Pynte juletreet før 1 desember?

Herregud så deilig det er at Per Fredrik er hjemme igjen! Da han var i Sverige fra torsdag forrige uke, til i går kveld, savnet jeg han så mye! Å være alene i huset uten han var skikkelig rart. Heldigvis hadde jeg Chloe så jeg var ikke helt alene. Men jeg savnet fortsatt gutten min veldig mye!

Det er helt rart hvor vandt man blir med å være med hverandre alltid. Bare vi skal avgårde noen timer fra hverandre så savner vi hverandre. Er jo ikke uten grunn at vi begynte å se på hus etter vi hadde vært sammen i bare 3 måneder. Orket ikke å være avgårde fra hverandre vi! 

Uansett, i dag dro vi ut og spiste skikkelig god lunsj i Sandefjord sentrum. Det er en restaurant som heter “Kokeriet” og den er det så koselig å spise på! De hadde pyntet med masse julelys, det var åpne flammer (et slags ildssted) og vi fikk rett og slett en skikkelig julefølelse.

Nå som det er juletider syns jeg det er helt ok å kose seg litt ekstra i hverdagen, så jeg gikk for burger. Herregud så god den var! Søtpotetchips, masse digg løk, smeltet ost, og digg burgerkjøtt. Ah! 


 

Etter en veldig god lunsj dro vi rett videre til Plantasjen, for å (hold-dere-fast) kjøpe juletre! Nå tenker sikkert 99% av dere at det er altfor tidlig å kjøpe juletre. Tradisjonelt sett setter de fleste opp juletre lille julaften. Men ikke vi! Neida, vi skal sette den opp nå straks vi! Det er jo så mye mer koselig å ha et fint juletre hele desember, som pynter opp stua skikkelig.

Også er det ekstra koselig å ta masse bilder forran det, når det er pyntet skikkelig. Har helt ærlig aldri skjønt greia med å sette det opp lille julaften. Da har man det bare i noen få dager. Selv om jeg har en liten følelse om at vi må kjøpe nytt i løpet av måneden. Hehe! Noen som har erfaringer med dette forresten?

25 kommentarer
    1. Hei!jeg lurte på om du kunne ha sånn “ti ting som irriterer meg”,”ti problemer alle jenter har”,elsker de videoene ,også kan de som ikke har lest bloggen din så lenge bli litt bedre kjent med deg (kan du pliz følge stinafanpage_ på instagram??❤❤❤hadde betydd så mye for meg). Eeeeeeeelsker blogge din,har lest den kjempelenge❤❤❤❤hilsen din største fan❤❤❤❤❤❤

    2. Ser ikke noe galt i å ta opp juletreet nå, har selv tatt opp juletreet mitt for i år ( juletreet er rosa og har stått klart på gjesterommet i et år nå )

    3. Jeg pleier å ha det ifra 1. Desember- En dag i januar.. Jeg er enig med at det er best å ha juletreet en stund for å pynte opp stua. PS: Du er drit pen<3 Ser virkelig opp til deg Stina:)! Du er vb blogger<33

    4. Hei Stina. Jeg er helt enig. Vi pynter jule treet så fort vi kan. Mye bedre å nyte det i desember enn å bare kose seg med det en dag likosem… håper virkelig kan svare meg. Elsker deg❤️

    5. Vi pyntet vårt igår vi:) Vi har plastjuletre fordi mannen min er allergisk! Men det ser HELT ekte ut! Vi kjøpte et solid et som kostet noen 1000 kroner, med lys på. Fineste treet vi har hatt. Kjøpte det for 3-4 år siden:) Når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine ble det pyntet julaften:) Mye koseligere og ha det i førjulstida:) 1.nyttårsdag et det rett ut med både juletre og julepynt.😀 Da ER det over;)

    6. Hei stina, viss du leser denne kommentaren
      Så setter jeg kjempe kjempe stor
      Pris på det. Jeg skal om 4 månder bli
      Ferdig med studiene, synes du at
      da at jeg burde flytte inn i en
      Leilighet i Trondheim, jeg studerer
      I japan, så ja det er dyrt men jeg hadde jobb på fritiden når jeg gikk på vidregående. Og er det fint og bo i leilighet for seg selv? Har forresten en kjæreste i Norge.
      Sigrid

    7. Hei❤️
      Jeg er helt enig i at hvis man tar opp treet lille juleaften så har man det veldig lite. Men for mange så er det jo en tradisjon. Jeg skal iallfall ta det opp den dagen vi har skoleferie.

    8. Jeg pyntet mitt eget juletre i går, så jeg synes så absolutt ikke det er gale 😀 Det er jo så fint, og vi har det bare en gang i året, så da vil jeg gjerne ha det stående så lenge som mulig! Hehe. God førjulstid, fine deg <3

    9. Hjemme pleide vi å kutte av bunnen litt og bytte vann hvis vi ville at det skulle stå ekstra lenge. Aner ikke om det faktisk har en nevneverdig effekt, men mamma mente at hvis det funker på blomster så burde det visst funke på trær

    10. Vi har etter vært funnet ut at både pappa og lillebroren min er alergiske mot juletre, så vi bruker fake, så derfor pleier vi å sette det opp i god tid før julaften. Juletreet (som var fake) kostet ca.400kr om jeg husker riktig, og det var absolutt vært det!!

    11. Kokeriet har såå god mat! 😀
      Jeg er helt enig med deg, når jeg bodde med eksen så hadde vi kunstig tre (men det så ekte ut) oppe fra 1.desember, eller nærmeste dag det passet å få det opp. Mye koseligere å ha det lenge oppe! 😀

    12. Du bør kjøpe plast-tre om du skal ha det hele måneden. Grunnen til at man setter det opp 23.desember er vel i hovedsak at det ikke varer så lenge (tradisjon er jo ekte trær, de varer ikke lenge inne) og at man enkelt og greit blir drit lei når julaften kommer og absolutt all julepynten allerede har vært oppe i 24 dager. Jula starter ikke før 23.desember – 1.desember er bare advent, da er det lilla, ikke rødt. Selvfølgelig ingen fasit, men heller tradisjon.

    13. For at juletreet skal holde lengst mulig må det rolig avklimatiseres.
      altså settes lunt ute i et par dager før man eventuellt flytter det inn i bod/kjeller ( et sted med pluss grader men ikke stuevarmt) noen flere dager og gradvis flytte det helt inn til stua hvor det da er varmt. det må vannes jevnlig, og det kan med fordel trimmes på stammen etter noen uker for å hjelpe treet og suge til seg mer vann og vare ennå lenger 🙂

    14. Jeg og familien min kjøpte et juletre som er av plast. men det ser helt ekte ut, og folk tror ikke på at det er fake. Fineste treet vi har hatt! det er stort og “fyldig”. Ikke spinkelt eller lite grener på treet. Anbefales, men koster et par tusenlapper hvis man skal ha et slikt tre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg