Flette tutorial til skole / jobb!

// reklamelink

Den siste tiden har jeg fått helt flette-dilla! Jeg har jo i åresvis tenkt at fordi jeg har tape extensions, så kunne jeg ikke lage noen andre fletter enn kun de helt basic som ikke går inntil hodet. Men herregud så feil jeg tok der! Det er jo et helt hav av spennende flettesveiser jeg kan lage! Jeg har testet ut mange forskjellige i det siste, og har nå en ny flette jeg vil dele med dere! Denne fletten er en såkalt “pull through” flette, og den er så fin! 

Den tar 5-10 minutter å gjøre, avhengig av hvor mye hår du har, og hvor dreven du er. Denne er genial å bruke på skolen / jobben, da den gir en fin look, samtidig som du får håret vekk fra ansiktet! 

Slik gjør du:

✨ 1. Del håret opp i skillen du ønsker å ha. Ta ut to seksjoner fra hver side. 


Kjolen min finner du HER

✨ 2. Sett de to seksjonene sammen med en hårstrikk i midten av hodet bak. Dette blir da flette nr 1.

✨ 3. Sett denne fletten opp med en klype på toppen av hodet.

✨ 4. Ta ut to nye seksjoner fra forran.

✨ 5. Sett de i en strikk i midten av bakhodet. Dette blir flette nr 2.

✨ 6. Ta flette nr 1 ut av klypen, del den i to deler, som du henger forran over skuldrene. 

✨ 7. Klyp flette nr 2 opp i en klype oppe på hodet. 

✨ 8. Blend flette nr 1 med håret, og lag en ny flette, som du setter i en strikk. Deretter gjør du det samme som i steg 6 og 7. 

✨ 9. Gjenta hele prosessen til fletten er helt nederst. Når du den er helt nederst setter du alt i en strikk.

✨ 10. Begynn å dra i alle seksjonene, for å gi fletten fylde. Begynn øverst og jobb deg nedover. Bruk gjerne et ekstra speil for å sjekke at alle flettene har blitt dratt ut like mye. 

✨ Og slik blir resultatet! Fint ikke sant? Jeg syns den fletten er så vakker! ✨

Tenkte forresten å prøve og legge ut en ny flette tutorial ukentlig.
Hva syns dere om det?

15 kommentarer

Siste innlegg