Flytte til utlandet??

Jeg må faktisk innrømme en ting. Veldig ofte ser jeg på Finn.no annonser på hus i utlandet. Dette høres jo sikkert ganske rart ut, med tanke på at Per Fredrik og jeg nettopp har kjøpt hus i Sandefjord sammen. 

Men så er det dette med høst og vinter da. De kalde, grå og sure dagene. Høsten. Kjenner jeg grøsser bare av ordet. Det er mye fint med høsten. Solnedgangene og de fine fargene på bladene. Men der stopper det egentlig. 

Det er sikkert ikke så mange av dere som vet dette. Men om høsten / vinteren går jeg med mye smerter hele tiden. Fordi kroppen min er veldig skjør får jeg vondt bare jeg blir litt kald. Der er jo helt rart og man skulle trodd jeg var 70 år i kroppen noen ganger.

Så når jeg halve året må gå rundt med smerter, frister tanken om hus i varmere strøk ekstremt. Herregud så digg det hadde vært å hatt et hus i et varmt land, som man kunne dratt til fra september til mars. Ah, det hadde vært en drøm det! 

Nei folkens, når jeg blir “voksen” altså litt mer voksen enn jeg er nå, da skal jeg virkelig gjøre alvor av det. Da skal jeg få med Per Fredrik på å kjøpe hus i utlandet så jeg slipper å gå med smerter halve året. Og dere, tenk så sinnsykt deilig det må være å kunne våkne opp til fint vær hver dag. Bare kunne gå i lette sommerkjoler og bade i bassenget om morgenen. Ah, det hadde vært noe det!

I mellomtiden kryper jeg under dyna, skrur opp varmeovnen på fullt og prøver å se de positive sidene med dette iskalde landet. Men får i alle fall veldig julefølelse når det er snø da! Hehe! Også får jeg heller dra på ekstra mange sydenturer om vinteren! 

20 kommentarer
    1. 3 innlegg i dag? Du rocker Stina! Ble så glad når jeg så at du postet dette innlegget på snap! <3

    2. Hei! Tror dette er min første kommentar her. Fin blogh du har 🙂 Ang smerter når det er kaldt: det er virkelig noe du burde sjekke hos legen. Tenker fybromyalgi eller en annen nevrologisk sykdom jeg?

    3. Kunne du fortelle mer om de smertene? Jeg bruker nemlig også å få det. Jeg får det mest i leggene og beina, men også i armene og fingrene noen ganger. Smerten ligner litt på sånn voksesmerte. Er det det samme du har?

    4. Det finnes mange raumatiske sykdommer og leggsykdommer, så få tatt noen blodprøver å sjekket det nærmere

    5. Smerter i kroppen i forbindelse med kulde er ofte knyttet til revmatiske sykdommer, spesielt siden du nevner leddene. Så det skader ikke å få det sjekket 🙂
      Får selv utrolig vondt i spesielt fingerleddene når jeg er i kulden, og i familien min har vi en hel haug med revmatiske sykdommer, og spesielt da leddgikt.

    6. Vanskelig å få påvist det gjennom blodprøver..kan være. Får selv isinger i ledd(små og store) når det blir kaldere i luften. Fikk påvist leddgikt i en alder av 26!!

    7. Jeg sliter også med smerter i muskler og ledd så fort det blir litt kaldt. Tatt alle blodprøver osv som man kan og de finner ikke ut av det
      Jeg kan ikke løpe eller ta ordentlige squats uansett om det er kaldt eller varmt heller 😛 livet as

    8. Hei,Stina. Ditta e ikkje hat, prøv å bo på vestlandet du då kan det bli kaldt då. En siste liten ting.. eg synest so synd på deg går rondt med B12 mangel, og nå blir frisk av det so skal du gå rondt å ha låkt i kroppen om vinteren. STAKKARS DEG. Elska bloggen din ( lese den dagelig😘)❣️

    9. Jeg og har mye smerter og “knirking” i ledd om vinteren og høsten. Har fått høre at det kan være leddgikt, som også er sannsynlig siden bestemoren min har det. Er ikke så ekstremt ille da, men blir nok verre med åra.

    10. Jeg bor i Thailand pga. pappa har jobb her. Og må inrømme at det ikke er så bra å bo i varme land. Men det er jo en annen situasjon for dere da…

    11. Kan kanskje være lurt å få tatt en benmargsprøve. Hørt at det er skikkelig vondt, men da får du kanskje svar på hvorfor leddene dine gjør så vondt..

    12. Hei Stina ! Jeg har følgt med på bloggen din lenge og du har inspirert meg masse! Jeg har startet å trene mye mye mere enn jeg gjorde før ! Og begynt å tenke at det er viktig for kroppen å være sunn også! Tusen takk❤️❤️

    13. Jeg skjønner deg godt! Farmoren min bor halve året
      her I Norge og resten I grankanaria pga smerter om vinteren.
      så kan skjønne deg godt☺
      men håper du fortsetter med bloggen I 100 år til.
      Du er skikkelig flink❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg