skal ikke være slik at noen tenker at det du beskriver her oppe skal være et “vanlig” måltid. For dette er ikke særlig mye mat. Dette har jeg reagert på flere ganger”

Dette var en kommentar som ikke var så hyggelig. Men som jeg kjente at jeg ble litt oppgitt av å lese. Når jeg legger ut oppskrifter pleier jeg alltid å legge ut hvor mye jeg selv har i porsjonen. Dette er for å gi en veiledning til cirka hvor mye man skal ha oppi. Om du tar mer / mindre enn det, er helt opp til deg. Men at man virkelig skal reagere sånn det at jeg skriver hvor mye som skal oppi en rett, kjenner jeg at jeg blir oppgitt av. Har vi virkelig kommet dit i samfunnet at vi skal henge oss opp i slike ting?? Hvor hårsåre skal folk være? Aff! Kan jeg ikke skrive en oppskrift lengre, uten at jeg får kjeft fordi jeg skrev hvor mye som skulle opp i den? Wtf. 

Ukens gullkorn
– Per Fredrik sin redigering på underbittet til Chloe er definitivt ukens gullkorn. Sett noe så morsomt? Ler meg halvt ihjel hver gang jeg ser bildet! 

Ukens irritasjonsmoment
– Denne uken, og egentlig i flere uker, har jeg hatt skikkelig vondt i kroppen, spesielt da leddene. Har funnet ut at det er mest sannsynlig på grunn av kulden, og har fått et par tips av moren min om hvordan jeg kan fikse det. Så i mellomtiden går det mye paracet. Haha! 

Hvordan uken din vært?

21 kommentarer
    1. Elsker disse innleggene, gleder meg hele uken til det! Både dette og “Ukens spørsmål” er mine soleklare favoritter! Du skriver skikkelig gode innlegg for tiden, /6!/ bloggen din er bedre enn noen sinne!!

    2. Heisann <3
      Fine negler du har! Har du fikset dem et sted eller er det negler du kjøper og tar på selv? Eventuelt hvilke??

    3. Synes ikke du skal bli oppgitt over at noen påpeker noe som er såpass viktig som at du skaper et visst press. I blogg-Norge er det per dags dato mer enn nok av press til det ene og til det andre og du er (som mange andre) med på å bygge på dette presset. Jeg forstår at du kanskje ikke mente noe vondt med å skrive det du gjorde, men dersom noen påpeker at du bidrar til et press mange gjerne vil ha bort så synes jeg du bør ta det til deg uten å bli oppgitt 🙂

    4. Hei! Jeg vil først og fremst si at jeg synes dette er en veldig fin blogg, du har fått til mye og bør være stolt. Jeg kjente at det stakk i brystet da jeg leste svaret ditt på kommentaren på salatoppskriften. Selv har jeg vært dypt inne i en spiseforstyrrelse i flere år. Jeg skjønner din umiddelbare reaksjon ved at det kan virke hårsårt å reagere på en oppskrift, men for å være ærlig reagerte jeg selv, dette kan jeg ikke noe for, og jeg er sikker på at dette gjelder flere enn meg selv. Det er et minefelt, det er så lite som skal til for å utløse en negativ reaksjon hos noen, dette har jeg full forståelse før. Jeg ville bare fortelle om min egen reaksjon så du kanskje fikk en større innsikt. Jeg vil til slutt si at jeg fullt forstår reaksjonen din. Du er det som virker som en fantastisk jente som står på, du har min fulle beundring og respekt.

    5. Ahh, herre, så utrolig teit at noen alltid skal påpeke ting som DU hadde i maten. Skjønner du blir veldig oppgitt ? akkurat det hadde jeg også blitt. At enkelte påpeker at det er et press du skaper, jeg ler, mye også. For det er piss, du skaper ikke press, dette presset skaper de selv i hode.
      Angående det at du har vondt i leddene så burde du sjekke det hos legen, det kan kanskje være leddgikt. Det kan også være noe helt ufarlig, men du burde sjekke. Ha en fin mandag, fine deg <3

    6. Om du kanskje legger til “Ukens treningsøkt” så kan detter kanskje øke motivasjonen din i tillegg til nymalt treningsrommet? ☺ elsker bloggen din! 😘 ha enoe fin start på uke 😊

    7. Jeg har siden februar brukt tiden på å gå ned i vekt. Så langt har jeg gått ned 15 kg, noe jeg er veldig stolt over. Dette kommer så klart av at jeg må spise en del mindre usunne greier, som for eksempel dressing, og mye mer sunne produkter. Jeg har hatt dårligere perioder og jeg har hatt gode perioder, og JA det har fristet flere ganger å bare kjøpe inn alt jeg vil og drite i det hele. Men det har aldri vært pga at jeg ser at andre spiser så, så mye av noe. Nei, den kommentaren om at du skaper press fordi du bruker kun så mye av det og det er tull. Folk må seriøst roe ned noen hakk.

    8. Sykt søt chloe er på det bildet. Hun har sånn mopsemunn! At den er feil vei på en måte :p Det er SÅ søtt

    9. Kunne du skrevet et innlegg om hva dere tenkte igjennom før dere skaffet dere hund, og hva du mener er viktig rundt dette. Tenker å skaffe hund med kjæresten selv, men føler det er noe som bør tenkes godt igjennom pga eventuelt brudd osv.. Har dere noen avtale på dette? Lurer også på hvordan dere kom frem til akkurat den rasen, og om dere er fornøyde med valget? 🙂

    10. Ble veldig trist av å se at du sliter med vonde ledd. Dette er noe jeg har slitt med hele livet, og enda gjør i en alder av bare 22år. Paracet er mildere for magen, men ibux tar utrolig mye mer av smertene! 😊 tenkte bare å tipse etter mange års erfaring 😅 håper dere finner noen triks sn kan hjelpe, skulle ønske de fant ut noen triks for meg også. og by the way, drit i hva de sier om mengden, det er bare tips for å lage en porsjon. De kan selv velge om de tar mer eller ei, forstår ikke at de kan ta seg nær av alt.

    11. Bra blogg! Men vil bare si at dere bør være obs mtp underbitt. Om det ikke retter seg opp kan det være hun må ha regulering. Kanskje dere vet det/kanskje ikke, men alltid greit å vite om førdet 😉

    12. Den ukens kommentar forsto jeg ikke meg på. Altså hvordan kan det å skrive opp hvor mye man skal ha være et stort press? Er enig med deg at dette bare blir for dumt. Altså er det å skrive hvor mye hvetemel man skal ha i en vaffelrøre også ett press da? Nei det er ikke det. Om man føler at det å skrive opp hvor mye man skal ha av hver ting er et press, så er det bare å ikke lese det innlegget da. For det er ingen krav på at man må lese hvert innlegg. La Stina få blogge på sin måte, uten at dere som kritiserer skal legge dere oppi hver eneste ting. Husk at hun faktisk jobber veldig hardt. Så istedet for å slenge dritt er det mye heller bedre å se de positive egenskapene ved henne.

    13. Man skal jo skrive hvor mye man har av hver ingrediens i matoppskrifter. Slå opp i hvilken som helst kokebok liksom, lol. Uten veiledning blir man usikker på hva som blir godt.
      Jeg har også hatt anoreksi tidligere, men å bli frisk har vært opp til MEG og ikke andre. Slutt å legg skyld på alle andre for dine egne problemer. Hvis du synes det er vanskelig å lese f.eks matoppskrifter har du selv et ansvar om å scrolle forbi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg