Det smakte død og fordervelse!

I går kveld var jeg ute og spiste middag sammen med gutten min, og jeg fikk en skikkelig god latter av reaksjonen hans til den ene matretten! Jeg har jo lenge snakket om at jeg elsker rakfisk og syns det smaker så godt! Tanten og onkelen min driver jo en egen rakfisk produksjon, så jeg er jo veldig vandt med å spise rakfisk, og har vokst opp med å spise det. Mens Per Fredrik hadde aldri smakt det før, så han ante ikke hva det var for noe.

Så til forrett i går prøvde vi ut rakfisk, og Per Fredrik fikk mildt sagt et sjokk. Da maten kom på bordet begynte han veldig å lure hva den skikkelig ekle lukten var, han trodde seriøst noen på nabobordet hadde prompet helt ekstremt. Men neida, det var fisken som luktet. Haha! Vi hadde fått en annen slags rakfisk enn den jeg er vandt med, så denne var ganske heavy i lukten og smaken.

Etter litt dandering av maten, så fikk jeg han til slutt til å prøvesmake. Jeg har aldri sett han bli så kvalm før i hele sitt liv! “Det smaker jo død og fordervelse!” var det eneste han klarte å si, mens han nesten kastet opp. Selv syntes jeg at det var skikkelig godt og spiste masse! Selv om jeg må innrømme at tanten min sin rakfisk er hakket bedre, da den er en del mildere i smaken. Hehe! Kan også hende at jeg er bittelitt sær som syns rakfisk er så godt. Men jeg kan vel ikke være den eneste??

Heldigvis for gutten min hadde vi kun rakfisken som forrett, og vi hadde en ekstremt god hjort til hovedrett, så det ble heldigvis en veldig god middag på oss begge! I tillegg til en ekstremt god Barolo rødvin, så da ble middagen reddet! Hehe! 

Noen av dere som har testet ut rakfisk før?

14 kommentarer

Siste innlegg