Ukens spørsmål #138

Hvor lang tid tok det før du og Per Fredrik snakket om økonomi? Tenkte liksom siden du er veldig privat når det kommer til økonomi. 
– Det tok en stund. Han var veldig åpen med meg om hva han tjente ogsånt. Men jeg snakker sjeldent om økonomi med hverken venner eller familie. Så jeg brukte litt mer tid. Men da vi begynte å se på hus sammen, snakket vi selvfølgelig om det, da det var en naturlig del av huskjøpingen. Vi begynte forresten å se etter hus i slutten av desember 2015, og ble sammen i september 2015.

Hvor mange er det som ser på snappene dine daglig?
– Når jeg legger ut en mystory så er det ca 19’000 som ser den. Jeg aner ikke hvor mange som følger meg på snapchat totalt, som ikke alltid sjekker alle snappene. Hadde egentlig vært gøy å funnet ut!

Hvis du ikke skulle hatt Papillon hund, hva slags rase skulle du gått for da?
– Hmm.. Jeg hadde lenge lyst på en langhåret Chihuahua. Men etter at jeg passet 2 forskjellige Chihuahua’er så fant jeg ut at det ikke var noe for meg. De ble rett og slett for små i størrelsen, og de er ikke så sporty som jeg ønsker at de skulle være. Jeg tenkte også litt på Malteser og Pomeranian, men ingen av de føltes riktig for meg. Papillon er liksom den rasen jeg har hatt lyst på så lenge jeg kan huske, og det er den rasen som passer meg best, da de er ekstremt smarte og sporty, samtidig som de er små og søte!

Hva gjør du med beauty blenderne dine før du bruker de?
– Jeg holder den under vann mens jeg klemmer på den, til den har blitt helt stor. Så skviser jeg den så den er nesten helt tom for vann, men den fortsatt er fuktig. Litt vanskelig å forklare. Men håper dere skjønte! 

 

Hadde du brukt hair extensions den dag i dag, hvis du ikke hadde klippet håret for den modelljobben?
– Oi, det vet jeg ikke! Mitt naturlige hår er jo ganske tynt, så jeg hadde sikkert brukt litt for å gi håret fylde. Men jeg hadde nok hatt mye lengre hår nå enn om jeg ikke hadde klippet håret mitt kort. Argh, kjenner jeg blir skikkelig forbannet over at noen kunne tvinge meg til å klippe håret mitt kortere. Spesielt jeg som hater å ha kort hår!

 

Hvordan er det å ha Chloe i huset?
– Det er veldig koselig! Hun er så selskapssyk så hun er alltid med meg overalt hvor enn jeg går. Skal jeg inn på do og tisse, så følger hun etter. Skal jeg ut på kjøkkenet og hente vann, da følger hun etter. Sitter jeg ved pulten og jobber, da skal hun alltid ligge oppå pulten og kose. Så ja, hun er ganske selskapssyk, men det er veldig koselig! 

 

Når møtte du Per Fredrik?
– Vi møttes for første gang under innspillingen til Gullsnutten i desember 2014. Husker jeg syntes at han var sååå fin! 


Bilde: Kampanje.com
 

Hvordan klarer du å takle så mye hat? Bare noen sier noe slemt / stygt eller fornærmende til meg, tenker jeg på det i sånn typ 2 uker.
– Å få dritt slengt mot meg har vært hverdagen min i mange år, og jeg er såpass vandt med det at jeg klarer å legge mye av det fra meg. I tillegg er det meste av det på anonymt på nett, så det føles ikke like ille ut som hvis noen hadde vært frekke ansikt til ansikt. Men tror det viktigste uansett om man er blogger eller ikke, så er det å ikke tenke på det. Bare dytt det unna. Noen ganger blir det vanskelig og man kverner på den ene drittkommentaren og lar den ødelegge dagen. Men det er så kjipt når det skjer. Prøv heller å tenk på at disse menneskene som slenger dritt, slenger dritt mest sannsylig fordi det er sjalu eller fordi de har det dritt og vil dytte dritten sin over på noen andre.

 

Hva syns du er det beste med å ha flyttet inn i eget hus?
– Privatliv. Gud som jeg elsker å ha det! Da jeg bodde i leilighet på Frogner, var det ekstremt lytt der, så om jeg snakket i telefonen kunne naboene høre hva jeg snakket om. Og i Oslo er det jo ikke akkurat sånn at du kan gå ut og få privatliv heller. For det er jo folk overalt. Så jeg merket stor forskjell da Per Fredrik og jeg flyttet inn i hus sammen. Deilig å endelig kunne høre på høy musikk uten å måtte sette opp nabovarsel på forhånd. Haha! Også er det jo sjukt digg å ha god plass. Nå har jeg eget rom til å jobbe på, walk in closet, svær stue og kjøkken, vi har hage og mye mer. Det er så digg! Da jeg bodde i leilighet måtte jeg ha halvparten av klærne mine på loftet, fordi jeg ikke hadde plass til de..

 

Hva er din favoritt del med å blogge om høsten?
– Vel, jeg tror nok det er det å slippe og ha dårlig samvittighet om man sitter inne og jobber. Om sommeren er det så stort press på at man hele tiden må være ute og gjøre noe, og da får jeg alltid dårlig samvittighet om jeg sitter inne og jobber. Men til tross for det, så elsker jeg sommeren mer enn noen annen årstid!

 

Har du tenkt til å drive med agility med hunden deres?
– Jeg har veldig lyst til at vi kan gjøre det for at hun skal få trent, og ha det gøy med det. Men jeg har absolutt ikke tenkt til å drive med det på konkurranse nivå. Det er ikke helt noe for meg. Hehe! Men hadde jo vært veldig gøy å dratt og sett på en agility konkurranse en gang, for litt inspirasjon. Jeg har jo vært på konkurranser med border collier før, for å se på, og det er så gøy! Det er så spennende å se hvor flinke hunder kan være om det blir trent opp til det! 

 

Hvorfor kjøpte dere så stort hus når dere er to personer? (200 kvm)
– Siden vi begge jobber hjemmefra var vi nødt til å ha såpass stort hus. Både fordi vi måtte ha plass til alt vi trengte. Men også så vi får plass til oss selv. Hadde vi hatt et lite hus hadde vi nok følt at vi gikk en del oppå hverandre, og det er jo ikke noe gøy!

 

Hvor skal du og Per Fredrik feire jul?
– Selve julaften skal vi feire med Per Fredrik sin familie i år. Neste år blir det hos min familie. Men vi skal jo i flere selskaper med min familie i julen, så det blir jo til at vi feirer med begge familier.

Hva står øverst på ønskelisten i år?
– Oi, det er jeg faktisk ikke sikker på! Jeg føler liksom at jeg har det meste jeg trenger. Men noe jeg selv vil kjøpe egentlig er en skikkelig kick-ass kaffemaskin. Så det blir nok en liten julegave til meg selv. Jeg drikker jo kaffe flere ganger om dagen hver dag, og det er en liten ekstra glede i hverdagen, så da vil jeg gjøre den kaffen sånn at den smaker skikkelig godt! 

 

Hva gjør du når du ikke jobber med bloggen?
– Nå handler jo bloggen om hverdagen min, så på mange måter jobber jeg alltid med bloggen. Men når jeg skal legge alt av blogg vekk, så er jeg med kjæresten min og chloe, også ser vi på film, eller drar ut og gjør andre morsomme ting!

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

36 kommentarer

Siste innlegg