Drittlei!!

// hår fra luxushair er sponset

Nå begynner jeg å bli veldig drittlei og frustrert! For 5 uker siden bleket jeg håret mitt og farget det til en fin kald brunfarge. Etter bare et par uker hadde ekstremt mye av farge sklidd ut, og håret ble mer og mer oransj for hver gang jeg vasket det.

Så jeg dro til frisøren og farget det igjen, for å få vekk oransj fargen. Vel, nå er det straks 2 uker siden jeg farget det kjempefint og kaldt brunt. Og da jeg farget det fikk jeg beskjed at den kanskje kom til å bli litt lysere. 

Vel, nå er det litt mer enn bare litt lysere for å si det sånn. Nå er det nesten helt oransj når man ser håret i lyset! Kjenner jeg blir så oppgitt og frustrert. Hvorfor blir hårfargen borte så fort? Jeg har alltid farget håret mitt hjemme med Garnier Nutrisse hårfarge, og den har sittet helt sinnsykt bra i håret mitt.

Men da jeg for en gangs skyld skulle dra til frisør, blir det totalt mislykka, og jeg ender opp med å se ut som en gulrot. No offence til dere som har naturlig oransj hår. Dere kler det sikkert, siden dere er født med det. Men jeg er gul i huden, og oransj blir totalt kræsj på meg.

Så nå har jeg gitt opp å farge håret hos frisører. Heretter blir det tilbake til Garnier Nutrisse sin hjemmefarge, så får vi krysse fingrene på at den fortsatt fungerer like bra som den alltid har gjort. For nå er jeg ganske lei av å ha dårlige hårdager.

Og det som er så kjipt er at hair extensionet jeg bruker, som er fra Luxushair, er i veldig fin brunfarge, som jeg egentlig skulle hatt. Så nå kræsjer jo det med hårfargen min. Dere kan jo bare se på det øverste bildet, så ser dere forskjellen på mitt hår og hair extensionet liksom! Aff! Nei, nå gleder jeg meg til å farge håret kjenner jeg!
 

PS; tusen takk til alle dere skjønne som svarte på undersøkelsen min i går! Setter så utrolig stor pris på at dere hjelper meg! Nå er det i skrivende øyeblikk akkurat 2002 som har svart på den. Så det er jo helt fantastisk! Om du ikke har tatt undersøkelsen enda, og vil gjøre det, kan du gjøre det HER

60 kommentarer
    1. Kan hende du vasker det med feil sjampo og balsam da? Kanskje du kan prøve sjampo og balsam som er spesifisert for brunetter? 🙂

    2. Jeg pleier også farge det med garnier. Selv har jeg bleket håret og av farget håret gudene vet hvor mange ganger. (Var jo så smart å farga det med rød skjær)… Men det jeg har merket er at om man er mye i sollyset så blir håret automatisk litt oransj. Tror det bare er sollyset som spiller oss ett puss…

    3. Er så kjipt at farging hos frisør sitter så kort… Får håpe du blir fornøyd med hjemmefarging!
      Men over til noe helt annet, de øyenvippene ble litt i det meste laget..

    4. Farger håret mitt selv jeg også. Blir aldri fornøyd med fargen vis jeg går til frisør..Pluss at jeg klipper det selv også. Godt det finnes YouTube med tips.. så sparer man de penga 😊

    5. Hei Stina! Vil bare komme med et tips. Frisører bruker som regel minicolor når de farger, slik at fargen ikke skal bli for hard. Derfor de fraråder hjemmefarging som eks garnier, da fargen er permanent. Jeg tror håret ditt har tatt skade av blekingen, derfor sitter ikke fargen/minicolor så bra. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått innom frisøren igjen og spurt om permanent farge, og evt lagt inn litt striper for å få litt spill i håret. Men for Guds skyld; IKKE farg hjemme før du har hørt med frisør!

    6. Anonym: Den første gangen tok de en farge som dekket 80%. Som gjorde at jeg ble veldig gulrot etter kort tid. Den siste gangen tok de en farge som dekket 100% og som var permanent. Men jeg ble jo gulrot etter 2 uker igjen der også. Så jeg vet ikke helt ass

    7. Du bør snakke med frisøren din om type såpe du bruker, selv farger jeg håret hos frisøren og er super fornøyd!

    8. Jeg har ikke noen tips egentlig, kan ikke så mye om hårfarging i og med at jeg ikke har farget det (er 12.)
      Men grunnen til at jeg kommenterer er fordi fy flate så glad jeg ble da han anonyme fyren over her skulle liksom få deg lei deg men så BOOOOOMER du til!! 💐💐😍😍😍😍😊😊😊 Du er best. Kunne liksom høre stemmen din inni meg!! Haters gonna hate, hate, hate, hate, I’m just gonna shake, shake, shake, shake. Hahahaha! Dette ble litt rar kommentar men håper du skjønner. Du er best!😍😍😍❤️❤️❤️

    9. Forstår veldig godt at det er utrolig frustrerende. Har opplevd det samme selv, der en fin, mørk brunfarge endret seg, etter noe få uker, til å få en varm, lys farge. Dette er mildt sagt frustrerende, fordi jeg ikke ønsker å måtte utsette mitt slitte hår for mer hårfarging enn nødvendig. Samtidig koster det jo penger…
      Heldigvis ordnet det seg, da jeg fikk en frisør vi kjenner til å farge håret mitt. Fargen har holdt seg fin så langt (7 uker);-)

    10. Jeg har brunt hår. Da jeg farget håret fra blondt til brunt så var fargen min veldig fin, men etter noen uker så så det nesten ut til at fargen hadde blitt utvasket på en måte, så det så mer grønt ut enn brunt. Så da måtte jeg farge det på nytt og det er ca 3 uker siden jeg farget det hos frisøren, og jeg må si at fargen min ser mye lysere ut nå enn det den var når jeg først fikk det farget ={
      Men når jeg har brukt farge som jeg kjøpte fra matvarebutikker så satt fargen som et skudd! Så jeg skjønner godt hvordan du har det ={ Rart det der

    11. Hei! Det er avfargingen du tok som gjør at ny farge ikke vil feste seg i håret. Det er ekstremt sterkt og hardt til håret, så her må du nok bare ta tiden til hjelp. Det går seg til igjen etter hvert 🙂 Jeg tok også avfarging på håret mitt, og det er det dummeste jeg har gjort! Jeg lot til slutt bare håret vokse helt ut så jeg fikk klippet av det oransje/ farget det litt etter hvert som det vokste også. Jeg gjorde alt dette hos frisøren, men vil anbefale deg å prøve med hjemmefarging i stedet. Den er jo sterkere, så det kan jo hende den funker bedre 🙂 Lykke til!

    12. Fargen vil skli ut hvis du bruker produkter som ikke er tilegnet et farget hår, altså du må bruke alt som heter color save osv, og fargen vil skli ut fordi håret ditt har gått gjennom en blekeprosess,håret vil ikke “ta imot” disse pigmentene like bra ved første farging, så når du da legger over en farge over noe som VAR oransje underliggende (altså etter blekingen), uten å bruke type color save for å etterbehandle, så skjer det. Mange må farge håret to ganger for at det skal sitte, men det er fullstendig normalt at det skjer og det er ikke hårfargen sin feil. Har ikke lest de andre kommentarene så vet ikke om det allerede er informert om:)

    13. Opplever også at fargen hos frisøren går fortere ut enn den man får kjøpt i butikken. Problemet mitt der er bare at fargen i butikken alltid blir feil :p

    14. Har det samme problemet. Jeg farger det brunt fra blondt hår og etter noen uker er det gult/blondt igjen… Tror det er rettetangen som gjør det for min del. Men er visstnok sånn at fargen sitter dårligere i håret hvis håret er slitt. Så jeg har det problemet også. Som regel sitter fargen bra i bunnen men slipper i lengden. Hvis du skjønner.

    15. Vet du, for noen år siden skjedde det samme med meg. Mitt hår er nesten svart naturlig, men jeg hadde veldig lyst på litt forandring, og gikk for lyse striper (haha, det så jo veldig fint ut..) men når jeg gikk lei, farget jeg over dem. Med svart. Og det gikk ikke lenge før de ble synelige igjen – men ikke like ekstremt som med deg, da jeg ikke hadde bleket hele håret, men bare litt. Det forsvant faktisk ikke før det hadde vokst langt, og jeg fikk klippet det av… Bleking er det absolutt værste for håret, og om du har hårstrå som er tynne og “fine” så kan det hende at håret ditt rett og slett ikke tålte den behandlingen så veldig godt, og derfor holder håret ditt nå ikke så godt på fargen… Jeg farget mitt hår helt svart flere ganger, men etter noen uker kunne man skimte stripene igjen..
      Håper selvsagt at det kan ordne seg for deg, for det funker ikke å farge håret hver uke, men kanskje du bør snakke med en annen frisør?

    16. Det kan ha noe om du har en kald eller varm tone i håret! Jeg har farget håret uendelig ganger hos frisøren og håret ble helt oransj t slutt! Men så farget frisøren meg med en varm brunfarge og nå har fargen holdt i 4 uker og ser enda bra ut 🙂

    17. Unnskyld at jeg sier det, men du ser jo ut som en prostituert i 90% av klærne dine?! Her skal puppene være on display 24/7 typ 9. klasse og prepubertal. Er jo overhode ikke noe sjarmerende å flashe undertøyet sitt 😂

    18. Det er rart jeg har farget håret mitt i samme farge og det ser helt naturlig ut for meg. Men det kan være at fargen sitter bedre i noen sine hår dn i andre for det er flere på skolen min som går i 8.klasse og det er bare krise stygt og slitt skulle tro de vasker håret hver time👎🏼🖕🏼

    19. Et tips før du farger det: bruk silver shampoo. Jeg hadde som deg, svart hår, men det var alt for hardt til huden min, og jeg så veldig blek ut. Syns også at svart hårfarge er litt tacky, men det er nå meg. Jeg avfarget det hos frisør og la en ny farge over, men siden svart har så mye rødpigmenter i seg sitter det igjen. Jeg fikk beskjed av frisøren min om å bruke silver shampoo og balsam (annijor har bl.a. skrevet om det). Den fungerer slik at den fjerner varme toner og tilfører kalde toner, derav navnet silver siden sølv er en kald tone. Fungerer på samme måte om blåshampoo til blondiner 🙂

    20. Det er muligens blitt fjernet for mange pigmenter fra håret ditt når det er blitt bleika ned.(Når du bleiker håret fjerner du pigmenter). For at en bruntone skal feste seg i håret må det være nok røde pigmenter igjen i håret for at fargen skal sitte. Derfor det er normalt å forpigmentere et hår som er blondt.. nettopp for at fargen skal sitte igjen i håret. Anbefaler at du går tilbake til frisøren som du var hos først..

    21. Hjemme hårfarging sitter bestandig bedre enn den de farger hos frisøren. Men hvis du skal ha brun farge og ikke svart ville ikke jeg ha gått for garnier sin, synes brune fargene i den sorten gir en rød/oransj skjær etterhvert.. Jeg ville gått for en kald brun farge fra loreal. Den synes jeg sitter enda bedre også! Loreal nummer 4! Den er definitivt finest! Husk å velge et rundt tall på fargingen og ikke fks 4,3 for det er som regel rødskjær i..
      Hilsen ei som har farget håret myyyyye hjemme.

    22. Jeg synes du kledde det sån også jeg. Men jeg tror du må bruke lilla balsam eller sjampo. Jeg elsker videoene dine på yt og blogginnleggene dine👍🏻 Jeg klikker meg inn så ofte jeg kan på denne bloggen og yten din. Bare elsker at du gjør dette. ❤️

    23. Det e mulig å verr ginger og ha gul hudtone altså.. føle det blei skrevet feil, når du skrive ..Men jeg er gul i huden, og oransj blir totalt kræsj…

    24. (Jeg er frisør student)
      frisøren bruker ikke en permanent farge på deg pga av
      det kjemisk behandler fra før av. Derfor går fargen fortere ut, også kan det henne at håret ditt ikke klarer å holde på fargen. Dag tilbake til salongen å snakk med frisøren 🙂

    25. Hei!! Kanskje du burde prøve lilla/blå sjampo? Det brukte jeg for å beholde den kalde, brune fargen jeg gjorde hos frisøren. Kjøpte en fra The Fudge, den er kjempebra.

    26. Bruker du produkter hjemme som frisøren din anbefaler deg? Hvis du bruker produkter med silikoner som ikke er vannoppløselige, legger silikonene seg som et lag rundt hårstrået og dermed vil ikke farge eller næring trekke inn.
      En annen grunn kan være at du vasker håret alt for ofte, og bruker varmeverktøy som fjerner fargen.. Alle har 2ukers reklamasjon hos frisøren, så du kan farge flere ganger uten å betale (vet ikke om du får sponset timen uansett?). Hjemmefargen er så sinnsykt sterk og dermed er den veldig vanskelig å fjerne når man har lyst å gjøre noe nytt.

    27. Bruk en shampo som er fargebevarende. Bruker du f.eks en shampo med mye proteiner i sklir fargen ganske fort ut. Og det som er kjedlig med kalde farger er at de sklir veldig fort ut… men bruk en blå/lilla shampo for å beholde deg kalde. Anbefaler blå da du er oransj, og ikke gul:)

    28. Jeg har vært igjennom det samme!
      Rett før jul hadde jeg nesten svartbrunt hår, så dro jeg til frisøren og sa jeg ville ha sånn kaldt lysere brunt hår mer likt mitt naturlige.
      De tok avfargning så jeg fikk helt gulrot oransje hår. Til slutt tok de over med en fin kaldt brun farge.
      Allerede etter to uker så jeg den orange bunnfargen komme fram. Jeg farget på nytt men den oransje bunn fargen kom fram hele tiden.
      Til slutt bleika jeg håret blondt mot sommeren, og nå tar jeg over med brun farge. Fargen forsvinner like fort men er mer en lys blond kald farge enn oransje som skinner igjennom.
      Når jeg så du hadde gjort den samme prosessen som meg tenkte jeg bare å nei.. Skjønner ikke hvorfor frisører gjør det! man ender bare opp med oransje hår. Det koster en del og er virkelig ikke verdt det! Føler med deg!

    29. Hvis du vil ha en kald farge, uansett hvor mørk eller lys den skal være, så må ALLE de gyldne pigmentene fjernes fra håret. Det vil si det må blekes bort. Håret blir også porøst når det blekes, og fargen må kanskje mette håret mer. Litt vanskelig å forklare, men med andre ord; kalde farger er utrolig vanskelig, og krever en del vedlikehold, hvertfall hvis det er no underliggende gule eller oransje pigmenter. Men lykke til! 🙂

    30. Anonym: Vel, det var det jeg prøvde å få til. Men de klarte virkelig ikke å få den naturlige fargen min frem. Og siden jeg har farget håret mitt siden jeg er 12, og det vokser sakte, så går det ikke akkurat ann å vente til det vokser ut av seg selv 😛

    31. Frida: Jeg bruker frisørshampo og balsam. Så er ikke på grunn av silikoner. Får det ikke sponset. Men har farget håret der 2 ganger nå, og det samme skjer hver gang, så gidder ikke å prøve enda en gang!

    32. Hei! Har du veldg stritt/tykke hårstrå? Noen type hår holder dårlig på fargen. Vet du hvilken fargeleverandør frisørene du har vært hos har? Og om de fargetmed permanent eller ikke permanent farge? Grunnen til at kalde farger slipper fort kan være enten- for “sterk” farge, eller rett og slett varme fra rette/krølltang. Kalde pigmenter finnes ikke naturlig i håret, så når de blir utsatt for varme vil de slippe fort. Fikk du beskjed om å ikke rette/krølle/vaske det de første dagene? 🙂
      Om du tar hjemmefarge på håret nå vil det mest sannsynelig bli veldig mørkt og veldig veldig matt, fordi disse fargene er lote lysreflekterende og veldig sterkt pigmenterte 🙂
      Mvh benedicte korneliussen

    33. Selv om håret ditt har fått en rødlig tone nå, så er du bare så utrolig fin med lysere hår!! Det passer deg helt fantastisk godt og har bare “åpnet” ansiktet ditt mye mer

    34. Forresten så er det veldig lurt at du bruker shampoo for farget hår! Foreksempel head and shoulders gjør at hårfarge sklir veldig fort ut av håret, så det samme gjelder sikkert andre sjampoer som ikke er beregnet til farget hår også! Det finnes også silvershampoo som skal nøytralisere oransje/røde toner så kanskje du kan prøve det også? Selvom du ikke har sånn superlyst hår så kan det godt hende at det gir en effekt. Hvis jeg husker riktig så er lillashampo for å nøytralisere gult og blå(?) for å nøytralisere rødt(??). Ikke 100% sikker, men du kan sikkert Google det eller spørre frisør:)

    35. Om du er misfornøyd med jobben frisøren har gjort og VIL farge det hjemme, go for it! Er jo du som skal gå rundt med dette på huet, så gjør det som gjør DEG fornøyd 🙂 I min erfaring er det lettere å få det som man vil ha det, om man gjør det sjæl. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg