Hunder som dreper

For bare et par dager siden ble pomeranianen Barney, drept av en annen hund. Denne hunden var en ulovlig blanding av amstaff og old english bulldog. Hendelsen er helt grusom, og mine tanker går ut eieren av hunden.

Denne hendelsen har gjort meg enda mer skeptisk til hunder. Selv har jeg en liten Papillon på 3,5 måneder som veier 2,5 kg. Hadde en hund angrepet hun, hadde hun ikke hatt en sjans til å overleve. Helt siden vi fikk henne har jeg vært ekstremt skeptisk til å la henne være med andre hunder. Hunder som jeg ikke kjenner eieren og hunden til, har jeg rett og slett nektet henne å hilse på, av den enkle grunn at man vet ikke hva som kan skje. 

Tenk om noe skulle skje med henne. Hun er jo som barnet mitt. Og da tenker jeg; hvordan ville det føltes etter at jeg hadde hatt henne i 12 år? Jeg har bare hatt henne i 2 måneder, og allerede er hun som en baby for meg. Så jeg kan nesten ikke tenke meg hvor grusomt det måtte være at hun skulle blitt drept av en annen hund, når jeg hadde hatt henne i 12 år. 

Noe jeg syns er ganske sykt er disse menneskene som har hunder som er ulovlige. Skjønner de ikke selv hvorfor disse hundene er ulovlige å ha? Amstaff er en rase som er ekstremt farlig, og som man faktisk ikke skal ha. Tenk om den hadde angrepet et barn? Vel, man trenger ikke tenke på det. For sånt har så altfor ofte skjedd. Folk skal ha “tøffe” hunder, også ender det opp med at disse hundene går til angrep mot barn og andre hunder, og skader de. I verste fall dreper. 

Nei folkens, personlig kommer jeg til å vokte over min egen hund som en hauk når jeg er ute blant folk. Det er jo selvfølgelig ikke min skyld om en annen hund skulle angrepet. Men det kan ikke jeg kontrollere selv dessverre.

For dessverre finnes det altfor mange mennesker der ute som har ulovlige hunder som er farlige, og lovlige hunder som de ikke har lært seg å kontrollere. Så det er så ekstremt viktig at vi passer veldig godt på våre egne hunder, og alltid har alle hunder i bånd. For å unngå at flere slike grusomme hendelser skal skje. 

 

 

 

76 kommentarer
    1. Du kommer bare til å ende opp med ei hissig gnålebikkje om hun ikke blir vant til å hilse og forholde seg til andre hunder. Om du lærer hunden din å være underdanig vil hun ikke terge på seg hissige hunder. Uansett finnes det ingen “farlige raser”, det er eierne som gjør hundene aggressive. Ikke legg skylda på hunden er du snill.

    2. Jeg skjønner veldig godt at du vil passe på lille søte Chloe<3 Men det er veldig viktig for spesielt valper å være med andre hunder (helst voksne) for å sette dem på plass. Ellers kan hunden i verste fall bli en som du snakket om. Så hvis begge hunder er i bånd, så er det bare å la dem lukte på hverandre:-) Spør selvsagt eieren om deres hund liker valper eller ikke, hehe
      Og det er ikke "farlig" om den andre hunden knurrer/bjeffer til valpen, det er bare et tegn på at nå går du over streken, og av det lærer hunden ekstremt fort hvordan den skal oppføre seg:-)

    3. Stakkar den hunden som blei drept av ein annan hund.😭Kor leste du om at ein hund blei drept av ein annen hund?:D

    4. Anonym: lar hunden min være med hunder som jeg kjenner. Så jeg passer veldig godt på at hun blir sosialisert.

      Vel. Det finnes farlige raser. Det er en grunn til at amstaff ikke er lovlig å ha i Norge. Men ja, det er også eierne som gjør hundene aggressive.

    5. Hunder eierne ikke kan kontrollere er mye farligere enn “ulovlige” hunder. Ver du hvilke hunderaser som er kåret til de tryggeste og beste familiehundene? Pitbull. Som er ulovlig i Norge. Det er aldri hunden som er problemet, det er eierne.

    6. Handler nok veldig om hvordan eier har oppdratt hunden. Disse rasene må ha en fast hånd. Selv har jeg hilst på flere amstaff blandinger å renrasede. De har vært snille som bare det. Men en gang sånn er det noe i hunde verden som vi ikke helt forstår. Har selv en liten kinesisk nakenhund/papilon å hun holdt på bli angrepet av en rottweiler. Denne var det noe galt med. Selv har jeg hilst på rottweilere som er snille som lam,så vil helst ikke putte alle disse rasene under en kam 😊 Men selvfølgelig er denne hendelsen forferdelig. Begynte å gråte når jeg leste den artikkelen. Tenkte over hvor galt det kunne gått med vesla mi hadde jeg ikke fått stoppet den. Men jeg synes at disese rasene er veldig nydelige hunder. Men som sagt skal man ha respekt for de. Å dessverre finnes det mennesker i denne verden som tar fult utbytte med ha disse som noe slags trofé å gjør slemme ting som får de til å bli aggressive for å få beskyttelse selv.. Å gå til angrep på andre hunder er nok at den har blitt så aggressiv at den ser alt som en trussel.. selv en liten hund 😔😔

    7. Johanne: Ja, er veldig viktig å sosialisere henne. Men akkurat det å sosialisere med hunder jeg ikke kjenner nekter jeg. Broren til Per Fredrik har en hund som hun er masse med, i tillegg til andre hunder vi kjenner. Så vi er nøye med å sosialisere henne 🙂

    8. Kristin: Ja, handler veldig mye om hvordan man lærer opp hunden sin. Men det er enkelte raser som har anlegg for å bli mye mer aggresive og farlige enn andre. Det er ikke for ingenting at enkelte av disse rasene er ulovlige i Norge.

    9. Skjønner deg godt med det temaet assa, jeg passet på en liten søt valp en gang for vennina mi skulle på ferie og da vi skulle ut på tur så kom det en stor sjefer uten bånd. Jeg ble livredd for at den skulle skade den lille valpen jeg passet, jeg begynte å si litt sånn forskiktig til den << gå bort gå bort >> men den begynte bare å flekke tenner🤐🤐 Så kom eieren å tok på bikkja et bånn å sa kom nå. Han sa ikke noe særlig mer enn det, men selv om det gikk bra eller sånn passe bra så kunne det gått ille assa. Så bare pass godt på hvis det er en mistenkelig hund som kommer mot deg!
      Elsker bloggen din og deg❤️❤️❤️

    10. Skjønner deg godt med det temaet assa, jeg passet på en liten søt valp en gang for vennina mi skulle på ferie og da vi skulle ut på tur så kom det en stor sjefer uten bånd. Jeg ble livredd for at den skulle skade den lille valpen jeg passet, jeg begynte å si litt sånn forskiktig til den gå bort, men den begynte bare å flekke tenner. Så kom eieren å tok på bikkja et bånn å sa kom nå. Han sa ikke noe særlig mer enn det, men selv om det gikk bra eller sånn passe bra så kunne det gått ille assa. Så bare pass godt på hvis det er en mistenkelig hund som kommer mot deg!
      Elsker bloggen din og deg❤️❤️❤️

    11. No hate, forde jeg digger deg og bloggen din, er innom
      hver dag 🙂 Men jeg vil bare si at det ikke er hunden
      det kommer ann på, men eigeren. Hunden blir som man oppdrar dem.
      Selvfølgelig er det visse hunderaser som krever mer opplælering og disiplin fra dem er små for de blir sett på som “tøffere raser” . Det er så utrolig viktig at man ( sånn som du gjorde) leser seg opp på den hunderasen man vil ha før en skaffer seg hund. IKKE tenke at “den hunden var sååå søt/tøff “, den må vi ja.. Så i bunn og grunn så er det faktisk eigeren deg står på, vilken atferden hunden kommer til å ha. Svigerforeldrene mine har rottweiler (uheldigvis blir rottweilere sett på som en farlig rase) og hun er den mest lydige og snilleste hunden jeg har møtt. Du er som meg og ser på hunden din som “barnet ditt” , og ingen, verken hunder eller barn er født “farlige” de blir desverre oppdratt til det..
      Men syns det er kjempe bra at du er forsiktig med hvem din hund hilser på og ikke. Hunder trenger ikke å møte på vilt fremmede hunder for å bli sosialisert. Lurt å la den sosialisere seg med nye hunder, som du kjenner, sånn som hunder til familie og venner 🙂 til slutt vil jeg bare si at du er en flott hunde mamma og ser ut som at Chloe har det såå fint hos dere 🙂

    12. Off ja! Jeg leste om den saken i vg for et par dager siden og jeg fikk seriøst ikke sove den natta! Helt forferdelig :-/ Jeg har ikke hund selv, men har to katter, og er generelt utrolig glad i dyr, så kan bare se for meg smerten eieren til hunden som ble drept føler 🙁

    13. Tror ikke helt du selv skjønner hva du snakker om når du sier at “hunden har anlegg for ditt og datt”. Det er som at afrikanere har anlegg for å løpe dritfort, men har de en livsstil på lik linje med ekstremt overvektige amerikanere vil de jo aldri vite hvor fort de kunne løpt om de levde en annen livsstil. Eksemplet mitt viser bare hvor lite det genetiske anlegget vi (og hunder) er født med avgjør hvordan vi er og blir så lenge miljøet rundt oss (livsstil og oppdragelse) ikke legger til rette for at disse egenskapene kommer til syne. Små hunder er uansett verstingene når det kommer til aggressivitet (derfor de så ofte ypper på seg de “store gutta”), eierne anser ikke ei bikkje på størrelse med to melkepakker for å være en trussel mot noen og driter rett og slett i disiplinen. Noe å tenke på kanskje

    14. Blir provosert av å høre at amstaff er livsfarlig. Har du møtt de i virkeligheten eller baserer du hele den konklusjonen på denne hendelsen og hva media forteller deg? Alle hunder er ulike individer som blir påvirket av miljø og opplæring. Bare fordi en pomeranian biter meg i fingeren vil ikke nødvendigvis bety at alle pomeranians er “farlige”. Til og med din hund kan bite noen dersom den føler seg truet eller det oppstår en situasjon. Vi trenger ikke være hunderasister og dra alle under en kam 🙂

    15. Vad ledsen jag blir när jag ser hur du, som har stort inflytande på andra, skriver så här om en otroligt härlig hundras. Amstaff är förbjudet i erat land pga eran okunskap och rädsla, som sprids och förstoras upp i media med skrämselpropaganda. Rena häxjakten. Ni har haft människor mer fel avsikter som har avlat och köpt dessa hundar, främst män som vill visa sig tuffa. Det är dem som är farliga, inte djuren. Deras anlag som du pratar om beror helt på hur människorna har avlat dem. Dessa kan du se hos många hundar. Men det kan sedan hanteras om man bara vet hur. Papillon t.ex har inte en låg aggressionsnivå utan dem ligger på medel. Pomeranians aggresivitetnivå ligger precis som amstaff på HÖG och bör ha restrikterat umgänge med andra raser vars aggressionstendenser är på samma nivå, och dessutom större raser då dem är otroligt sköra. Dem går snabbt till attack, utan varning, om dem känner sig osäkra. Men det är något som aldrig uppmärksammas pga att dem är små och söta.(skillnaden är att en stor del av amstaff har avlats fram till att vara aggressiva. Pomeranians har inte avsiktligen avlats fram till det men är ändå generellt väldigt aggressiva. Båda raserna är dock väldigt härliga, trots det.)
      Hunden som attackerade var i en stressad miljö, hade nyligen själv blivit attackerad av en liten hund och garanterat inte fått bearbeta det över huvudtaget (PTSD). Olyckligtvis hade den lilla hunden inte en chans enbart pga sin storlek. Hade BÅDA ägarna haft koll så hade det här inte skett. Ägaren till den stora hunden skulle inte låtit den lilla gå fram. Ägaren till den lilla hunden skulle inte låtit sin hund springa lös på sitt jobb där hon inte har koll på vilka människor eller djur som är nära.
      Har själv haft sämst erfarenhet av små hundar jämfört med medel- och stora, deras bjäbbiga beteende, olydnad, aggression. utfall mot andra djur på promenader osv. Men jag har insikt nog att se att det har med avel och hantering och göra, inte rasen. Hur hunden hanteras och vilka avsikter ägaren har märks klart och tydligt på djurets beteende.
      På 70 talet skyllde man allt på dobermann, på 80 talet schäfern, 90 talet rottweilern och nu amstaff/pitbull, trots att allt klart och tydligt visas att det inte är hos dem felet ligger utan hos människorna.
      Vilken ras blir det sen?

    16. Er enig i at det er tragisk med sånne hendelser, hadde ikke fikset det selv om hunden min hadde blitt drept, men at du skriver at rasen rett å slett er farlig blir feil, ingen hund er farlig før den blir lært opp til ting..det går på eieren, ikke hunden selv. Det er vi mennesker som oppdrar hundene våre, og hunden blir som eieren ønsker .

    17. En utrolig tragisk hendelse som på mange måter kunne vært unngått. Selv har jeg en rottweiler som ble operert for noen uker siden. Han er derfor understimulert og jeg kan aldri være 100% trygg på at hvis andre løsbikkjer kommer bort til oss og gneldrer så kan jeg ikke garantere for at min rottis svarer tilbake med bitt selvom han alltid har vært god og snill. Dette skjedde med oss forrige uke, og heldigvis trakk han seg unna disse gneldrebikkjene (de var 4). Jeg var så shaky etterpå at vi besten ble påkjørt da vi skulle over veien. Så på offentlige folksomme steder oppfordrer jeg alle til å ha hunden i bånd. For det hadde vært like trist for meg som for den som eventuelt får en skadet hund fordi min svarer tilbake å miste mitt lille gull.

    18. Jeg vil heller ha en “skummel” hund, som du så pent kaller det, enn en liten gnålebikkje som du har.
      Blir rett og slett lei av folk som ike har peiling på hunder, og da spesielt disse “farlige” rasene. F eks pitbull, som er en av verdens mest lojale og beste familiehunder, men har fått et dårlig rykte på seg fordi MENNESKER er dumme og gjør de farlige. Man kan trene opp en golder retriever til å drepe, FYI. Les deg litt opp, og ikke bare hør på media som blåser opp slike saker.
      En liten hund biter en unge: Hunden blir ikke avlivet.
      En stor hund biter en unge: Hunden blir avlivet.
      Hvorfor skal det være sånn? Greit at store hunder kan gjøre mer skade, men en hund som biter er fortsatt en hund som biter. Liten eller stor.

    19. Viktig å passe på de små voffsene ja.. samme dag som dette skjedde med Barney ble den lille malteseren til en venninne av meg også bitt av en Amstaff.. skjønner virkelig ikke hvorfor folk har disse hundene. Eierene sier selv at hundene bare er snille og greie, men de har instinkter som gjør at de kan angripe når som helst… heldigvis skjønte venninnen min at hunden så aggressiv ut så hun løftet den opp, men Amstaffen kommer i full fart og hopper opp og biter seg fast rundt hale og bein. Malteserne lever enda, men må igjennom flere operasjoner og kanskje amputere, ettersom det var veldig kraftige bitt! Så ja veldig viktig å passe på..
      Og det med at folk sier at hunden må bli sosialistert er jo helt riktig, men da er det som du sier; finn noen du er trygge på eller hunder med samme størrelse/rase! Jeg hadde ivertfall aldri latt hunden min fått hilse på en hund jeg selv ikke hadde følt meg trygg på!! Oj dette ble en veldig lang kommentar, men ivertfall viktig å passe på <3

    20. Forstår hvorfor du reagerer, men man må også ha i bakhodet at hunden blir ikke sånn av seg selv, og jeg forstår også at du lar bare Chloè møte på folk/hunder du kjenner 🙂 Men prøv å heller spør om hvordan hunden er og om den tåler andre hunder 🙂

    21. Etter mine erfaringer så har det ALLTID vært eieren som har vært problemet, de har rett og slett ikke brydd seg og har en stor mangel på ansvar (til at det er kvalmt!).
      Jeg synes veldig lite om å svartmale noen som helst hunderaser, det synes jeg er hjerteskjærende og vondt. Tenk å gå rundt hele livet til å bli fortalt at du er en dårlig person, du vil etter hvert oppføre deg deretter, vil du ikke det?..
      Det er som foreldre, at DU har ansvar for hvordan barnet ditt (til en hvis alder) oppfører seg, spesielt mot andre, og det er det samme med hundeeiere, DE har det store ansvaret om å oppdra dette individet, ikke skyld på hundens oppførsel når det er hovedansvaret ditt!
      Jeg fikk min første yorkshire terrier når jeg var 8 (jeg er 24år) hun var med meg over alt, hun var min sjelevenn. Den snilleste hunden du kunne møtt. Hun har vært nær ved å bli angrepet flere ganger av ikke bare store, men også små hunder.
      Eksempel: Jeg var på stranden med hunden og jeg har alltid hatt henne i bånd (av respekt for andre, og selvfølgelig BÅNDTVANG people!), der var det en familie vi var nødt til å passere for å komme oss hjem som hadde en Airedale terrier, den gikk fritt, men jeg har alltid hatt kjappe reflekser og aldri vært rett for å ta tak i en annnen hund, verken stor eller liten, så jeg tenkte at det gikk fint. jeg bærte henne ikke, og holdt meg rolig (du vil ikke overføre den negative energien din over din hunden din, er du redd – blir hun redd/på vakt!) når vi prøvde å passere, kom hunden i full fart og var EKSTREMT aggressiv, h*n hoppet på henne og prøvde å bite osv. jeg måtte hoppe i mellom og legge meg bokstavelig talt over min egen hund så den ikke kunne få tak i henne… jeg ble selvfølgelig redd for min egen hund, for den ville ikke gi seg, så jeg var nødt til å få hjelp til å få den andre under kontroll. Eierne bare stod og lo og gadd ikke bry seg, det var kvalmt!! Det gikk heldigvis bra (tok henne med til veterinæren for sikkerhet skyld, som jeg alltid gjør).
      Du skal ikke skue hunden på hårene er et kjent norsk ordtak. Ordtaket forteller at du ikke skal dømme noen ved å se på dem. Hvordan de ser ut, forteller deg lite eller ingenting og hvordan de er som personer. Det er først når du ser hva som er personligheten til en person at du kan gjøre deg opp en mening om hvem de er!
      Det er viktig å gi de som ikke har sin egen stemme en stemme!
      Jeg har ingen tro på at det er for sent for noen hunder, bare se på hundehviskeren.

    22. Alle hunderaser har vel et anlegg for å bli farlig. Til og med den søte lille hunden din kan være farlige og kan også kanskje en dag komme til å bite noen.. Bare for å sette det litt på spissen… Men selvfølgelig, hun vil ikke gjøre like stor skade som for eksempel en Amstaffer, Rotwailer, Golden Retriver, osv osv…
      Dessverre er det så mange flotte raser som har blitt satt i bås som farlige og ikke familievennlig. Og det på grunn av et ufortjent rykte av oss mennesker som har trent de opp til å bli kamphunder og lignende. Og oss mennesker som ikke kan med hunder, og velger oss raser som trenger litt mer erfaring enn de vi egentlig hadde. For har du ikke kontroll over din egen hund, så kan de bli farlig… Det uavhengig om det er en lovlig rase eller ikke. I tillegg trenger ikke aggressiviteten ha noe med at hunder ikke er sosialisert nok eller godt “oppdratt”, men de kan bli aggressive på grunn av smerter eller sykdom… Så selv en av de snilleste hundene kan komme til å bite en dag..
      Vi må slutte å gi dyrene skylden for noe vi mennesker har skyld i.

    23. Jeg forstår deg veldig godt, men du må huske på at hunder som amstaff ikke er farlige i seg selv. Det handler ikke om at “enkelte har anlegg for å være mer aggressive”. Det handler om hvilke eiere som har disse typen hunder. Disse hundene har store muskler, store tenner – og ja, kan se farlig ut. I tillegg så er de tross alt terrier – og terriere er kjent for å ha gode kjever, og et kraftig bitt. Dette har blitt misbrukt av enkelte, og derfor har rasen et veldig stygt rykte på seg. Vær så snill – husk at det er EIEREN som er farlig, ikke hunden. Vil også fortelle deg at om du ser på bitstatistikk så kommer Labrador Retriver på førsteplass, og ikke minst den søte lille veskehunden chihuahua kommer også høyt opp på listen.
      Jeg kan forstå hvorfor du er skeptisk til å la hunden din gå bort til andre hunder, fordi man vet aldri hvordan det kan gå, og selvfølgelig blir du mer skeptisk når hunden din er så liten. Men vær så snill, ikke vær ekstra skeptisk fordi det er en “sånn hund”, alle hunder kan bli slik, det handler bare om hvordan de blir oppdratt.

    24. Ja, vi er kanskje uenige. Men å bruke hunderaser som amstaff og pitbull (ser du har skrevet engelsk bulldog, men det er jo en veldig liten, treg og rolig rase, som er fullt lovlig i Norge) som eksempel syntes jeg er feil.
      Som sagt pitbull er i de mange land (både Sverige og Amerika i alle fall) hvor den er lovlig blitt kåret til verdens beste familiehund, den har et rolig lynne, men fordi den har supersterke kjever og ble i en periode avlet frem som kamphund har den fått helt feil rykte på seg, og blir kaldt farlig fordi den har gal bakgrunn.
      Selv har jeg alltid hatt border collie, som jeg vet din far har, har du tenkt over at dette er en av de rasene som har anlegg for å bli veldig aggressive om de ikke får nok utfordringer og mosjon som valp? Her igjen ligger det mye på nettopp eier, men rasen i seg selv kan virke aggressiv pga sine instinkter.

    25. Skjønner deg godt med det temaet assa, jeg passet på en liten søt valp en gang for vennina mi skulle på ferie og da vi skulle ut på tur så kom det en stor sjefer uten bånd. Jeg ble livredd for at den skulle skade den lille valpen jeg passet, jeg begynte å si litt sånn forskiktig til den gå bort men den begynte bare å flekke tenner. Så kom eieren å tok på bikkja et bånn å sa kom nå. Han sa ikke noe særlig mer enn det, men selv om det gikk bra eller sånn passe bra så kunne det gått ille assa. Så bare pass godt på hvis det er en mistenkelig hund som kommer mot deg!
      Elsker bloggen din og deg❤️❤️❤️

    26. Jeg og familien min var ute på tur i skogen med våres lille shihuahua som veier ca 2,5 kilo, også kom det en ung liten dame med 2 gigastore Alaska hunder og vær av hundene var like stor som dama, også hu klarte liksom og miste båndet på hundene og begge hundene hoppet oppå mamma og mamma ble hardt skadet og hunden bæres vart livredd og hvis det ikke var for at han er lynrask så hadde han vert dø nå,
      Han stakk av i full fart og han sprang kjempe langt og han stoppet aldri, og han skrek og skrek

    27. Tis very sad, but please don’t blame the dog. Amstaffs were actually bred to be nanny’s for children. It is people who made them mean and vicious dogs by mis breeding them over the years. You can very well raise nice Amstaffs (as I have). I known many who live with small children and small animals and they are all best friends. I agree it is still not safe to allow your small dog around those you do not know but please be aware it is 100% the owners fault and not the dog itself 🙂

    28. Hei😍Elsker bloggen din og du er best🎀GMen syntes det er litt feil å si det pga det finnes ikke farlige hunder ,bare farlige eiere😍Alle sier dem er farlige og sånt det er bare forde dem blir brukt i kamp og derfor er noen av dem aggressive for dem er avla for kamp😍🔵Mammaen min trener aggressive hunder og mye om det😉 Jack russell er like agressiv som amstoff og pitbull 💎Men det er sant at dem har litt mindre lunte en andre hunder men pitbull er kanskje ganske sterk men dem ELSKER EIERENE SINEgjør alt for dem👏🏻Pitbull er en VAB familie hund🔵Har selv hatt en men hun fikk vi før det bles ulovelig og da har vi lov til å ha hun💎Men jeg elsker bloggen din go du er idolet mitt😍Så ikke se dette som en hat kommentar for det er det ikke😍😍PS :når søstra mi var liten så lekte hun med Bambi (pitbullen vår)og hun knurre ikke en eneste gang og hun bruker Bambi som putenå😍💎

    29. “Amstaff er farlige hunder”. FEIL. Ingen hunder er født farlige. Det som gjør en hund aggressiv og ustabil (altså i dine øyne farlig) er traumatiske opplevelser, vold, dårlig oppdragelse, for lite mental og fysisk stimuli og det å ikke bli forstått og respektert. All uønsket atferd er det oss mennesker og hundeeiere som har skyld i. Både “problemhunder” og enkelte rasers ufortjente dårlige rykte er menneskapte. Hvem laget underholdning av hundekamper med bla. amstaff, dobermann og pitbull som var trent opp til å drepe hverandre? Mennesker. Hvem slår, sparker, vanskjøter og misbruker en hunds lojalitet? Mennesker. Hvem er en hund avhengig av for å overleve? Mennesker. Er det rart noen hunder blir ødelagt med så mange fucka mennesker som eksisterer? Altså, jeg blir så provosert over dumskap som dette innlegget! Tenk LITT mer på det store bildet da, vær så snill. Du hevder å være så reflektert og voksen, men her skuffer du stort i dine uttalelser. Synd, for jeg har vært fast leser i årevis. Forresten, om du følger med på nyere forskning så vet du sikkert at chihuahua er den mest aggressive rasen som finnes? At den tenner på alle plugger før den i det hele tatt prøver å komme seg unna en konflikt? Og at små hunder som Chloe (og som jeg selv har tre stk av), har myyye kortere lunte enn feks familiehunden pitbull? Tenk litt på det før du blåser ut sånn bullshit som det innlegget her inneholder.

    30. Dessverre har disse hundene fått dårlig rykte nettopp på grunn av eierene. Mange av disse så kalte kamphundene og som skal være farlige er noen av de beste familiehundene. Pitbull, Staff, cane corso, dobbermann, schæfer osv har alle fått et ufortjent rykte på seg. Alt handler om eieren og ikke hunden. Dessverre havner disse hundene ofte i feil miljø fordi disse hundene ser tøffe ut. En liten hund kan være like farlig og aggressiv som en stor. Bare den ikke gjør like stor skade. Derfor er det mange som overser hvordan små hunder oppfører seg fordi dem er søte og små.

    31. Skjønner godt hva du skriver! Jeg er selv kjempe redd for store hunder!👎🏼F.eks når jeg er på hytta tør jeg så vit å gå ut av den, siden alle nabohyttene har store svarte hunder som aldri er i bånd selvom eierene ikke et der🐶! Og jeg skjønner at du er redd for Chloe!👎🏼👎🏼❤️❤️❤️

    32. Anonym: Å herregud, så sykt skummelt! Enda godt hun skjønte at den kom til å angripe, og at hun rakk å ta den opp så den “bare” fikk tatt hale og bein. Men uff, enda et trist bevis på at den rasen er vond 🙁

    33. isabelle: Du har på en måte rett. Hundeeiere har i de fleste tilfeller gjort en for dårlig jobb med hunden, også har hunden blitt ulydig som følger av det, og det er jo helt forferdelig. Men det skal sies at visse raser faktisk blir for “skumle” for “vanlige” folk å ha, og derfor er det en grunn til at det ikke er lov til å ha de.

      Men, det skal også sies at små hunder også kan bli farlige og de blir behandlet feil. Forskjellen er bare at små hunder biter mye mindre hardt enn de store, i tillegg til at det er lettere å fjerne en liten hund, enn en stor hun om noe først skulle skje. Så er vel kanskje derfor noen av disse skumle og store rasene ikke er lov?

    34. Emilie: Uff, så utrolig grusomt! Enda godt at hunden overlevde. Men veldig trist at mamma’en din ble skadet 🙁 Det er nok et eksemplar på mennesker som får seg hunder de ikke klarer å ta vare på. Man skal kunne kontrollere sin egen hund, så den ikke angriper andre mennesker!

    35. altså er for en gangs skyld uenig med deg, Stina. Det er ekstremt sjeldent at rasen har noe med aggressivitet å gjøre, stort sett er det eierene som ikke burde hatt hund da de ikke har satt seg godt nok inn i det å ha en sånn type rase som trenger en hundevandt, stødig hånd. La oss se på pitbullen f.eks den har flere ganger kommet på topp når det gjelder hvilke raser som er best som familiehund, til tross for dens rykte. Ofte kommer den til og med over de klassiske familiehundene som golden retriever osv, veldig ofte viser det seg at små hunder er mer aggressive, men som sagt jeg mener at det meste ligger på hvordan eieren er, og i noen tilfeller kan hunden såklart ha dårlig psyke og sånn da:) men jeg skjønner godt du er redd for lille Chloé altså, absolutt, men syns det blir feil å dømme en rase fordi noen eiere har oppdratt aggressive hunder.

    36. Som en veldig engasjert hundeier…
      Det finnes ikke farlige hunder. Grunnen til at vi har 6 ulovlige raser i Norge, pr i dag, er hovedsakelig pga uegnede mennesker som har ødelagt rasen.. 5 av disse rasene er raser som har blitt misbrukt som slosskjemper. Den 6 rasen som er forbudt, Tjekoslovakisk ulvehund, er ulovlig KUN i Norge. Trenger jeg å si mer om hvorfor det finnes ulovlige raser? Norge..
      Selv du, med en liten Papillon sitter på en potensielt drapsmaskin- eneste forskjellen er at din er liten og skaden derfor naturlig nok vil bli mindre. Men din, på lik linje som store hunder, kan fint greie å ha ihjel noen på sin egen størrelse, hvis du trener hunden til det- bare for å poengtere.
      Ingen hunder er født farlige. Amstaffen er en utmerket familiehund, så lenge den får lov til å være en familiehund. Dessverre havnet de ofte i feil miljø. Amstaffen blei ulovlig i 2004. Pga feil miljø. Se bare på hva som har skjedd med Rottweileren etter at Amstaff blei forbudt- nå er det som regel den du ser i rusmiljøet, og rasen hadde for noen år tilbake et fryktelig ufortjent rykte nettopp pga av dette.
      Jeg har som nevnt tidligere en liten Chihuahua/papillon blanding på 4 kg, og en langt i fra ferdig utvokst Irsk ulvehund på rundt 70-75 kg. Mine hunder får ALDRI lov til å hilse på fremmede hunder i bånd. Båndet ødelegger kroppspråket og det er slik du skaper utrygge hunder som gjerne flyr på hverandre ved slike møter. Mine hunder har sine faste venner- resten driter vi rett og slett i, for en hund trenger ikke å ha 20 hundevenner, eller hilse på hver eneste hund man møter for å bli sosialisert. Tommel opp for deg som kun introduserer din lille valp for hunder du kjenner og som du veit er trygge 🙂
      Det finnes alt for uvitende og uegnede mennesker med hunder, dessverre.

    37. Unnskyld meg! men dette er faktisk det dummeste jeg har lest! Det er jo ikke rasen sin feil, det har jo absolutt ikke noe med rasen å gjøre! Men hva eieren gjør den til! Har selv hatt staffordshier bullterrier som de kaller for ”kamphund” men jeg har aldri vært borti en snillere hund og mer hengiven hund en det! Det er en grunn for at de blir kalt for nanny dogs i england;) Du kan trene en labrador til akkurat det samme. Dette ble jeg faktisk veldig trist av å lese! Disse hundene får virkelig et ufortjent rykte på seg. Les deg opp på litt diverse før du uttaler deg.

    38. Hei kjønner godt at du er bekymret er samme med meg lar ikke hunder uten bånd få hilse noe på hunden min med mindre jeg vet at de er trygge! Hunden min vil aldri skade en aen hund! Ser alltid på hunden godt før jeg lar den treffe på mitt lille monster! 😂 Har selv en hun som er 1år gammel og veier 3,7 kg! Veide 800 gram da vi fikk henne!! Har hatt hund hele livet å ser med en gang om hunden er aggressiv og jeg foreslår at hvis du slipper Chloe bort til andre se på halen hennes hele tiden! Det er viktig med masse positive møter og hendeler når hun er liten så har du venner med hund så er det viktig at de får treffes! Veninna mi sin hund var kjempe aggressiv og angrep alle hunder ( den veier 4kg da så ikke så veldig stort problem og den er dritlydig) ,men vi sosialiserte den med hunden min fra første dagen hun fikk den! ( Hun fikk den da hunden var 3 år) og nå er min lille hund den eneste den ikke er redd for! Og den kjønner at ikke alle hunder er farlige så den har roet seg litt ned! 😍😍 elsker bloggen di!! Srry hvis det er skrivefeil det er ganske sent jeg er trøtt og har ganske dårlig tid! 😂😂

    39. Det er jo ikke rasen i det hele tatt! Skjønner hva du mener med at noen hunderaser er mer aggressive enn andre men det er jo ikke bare store hunder! De mest aggressive hunderasene er terriere. Og Chihuahuaer også, det har skjedd mange ganger at små hunder som ja, pomeranian har angrepet mensker foreksempel. Da ender du opp på sykehuset med en halv finger for å si det sånn. Det er flere raser enn de “store, skumle” rasene som kan være sånn. Jeg tror dette innlegget kom litt skjevt ut. Men jeg skjønner jo litt av det du skrev, for noen raser er jo sterkere enn andre, og har større kjeve osv. Så hvis en pitbull da (for eksempel), hadde angrepet en chihuahua så er det jo større sannsynlighet for at den omkommer/ får kraftige skader, enn hvis en pomeranian hadde angrepet en chihuahua. Men allikavel, alle hunder kan bli snille. For jeg syns du hadde fryktelig sterke fordommer mot disse rasene du pratet om nå. Det er vanligvis de små rasene som er mest gneldrete, men de største er jo sterkest. Alle raser kan teknisk sett være like sinte. Men sånn som de andre i kommentarfeltet skrev så kommer det litt ann på eiere. Men også barndommen, valpen moren ikke brydde seg om, som kanskje var mye alene, den redde som gjemte seg. Den som aldrid ble satt på plass av voksne hunder når den ble litt for vill. Vi passer en blanding av Dachs og Dvergpincher. Når den kom til oss var den ikke lydig i det hele tatt, bjeffet og knurra på alt, sykler, hunder, katter, mennesker. Når vi fikk besøk gjemte den seg men knurra. Den tok sokker, og når vi sa nei med streng og bestemt stemme knurra den og flekka tenner, den glefsa og hvis vi kom for nærme. Men vi ga ikke opp, og vi lærte den hunden alt! Nå gjør den ingen av disse tingene lenger. Den kan over 8 triks, men den er fortsatt redd for skistaver og sånt, men det kommer fra en grusom bakrund. Hun er så søt. Poenget er at det er eierne som legger gnunnlaget for fremtiden.
      Håper dette var interessant
      Den skulle egentlig ikke bli så lang😂
      Men håper du lærte noe
      Chloe er veldig søt, skjønner du vil ta vare på henne.
      PS: DU BURDE LESE DENNE❤️🐶

    40. Litt spent på hva du tenker om dette nå, Stina. Håper du har fått en annen holdning til slike raser nå, etter å ha hørt litt på leserne dine, for du gjør vel det? Det er lov å ta feil vettu, veldig mange har denne holdningen til feks pitbull, amstaff osv, men nå har du jo fått hørt litt av folk med erfaring. 🙂 Så må du huske at media blåser VEELDIG opp disse sakene når det kommer til denne typen hunder, hadde det vært en border collie feks som bet, hadde de enten utelatt å skrive noe om rasen eller ikke skrevet noe i det heletatt. Du er nok bare enda et bevis på at media har ENORM inflytelse på våre meninger, og at mange bare er mediaslaver og ikke klarer å følge med på egenhånd.

    41. Uff,blir skikkelig trist.. Når jeg var yngre,så hadde jeg en hund som het Aksel.. Han ble ikke angrepet av en annen hund,men han ble påkjørt.. 🙁

    42. Greit ikke uttale seg om ting man ikke har peiling på.
      Det med amstaff og slike raser er farlige er bare tull. De har fått dårlig rykte på seg pga kriminelle folk ofte velger disse rasene for de seg skumle ut og han bli veldig sterke. Hvis du leser deg opp litt så kan du fort se at chihuahua rr en mer agreresiv rase ( inenting imot chihuahua har en selv)
      Alle hunder kan være gale mye pga gener og eier. Skal du angripe hunderaser hvorfor nevner du ikke schafer? De gjør minst like mye skade men for den ikke ser like skumle ut så gjør det ting bedre? Bli ordentlig kjent med en amstaff du så endrer du nok veldig fort mening 🙂

    43. Du burde kanskje bli med å treffe disse rasene du er så redd for. De er dømt pga utsende og fordi at hunde eierene ikke burde hatt de. De havner desverre ofte i feil miljø og med mennesker som er uvitende og ikke ønsker hundens beste. Alle hunder kan være farlig, vi har mange raser i norge som er lovlig som kan gjør like mye skade. Det blir litt for naivt å tro at alle hunder er farlig pga ett utsende. Du må bli med å treffe disse rasene, med de rette eierene. Du vil nok gå ett annet syn da. Selvfølgelig kjempe trist at en hund måtte lide en så kjip skjebne. Dette skjer desverre, oftere enn hva vi leser i media å, men så snart media ser mulighet til å tjene litt penger på frykt så kommer disse innleggene. Hunder er hunder, de alle kan være farlig. En liten hund kan også ta livet av en annen hund. Men det er nok ikke noe du ville lest om i media. Så på dette innlegget må jeg nok si meg uenig. Skjønner godt man blir redd når man leser slikt og det er jo kjempe trist. Merm igjen, ikke ta alle under en kam

    44. Ser noen som har kommentert tidligere sier at pomeranian og chihuahua osv. er mer aggressive raser, men det er faktisk også viktig å tenke på at hvis en hund på 3kg biter, så kan du enkelt åpne kjeven dens, og bittet blir ikke på noen måte alvorlig. En amstaff låser kjevene, de er ekstremt sterke og umulig å åpne. Selv hilser jeg sjeldent på store hunder med min pomme, han er en rolig hund og går heller rolig fobi ved siden av meg. Hilser og sosialiserer, som du, med hunder jeg kjenner. At det ofte er eierene som har dårlig disiplin på hunden er jo selvsagt. Du skaffer ikke en ulovlig hund som kan avlives fordi den er ulovlig hvis du vil ha en hund å ta vare på og bli glad i. I tillegg har disse hundene langt tilbake i slekten blitt brukt til hundekamper. Instinkter kan ikke avles helt bort, og hvert fall ikke på så kort tid som vi har hatt amstaff/pitbull… Det er en grunn til forbudet i Norge, og det er resppektløst å bryte den loven fordi man som person liker rasen. Det er dårlig gjort for hunden også som risikerer å bli avlivet fordi man som eier var så egoistisk og valgte en rase som ikke er lov.

    45. Av alle hunder jeg har møtt så er de små rasene mest aggressive. De knurrer og blir helt spinnville når jeg går forbi med min hund som er helt rolig. Eierne gjør ingenting og bare ler av det. Kanskje dette kommer av at eierne ser på hunden som en kosebamse eller pyntegjenstand som ikke krever opplæring og grensesetting? Min neste hund skal være av rasen staffordshire bullterrier som ligner på amstaffen i utseende. Dumt at folk skal forby alt de tror er farlig pga noen få enkeltindivider.

    46. Har selv vokst opp og drevet med store hunderaser (dvs. rase på rundt 50 kg). Jeg kan ærlig si at jeg aldri noen gang har opplevd at store hunder har vært “gneldrete”, utagerende, aggressive, vanskelige å håndtere. 5 minutter har det tatt å lære de sitt og dekk (ja, 5 minutter!), de er stuerene ved 8-10 ukers alder, og har hilst på alle typer hunder (jeg er alltid forsiktig med å spørre eier til en fremmed hund om det er greit). Jeg har derimot opplevd mye utagerende oppførsel av flere mindre hunderaser (jeg har selv eid liten hund, men som vokste opp med de store). Hunder som har kommet rett opp i ansiktet til mine hunder og oppført seg rett og slett uoppdragne (bra at mine hunder er oppdratt godt, og at de kun setter de på plass etter at tålmodigheten deres er tøyd til det lengste). Jeg har opplevd bjeffing, knurring, flere forsøk på biting av små hunder, men kan helt ærlig si at dette har jeg aldri opplevd av en stor rase. Jeg har møtt flere hunder av raser typ pitbull og amstaff, og vil si at jeg ikke kunne tenke med denne rasen selv, men har aldri hatt noen vond opplevelse med noen av disse. Kjempe snille (-og glade) hunder, med masse kjærlighet både for mennesker og andre hunder, men dårlig avl og dårlige mennesker er alltid oppskriften på “farlige” hunder. Blir rett og slett skuffet når mennesker dømmer store hunder, når de fleste hendelser hvor en hund viser utagerende og uoppdragen oppførsel, blir gjort av små hunderaser.

    47. Mine svigerbesteforeldre har verdens fineste og lydigeste og snilleste hund, en dag, helt uten forvarsel beit den nabohunden, og det ble en STOR flerre og dyrlegen trodde den ville dø. Heldigvis nærmest tvang naboene dyrlegen til å gjøre alt han kunne, og den overlevde..
      I denne sitasjonen var det faktisk nabohunden (chihuahua størrelse) sin feil, den hoppet opp i trynet på den andre og bjeffet og bjeffet.
      Anbefaler deg å sosialisere hunden din MYE, sånn at den blir vant og trygg på andre hunder og mennesker 🙂

    48. Hvis du tenker sånn legger du jo faktisk opp til at din egen hund blir aggressiv. Hunden som angrep er en blanding av raser som ikke er lov i Norge ja, men kan like gjerne være den lille som gjorde utslag først. Som oftest når det kommer til slike angrep er det jo faktisk den lille som har skyld, av den enkle grunn at de blir behandlet som barn og ikke en hund. Og som andre har nevnt over, det meste ligger på eieren, men det er raser man må ha ekstrem god peiling for å ha. Syns ikke du burde uttale deg når du har så lite kjennskap som det virker som du har.

    49. Jeg er en dyrevenn og bryr meg masse om dyr. De blir jo som familiemedlemmer. Etter å ha lest saken tidligere i uka så var det mye som spilte inn:
      1. Hunden som dessverre ble angrepet og dessverre drept, noe som er utrolig leit, var ikke i bånd på denne tiden, og den som angrep har en gang i tiden blitt angrepet av en liten hund, og ble muligens stresset av en gammel episode, noe som dessverre Barney minnet den på. Jeg tar ikke noens parti, for dette er så unødvendig uansett. Jeg bare nevner at slike saker har flere perspektiver og mye kunne ha vært gjort annerledes:/ Trist er det uansett!

    50. De mest ufyselige og sinte hundene jeg har møtt er faktisk de små gnåle hundene. De som bjeffer på alt og nekter å la andre enn eieren sin være i nærheten.
      Vet du hvilken rase som har bitt mest mennesker i verden? Det er faktisk den fantastiske Golden Retriveren. De snilleste hundene jeg har hilst på er faktisk disse bullterrier og bulldog rasene. Synes det er utrolig synd å svartmale disse rasene.
      Jeg har selv en staffordshire bullterrier og hun er verdens snilleste hund. Både mot mennesker og andre dyr. I England blir faktisk denne rasen kalt for Nanny Dogs fordi de er så utrolig snille og glad i barn

    51. At slikt skjer er selvfølgelig forferdelig, og skal ikke skje! Men det er alt for mange som glemmer at dette faktisk er dyr! Dyr skal man aldri stole 100% på uansett. Skal en frisk og velbalansert hund gjøre slikt? Selvfølgelig ikke! Men at du som en så kjent person kan skrive noe sånt om en hunderase er så utrolig synd! Du når ut til så mange, jeg kjenner hjertet mitt blør for alle de hundene som aldri får sjansen! Vi jobber for at alle raser skal være lovlige, men at det å ha hund skal bli mye vanskeligere og under mye mer kontrollerte omgivelser. Det er ikke hvem som helst som skal ha hund, vi må snart innse at det er mennesker som ødelegger dyrene. Når skal vi gå sammen, og kjempe for alle de hundene som aldri får sjansen til et ordentlig liv? Jeg tok på meg en 5 år gammel såkalt “kamphund” da denne rasen fremdeles var lovlig! Han var mishandlet på alle mulige måter, og jeg brukte 1 helt år på å få han til å stole på meg. De eneste menneskene han hadde hatt i livet sitt hadde aldri gjort noe annet enn å mishandle han på det groveste. Kunne han være blandt alle hunder? Så absolutt ikke! Han var brukt som en tyggeleke for å trene de tøffe hundene i kamphundmiljøet. Hvordan leger man slike sår? Gikk jeg med han løs? Så absolutt ikke! Men etter 2 års trening fikk han seg 2 faste hundekompiser. Jeg visste alltid at ansvaret var på meg som eier, og han skadet aldri noen andre hunder fordi jeg aldri gav han muligheten til det. Jeg hadde samme perspektiv som deg på slike type hunder, helt til jeg møtte han. Det er den flotteste hunden jeg noen gang har hatt, og noengang kommer til å ha. Jeg fikk vist han hva kjærlighet var, og jeg har aldri stolt så mye på en hund før. Tenk hvordan han hadde vært om han som valp var vokst opp i et familiehjem som kun ønsket han det beste, i stedet for i bakgata til en narkoman fordi han ikke var lovlig? Jeg blir så lei meg når jeg leser hva du mener om slike hunder, og at du skriver slik. Du har selvfølgelig rett til din mening. Som dyrevenn bør man ønske det beste for alle, både store og små. Hunden din er helt nydelig, men hun har ikke noe mer rett til å være elsket og lovlig enn en amstaff.

    52. Det er ikke hunden sin feil at den er agressiv, det er EIEREN.
      At noen typer raser kan bli mer agressive enn andre raser er forsåvidt fair enough, men det jeg har erfart selv når jeg møter andre hunder med min 30kg. tunge husky/schæfer hanne (ukastrert) er at alle små bikkjer han møter på sin ferd bjeffer og glefser som om dem aldri har gjort annet!
      Hunden min bjeffer sjeldent på andre dyr og mennesker, tross sin store strl.
      Er sjeldent jeg er borti folk med store hunder/tøffe raser hvor bikkja er agressiv. Men derimot dem jeg møter med små hunder, dem biter først og spør etterpå.

    53. Hei😀 Jeg er 100% enig i det du skriver!😀 Jeg er livredd for store hunder!👎🏼 F.eks på hytta tør jeg så vit å gå ut av det siden naboene har store svarte hunder som ALDRI er i bånd, men jeg vet at de vil bare leke og sånt men da hopper de på folk😘❤️
      Elsker bloggen din!❤️❤️ Du er den beste!!

    54. må si meg veldig uenig med deg i dette.. Farlige raser er så feil og si! Det er akkurat som å legge skylden på rasen (fordi de ser skumle ut/har masse muskler/stor kjeve osv.) når det er eiere som bruker/oppdrar hunden helt feil. Har selv en engelsk staff, som ligger i samme rasekategori som amstaff. For noen kan disse hundene virke/se skummle ut, men det har absolutt ingenting med rasen å kroppsbyggning å gjøre. Min hund er snill som et lam, og det er helt klart og tydelig at det går på oppdragelsen og eieren. Som nevnt over er for eksempel pitbull rasen ekstremt lojale, det er en grunn til at de blir kalt “the nanny dog”.

    55. Det er ikke rasen som er farlig, det er mennesket som eier hunden som er ansvarlig for personlighet og disiplin på hunden. Det er mennesket som former hunden, akkurat som foreldre former barnet sitt.
      Gjør litt mer research neste gang du bestemmer deg for å blogge om noe som ikke handler om “dagens outfit”

    56. Har selv pomeranian, ogner såklart redd for at noe skal skje de. Men man kan jo ikke bare løfte hundene bort fra problemet, da skaper du jo en agressiv hund. Dessuten er det ikke hunderasene som er problemet, det er eierne som ikke trener dem rett.

    57. min hund ble angrepet en gang….faren min også! de var på tur også skulle hunden min bort for å hilse på noen andre hunder, plutselig begynte de å bite han!!!! faren min prøvde å hjelpe til men ble bitt selv…..han måtte sy 5/6 sting. elsker deg!!!!! bloggen din får meg alltid til å smile!!!!

    58. Skjønner godt frykten! Selv har jeg en Kleiner Münsterländer på 20 kg, og hun ble angrepet. Etter det har hun vært redd for andre tisper. Jeg er også enig i at det finnes flere raser som er mer agressive enn andre, men da er det eierens jobb å endre lynnet til hunden gjennom trening og sosialisering. Er hunden ulovlig så blir det jo er juridisk problem i tillegg.

    59. Du kan ikke si at det finnes farlige raser. En hver hund i feile hender blir fort ett draps våpen, uansett rase. Fordommene disse rasene har fått på seg kommer av at mange kriminelle ødelegger hunder. Du former hunden din, -uansett rase. Veldig trist at det er så mange fordommer, basert på hunder som har havnet i feil hjem.

    60. Jeg gikk tur med mine 3 hunder her om dagen (2 Chihuahia og en Rhodezian Ridgeback) Så møtte vi en mann som gikk med en Amstaff. Jeg løftet begge småhundene opp, og spurte mannen om de kunne hilse. Så sa han “Er du tullete? Hunden min kommer til å kverke både deg og dem” Da fikk jeg et lite sjokk. Jeg spurte hvorfor i all verden han har den hunden da. Han sa for å forsvare seg selv..
      Dette er noe jeg synes er alt for brutalt. Og ettersom jeg forsto det han sa er hunden hans livsfarlig og etter min mening bør tas fra han.

    61. En annen gang gikk jeg tur med en venns hund. Vi gikk på fotballbanen da to digre Rottweilere kom løpende mot oss i full fart. Jeg rakk ikke ta opp den lille hunden før de angrep. De rev han opp i småbiter.. Jeg løp bort til nærmeste tre (så pysete som jeg er, selvom det var jævlig brutalt) for å være klar til å klatre opp. Jeg gråt som bare det, fordi jeg måtte se på hunden bli drept… Eieren plystret på hundene sine, og de gikk.. Jeg hadde ingen anelse om hva jeg skulle gjøre eller noe.
      Men nå er begge de kjøterne avlivet, HELDIGVIS. uff, er så fælt å tenke tilbake på det.

    62. Det finnes ikke farlige raser. Det kommer ann på eierne. Selv om de er forbudt i Norge betyr det ikke at ALLE er farlige. Norge sier at de er farlige, og da må jo det være sant? Det blir for dumt.

    63. Raser som skule vært ulovlige er kriminelle mennesker, ikke hunder eller dyr.

      Anders Behring Breivik er mye farligere en alle såkalte “farlige hunder”.

      Tenk at hunder og rovdyr som biter blir avlivet, mens mennesker som dreper får leve.

      Det man burde være redd for er mennesker ikke dyr.

      Men uannsett, fine blogg du har 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg