Folk frarådet oss det

Da Per Fredrik og jeg kjøpte hvit sofa da vi flyttet sammen var det mange som frarådet oss å gjøre det. Og jeg skjønner nå veldig godt hvorfor! Det er faktisk sykt mye jobb med hvit sofa! Den må vaskes veldig ofte og søler man bittelitt på den, syns det ekstremt godt.

Så i går kveld etter at vaskehjelpen hadde vært her, fikk vi (jeg) det for oss at vi skulle vaske hele sofaen. Per Fredrik var ikke akkurat sykt interessert i å dra av over 20 putetrekk på alle sofaputer og dra fra hverandre sofaen for å kunne få av alle trekkene.

 

Men jeg fikk helt panikk av sofaen som hadde blitt så møkkete! Er sikkert, uten å tulle, hele 3 uker siden vi vasket den sist. Så det var på tide!

Så da var det bare å dra av alle trekk, vaske de, legge de på badet til tørk før jeg fikk jobben om å sette de på i dag.

Legg til en god dose trance (syremusikk) og en stor kopp kaffe så fikk jeg faktisk unnagjort det!

Selv om Chloe fløy litt rundt og var helt crazy mens jeg holdt på. Noe som ikke akkurat gjorde jobben lettere. Legg til et kjøttbein så var det ikke mer masing fra den bærta!

Og vips så var det en hvit og helt ren sofa! Eller. Vips og vips. Gikk ikke akkurat veldig fort! Haha!

 

Men sånn på den positive siden er jeg veldig glad for at vi har hvit sofa og blir litt tvingt til å vaske den. Dere kan jo bare tenke dere hvor mye ekkelt som ligger i sofaputene på en sofa som er mørk i fargen, og ingenting syns på. Æsj!

 

Nei. Nå kjente jeg at jeg ble ekstra glad for at vi har hvit sofa, og jeg har støv på hjernen, som gjør at jeg ikke klarer å se små flekker på en hvit sofa. Haha!

19 kommentarer
    1. Elsker bloggen❤❤
      Skjønner at du vil ha hvit sofa vi hadde mørk før å da vi skulle vaske den og det var en katastrofe du skulle bare sett det. Nå har vi grå sofa da.
      Synnøve❤❤

    2. Elske bloggen din❤
      Skjønne at du vil ha hvit sofa hvi hadde mørk før å da vi skulle vaske den å det var helt forferdelig du skulle set det. Helkdig vis har vi grå hvit nå😊
      Synnøve❤

    3. Fikk helt latterkrampe når jeg så det nederste bildet av sofaen. Man så bare hele sofaen så kom chloe på bildet 😂 Hun er på alle bilder. Hun er den skjønneste da 💕 Ha en fin dag videre 😊

    4. Jeg skjønner godt hvorfor folk ikke anbefaler hvit sofa, å her i huset venter jeg med å kjøpe den hvite sofaen jeg har så lyst på til babyen som kommer i Desember har blitt 18 og flytter hjemme fra 😛 heheh
      Men syns selv det er utrulig fint med hvit sofa ^^

    5. Me pleie å ha tepper i sofaen når me spise, siden viss me søle så søle me bare på teppet å da trenger bare teppet å vaskas 😀 Kanskje prøva det ut, siden det var så mye jobb med å få vaska putetrekka eller kva det heter xD 🙂

    6. Etter du har vasket de bør du ta de rett på og la de tørke på selve putene det gir det beste resultatet

    7. Katharina: Hehe! Skjønner det godt! Skal man ha hvit sofa må den vaskes ofte. Kjøper man en som ikke har vaskbare trekk er det helt umulig i alle fall! Men med barn blir det nok altfor mye søl for en hvit sofa 🙂

    8. Vurderte hvit når jeg kjøpte sofa fra IKEA selv her om dagen,men ble lys beige i stedet 😊 Hvit er veldig pent. Men litt upraktisk når det kommer til flekker 😊 Hehe 🙈

    9. Kan du skrive om hva du synes om at Trump er president i USA nå? Vil så gjerne høre va dine meninger er om dette.
      Ha e fin dag videre!
      Elsker bloggen din btw❤️❤️ Det er liksom derfor jeg vil høre DIN mening❤️😂

    10. Hei! Et godt tips er å legge på et hvitt laken eller liknende over sofaen som et ekstra trekk, har det på sofaen hjemme selv. Så når det kommer gjester/i helgen tar vi det av😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg