Starten på et nytt liv?

// reklamelink

Okey, nå kommer dere nesten ikke til å tro meg. Men dette er faktisk sant. Jeg som alltid sover til 9-10 og som er slapp nesten 24/7, spratt opp av senga 06:00 i dag morres, og det sykeste av alt, er at jeg våknet av meg selv! Altså, hvor drøyt er ikke det? Per Fredrik og jeg la oss i går da klokken var rett før 1, og da jeg våknet 06:00 var jeg helt uthvilt. 

Jeg satt meg nemlig som mål i går at jeg skulle begynne å stå opp tidligere, slik at jeg fikk mer ut av dagene, og fikk jobbet bedre. Å stå opp 06:00 hver dag, var et av målene. Men at jeg skulle sprette opp av senga helt uthvilt så tidlig hadde jeg aldri trodd! Jeg vurderte å presse meg til å sovne igjen, siden jeg var helt sikker på at jeg kom til å bli sykt trøtt utover dagen om jeg stod opp så tidlig. Men der tok jeg feil. Heldigvis stod jeg opp, og har i dag hatt mer energi og fått unnagjort en hel haug med arbeid! Så det føles helt fantastisk ut!

Å stå opp tidligere og få mer rutiner i livet mitt er noe jeg har hatt lyst på lenge. Å jobbe for seg selv, og har mulighet til å styre hverdagen slik som jeg gjør, har en ekstremt stor negativ side; det er lett å bli slapp. Fordi det er ingen som kommer og kjefter på meg, eller i det hele tatt sier noe om jeg begynner å jobbe 06:30 eller 11:00. Så da har det ofte falt på det siste tidspunktet, og det er jo virkelig ikke bra! 

Spesielt nå som det er høst, har jeg virkelig følt på at jeg ikke har fått noe ut av dagene. Ofte har det begynt å blitt mørkt igjen før jeg i det hele tatt har rukket å komme igang med å ta bilder. Og er det en ting som ikke går ann, så er det å ta bilder uten dagslys! Det blir sjelden noe fint!

Kjolen min finner du HER

 

Men i alle fall. I går tok jeg en “fridag” fra bloggen. Det vil si at jeg ikke oppdaterte bloggen, jeg svarte ikke på mail, og jeg satt ikke inne på kontoret. Jeg tok heller en dag til å få samlet tankene mine. Finne ut hva jeg faktisk vil, og hvordan jeg vil at hverdagen min skal være. Jeg hadde en lang prat med Per Fredrik i går kveld om alt dette med jobb, og vi kom frem til veldig mye bra og smart. Er det en ting jeg er veldig glad for, så er det at jeg har en kjæreste som driver med mye av de samme tingene (selv om han holder på med musikk på youtube) fordi da kan vi snakke med hverandre om jobbting, og faktisk forstå hva den andre snakker om.

En av tingene jeg gjorde i går, var at jeg lagde en timeplan for meg selv. Der det er full oversikt over når jeg skal stå opp, når jeg skal ta matpauser i løpet av dagen, når jeg skal ta bilder og skrive innlegg, når jeg skal svare på mailer, osv. Jeg håper virkelig at denne timeplanen kan hjelpe meg å få mer struktur i hverdagen, så jeg slipper å surre rundt og ikke få noe ut av dagen. 

Oi, det her ble mye prating. Men jeg elsker å fortelle dere om hva jeg tenker på, og hvordan jeg har det. Så da håper jeg det ble interessant for dere også. Hehe!

Forresten; jeg har jo ikke vist dere ordentlige bilder av hvordan håret mitt ble etter at jeg farget det på onsdag i forrige uke. Haha, treig med å ta bilder, much? Jeg la inn en del lysere striper, og syns det ble så fint med masse spill i det! Er dere ikke enige?
 

24 kommentarer
    1. Så flott at du har fått lagt deg ein timeplan! 😀 Hadde aldri greid å stått opp klokka 6, ska prøva å stå opp klokka seks og dra på morgenbading, men der er nok ei stund til xD 🙂 Syns håret ditt var heilt NYDELIG nå!! 😀 <3

    2. Du ble kjempefin på håret Stina! Jeg burde virkelig fått bedre rutiner på ting og det med å stå opp å sånn… Håper du får en fin kveld. 💞💞💞

    3. Det å våkne klokka 6 om morgenen, helt av seg selv er jo rett og slett bare fantastisk bra! Flink du er Stina, du burde være stolt av deg selv for å være så produktiv, spesielt etter hvordan du sier at formen har vert!😀 Håper at formen holder seg på topp!!👌❤

    4. Ah elsker å lese bloggen din, den timeplanen hørtest smart ut, tror jeg også må lage meg en timeplan siden jeg jobber med fag hjemmefra og vil bli flinkere til å blogge selv. Er også ofte fram og tilbake fra min mor og far siden jeg har ting jeg må fikse begge plasser, så en timeplan hadde jo vert supert! Aner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før 😂
      Håret ditt ble helt sykt fint btw! Jeg har farget mitt så alt for mye, det er så ødelagt, så nå skal jeg bare drite i farge og spare mitt eget ut til naturlig farge og så ta en farge jeg vet jeg kler og liker.
      Håper du har en fin kveld videre 😄

    5. omg, for en nydelig kjole du har på deg <3 Og ja , du sier noe her 🙂 jeg skal selv prøve på det, for jeg merker jeg blir fort slapp og sliten, om man sover lenge. spesielt om høsten, da der blir så utrolig fort mørkt igjen ... 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    6. Jeg står alltid opp 06.00 for å rekke skolen, og i dag sovnet jeg igjen og våknet 07.00, og da var det såå vanskelig å våkne igjen for jeg var så vant til å stå opp mye tidligere. Virker veldig rart og skjønner ikke hvordan og ble skikkelig sur på mamma fordi jeg sto opp 07 i steden for 06, har veldig dårlig samvittighet, hva burde jeg gjøre?:(:

    7. Så bra at ting begynner å bli bedre 🙂 Håper timeplanen du har laget deg kommer til å hjelpe litt på vei 🙂
      Håper du får en fin uke videre <3

    8. Godt at du har fått en timeplan!! Det er jo veldig greit med skole, altså stå opp akkurat kl 07.00 og spise før 07.40, pakke sekken osv.. Tror jeg blir litt som du var🙈🙈 (Dette er ikke vondt ment assa❤️)
      Håret ditt er blitt sååå nydelig! Elsker at det var så mye spill i det! Ha en fin kveld!❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg