Mine tanker om silikon og restylane

Jeg må innrømme det at når det kommer til plastiske operasjoner og injeksjoner, spesielt da silikon i pupper og restylane i lepper da det er mest vanlig, er noe jeg ikke klarer å bestemme meg helt for hva jeg tenker om. På den ene siden syns jeg at man skal være fornøyd med seg selv slik man er skapt. For vi er alle vakre på hver vår unike måte. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men samtidig føler jeg det blir ganske dobbelmoralsk av meg å si. Selv bruker jeg foundation til å skjule kviser, hair extensions for å få lengre og fyldigere hår, falske negler for å få fine negler som ikke er korte og knekker. Så jeg gjør selv ting som endrer hvordan jeg ser ut naturlig. Dette er jo langt ifra det å sprøyte noe inn i kroppen eller operere.

Men det er litt i samme tankegang. Man vil endre hvordan man ser ut naturlig. Jeg må innrømme at, hvis jeg hadde for eksempel hatt ekstremt tynne lepper, som jeg følte at ikke passet meg selv, så hadde jeg nok tatt restylane. Men siden jeg er fornøyd med mine naturlige lepper, blir det ekstremt lett for meg å være imot restylane, og si til andre at de skal være fornøyd med seg selv. 

Jeg tenker litt sånn at vi er alle frie mennesker, vi har retten til å gjøre hva enn vi vil med vår egen kropp. Enten om dette er å ta en gigantisk tatovering som dekker hele ryggen, silikon i puppene eller restylane i leppene. Man bør alltid gjøre hva man selv vil og føler er riktig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men en ting er sikkert; tenk nøye igjennom det før du setter igang. Det er så kjipt å ta en tatovering eller en operasjon som man angrer på. Tenk over hvorfor du ønsker å ta det. Ønsker du å ta det fordi du faktisk bare vil se bedre ut, og tror dette er noe som oppriktig vil hjelpe deg? Eller sliter du med selvbildet og bør heller gå til en psykolog? Det er så mange jeg har hørt om som har tatt silikon fordi de sliter med selvbildet, men så endres ingenting og man fortsetter å operere til man blir halvgal, og selvtilliten er på bunn.

Så ja, det er jo vanskelig å vite om operasjoner faktisk vil hjelpe deg eller ikke. For mange så hjelper det ikke selvbildet i det hele tatt, og mange av de får bedre selvbilde kun etter at de faktisk har jobbet beinhardt med seg selv. Mens hos andre kan operasjoner være løsningen. 

Uansett hva man velger er det opp til en selv å gjøre det man vil. Personlig ønsker jeg per dags dato ikke å gjøre noe mot min kropp, men jeg dømmer ingen som velger å legge seg under kniven. 

 

23 kommentarer
    1. Jeg er enig med deg i at folk må få gjøre som de vil, men jeg syns det er trist at så mange unge ikke er fornøyd med det de naturlig er utstyrt med (uavhengig av om det gjelder hår eller pupper).

    2. Hva skjedde med Stina som var 100% i mot silikon rastylane osv. For ca et år siden var du helt i mot etter et halvt år begynte du å snakk om å sprøyte inn gift i huden din når du fikk rynker. Ja Stina det stemmer Botox og Rastylane er gift det har du tenkt til å fylle ansiktet med når du blir eldre. Du har mange unge lesere du burde tenke på hvilket inntrykk du gir dem om den giften du så gjerne vil ha sprøytet inn i ansiktet.

    3. Dyrere er det med silikon også enn å ta på fake negler og fake hår,restylane vet eg ikke hvor dyrt det er i lengden

    4. Hei! Digger bloggen din!
      Lurer på hva du bruker på bryna dine, siden du får de så naturlige men samtidig sp fyldige!! Kunne du laget en video på hvordan du sminker de, Evt hvor man kjøper sminka du bruker på brynene, pris osv! Selv er jeg litt blond og sliter med å få den riktige fargen

    5. Syns det er så unødvendig at man absolutt skal behøve å ha en mening om det. Er vel opp til hver enkelt, uansett hvilken grunn som ligger bak, og jeg tror ikke det er lett for en som sliter med å godta sitt eget utseende og kanskje vurderer inngrep, å få høre både det ene og det andre om hvor dumt det er.

    6. Dett MENER jeg Stina! Leopene dine er altså mye finer når du ikke overtoner dem.
      Jeg vet at det ikke bare er jeg som synes det. Mange av vennene mine følger deg på Instagram og abonnerer på kanalen din på YouTube. Noen av den følger også med på bloggen din. Selvfølgelig er det du som bestemmer hva du vil gjøre med deg selv og kroppen din ,men jeg tror at dette en en sånn feil du ser tilbake til når du blir eldre og tenker hva søren holdt jeg på me da Hahahah. Vi synes i allefall at du har mye finere naturlige lepper… Og overline dem gjør det ikke serlig mye bedre.

    7. Har vært fast leser av bloggen din i alle år, men er svært dårlig på å legge igjen en kommentar eller to. Men må nesten bare kommentere her om jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det du skriver. Veldig fint innlegg, Stina 🙂

    8. Helt enig, og man må også få lov til å velge selv og finne ut hva som er “riktig og galt” for en selv. Personlig så har jeg alltid ønsket meg naturlige store pupper, noe jeg aldri fikk. Og det har plaget meg såpass mye gjennom livet, at når jeg får spart opp nok til å ta litt silikon – så gjør jeg det. Og dette er noe jeg har tenkt på i flere år, og vet at jeg er svært misfornøyd med brystene mine, det er ikke noe ‘psykisk’ bak det som en psykolog kunne fikset eller lignende. Så som du også sier, man må tenke seg om! Ikke bli sittende å angre! For noen år tilbake så tenkte jeg jo “Ah, den dagen jeg tar silikon, da skal jeg ha mye silikon! MYE” fordi jeg ønsket jo det, men etter å ha tenkt mer over det og forandret “smak”, syns jeg selv at det er mye penere med litt silikon enn å skulle få harde, gigantiske silikon-meloner..

    9. Enig med deg, jeg syns du er vakker som du er nå. Du trenger ikke opperere deg eller sprøyte ting inn i huden din, men hvis du virkelig hadde hatt lyst så hadde jeg ikke dømt deg for det💕

    10. Så sant det du sier, man bør tenke seg veldig godt om før man gjør noe!
      Jeg selv er 19 år og skal faktisk ha silikon når jeg fyller 25. Men dette er fordi jeg har ett gen som gjør at jeg har veldig stor sjanse for å få brystkreft. Så jeg gjør vel det mer for å mindre sjansen generelt da det kommer til å få kreft da. Så det går på helsen, og ikke på det at jeg føler jeg gjør det fordi jeg misliker hvordan jeg ser ut.
      Men er så redd for hva andre vil si, for man vil vel legge merke til det? Skal ikke akkurat ha noe større, men tenker på når man har på bikini og sånt..
      De vil nok forstå når jeg forklarer. Men det er så mange som dømmer før de vet noe, det er vel det jeg irriterer meg mest over.

    11. Men å sammenligne boob job med foundation og falske negler går jo ikke. Sminke er ikke permanent – ergo er det en stor forskjell! Det blir som å si at “jeg har naturlig fall i håret, men jeg retter det. Derfor er jeg også åpen for å ta en neseoperasjon. Falsk er falsk.” Igjen, en hårkrise er på et annet nivå enn en operasjon gone wrong!
      Men jeg skjønner tankegangen, det er veldig enkelt for de som er fornøyd å si at de er imot det.

    12. Jeg synes det er bra det du har skrevet! Jeg skal nå ta Restylane i leppene fordi de to “tuppene”? på leppa mi er ikke like, så jeg skal gjøre de like, også sliter jeg veldig med tørre lepper, noe Restylane hjelper mot! Jeg tar det IKKE for å få større lepper, bare for å gjøre det lettere for meg å ta med mørk leppestift (o.l) og slippe å bruke masse penger på leppomade mot tørre lepper ..:

    13. Du har jo ikke noe spesielt store lepper, så syns det er bra at du er fornøyd til tross for det. Er jo mange som har mye større lepper enn deg som tar Restylane for å få større. Godt at du er fornøyd med deg selv 🙂 Du er vel en av de bloggerne som er det

    14. Hvorfor tegner du leppene dine slik de skal se større/fyldigere ut, dersom du er fornøyd med hvordan leppene dine ser ut naturlig da??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg