Alle samboere bør ha 2 bad.

// reklamelink

Da Per Fredrik og jeg skulle finne hus, var det spesielt en ting som vi satt høyt på ønskelista. Nemlig; 2 bad. Vi endte heldigvis opp med et hus som har 2 bad, der det er dusj og do på begge bad, og det er vi så glade for den dag i dag. Grunnen til at vi ville ha 2 bad, er rett og slett fordi at det å dele bad kan fort drepe romansen i et forhold.

Du kan jo tenke deg å gå inn for å dusje, rett etter at samboeren har gjort nummer 2. Det er rimelig pinlig! Altså, det er mange som sier at det er det mest naturlige i verden, men altså. Man trenger ikke dele alt med samboeren sin liksom. Noen ting kan man holde for seg selv.  


Genseren min finner du HER

 

I tillegg er det jo evig kjipt å måtte vente til hverandre er ferdige i dusjen, og selv om jeg ikke sminker meg på badet, men heller forran sminkebordet mitt, liker jeg å bruke god tid på badet. Det er jo få ting som er mer kjedelige enn å måtte stresse fordi samboeren skal bruke badet. 

Jeg vet ikke med dere, men for meg hadde det blitt helt uaktuelt å noensinne flytte til et hus der det ikke er 2 bad. 

Hvordan er det med dere? Deler dere bad med samboeren?
Eller har dere hvert deres bad?

54 kommentarer
    1. Det er kanskje det dummeste jeg har hørt. Noe av det som er romantisk med et forhold er jo nettop å dele alt i livet. Hvis du syns det er pinlig å kjenne lukta etter kjæresten din på do må jeg bare ønske dere lykke til.

    2. Tror du virkelig at alle har råd eller mulighet til å ha to bad? Og det går helt supert å dele bad med min kjæreste.

    3. Synes egentlig hele dette innlegget var latterlig! For det første så er det få på din alder som har råd til eget hus selv om de har samboer? Og hvor mange leiligheter finnes det med to bad? Dessuten er det å gå på do som du sier helt naturlig. Trenger ikke å gå inn rett etter den andre har vært der hvis man ikke liker lukt eller så kan den som må på do holde seg litt til den andre er ferdig dusjet. Å dele bad er, og burde heller ikke, være et problem. Noen ganger er det koselig å dusje sammen, ellers kan man fint vente på tur. Synes du fremstår som prippen og fisefin. Dette er ikke normalt! Snakk om å problematisere helt normale ting i hverdagen

    4. Hadde aldri falt meg inn å tenke over om huset/leiligheten hadde to bad eller ikke. Her dusjer vi mens den andre sitter på do, og ofrer det ikke en tanke. Men mennesker er forskjellige, og det er i grunn ganske deilig!

    5. Jeg og samboeren min har vært sammen i 2 og et halvt år nå og bodd sammen i ca to år og vært forlovet siden i sommer. Mellom oss så er det absolutt ingenting som er pinlig lenger og vi deler alt sammen, inkludert samme bad. Vi dusjer til og med sammen nesten hver dag og har ingen problemer med det 🙂 I begynnelsen gjorde vi det nok fordi det var koselig, men nå har det blitt mer en vane, haha. Vi er veldig like og er åpne med hverandre om alt <3

    6. vi deler bad, syns det er kjempe koselig at typen blir med i dusjen, at vi pusser tennene sammen og at han på ingen måter blir flau når vi sitter på do. blir mer tilknyttet da vi faktisk deler det meste hverandre, har ingenting å skjul og syns ikke han blir mindre attraktiv av han tisser, fiser eller gjør nr 2 da.. viser bare en trygghet og det er den jeg vil ha! 🙂

    7. åååh, jeg syns at det er veldig søt å dele badet med kjærsten,han kan jo komme inn på badet selv om jeg er der inne og forresten det dreper ikke romansen men det utvider romansen.
      Helt enig det med at man ikke trenger å dele alt med samboeren sin.

    8. Jeg skal flytte til høsten for å studere, og blir å ta kjæresten med meg. Og ettersom jeg er student og han ikke er youtube-kjendis eller kjent blogger blir vi nok nødt til å måtte nøye oss med kun ett bad. Men vi elsker hverandre veldig høyt, så vi blir nok å overleve med bare ett bad, selv om det kan bli noen flauser (: Men selvfølgelig, om alle hadde hatt råd til leilighet med 2 bad hadde de nok gjort det, omså kun for det rent praktiske.

    9. Vi deler bad for har bare et bad, men det funker fint. Han dusjer som regel veldig tidlig på morgenen før jobb og så tar jeg å dusjer en tid etter jeg har stått opp og før jeg drar på jobb eller før han kommer hjem igjen. Hvis vi må dusje begge to fordi vi skal på fest eller noe annet så får jeg dusje først og stelle meg før han dusjer imens jeg sminker meg I stuen. 🙂 men ved neste leilighet/hus blir det nok to bad tenker jeg.

    10. Dette hørtes veldig rart ut? Regner med at du tuller? Kan du virkelig ikke dele bad med kjæresten? Hva i alle dager

    11. Skjønner ikke helt hvorfor folk syns det er pinlig å dele bad med samboeren sin, urealistisk å planlegge og leve livet sammen uten å noen gang bæsje på samme bad eller slippe en fis i den andres nærvær. Vi er alle mennesker med et fordøyelsessystem liksom, heldigvis. Praktisk med to bad, for all del, men ingen selvfølge for mange. Dersom romansen i et forhold ikke kan overleve det at man deler bad og alt det innebærer, da er vel ikke forholdet så veldig seriøst i utgangspunktet.

    12. Bor fremdeles hjemme, men kjenner jeg savner å ta to bad, haha. Spesielt hvis den ene er i dusjen og den andre må på do, eller generelt! Håper når jeg og typen flytter sammen at vi er heldig med å få to bad. For han bruker like lang tid som meg på badet, kanskje mer!! Dere to er btw sykt søte sammen og herregud. (Om dere trenger hunderase er det bare å si ifra, bor i Porsgrunn så er ikke langt unna Hehe)

    13. Her deler vi bad, men så sitter vi alltid med do døren åpen, uansett om vi gjør nummer 1 eller nummer 2 😛
      Er ene i dusjen kan vi gjerne gå på do å gjøre begge deler.
      Men nå har vi vært sammen så lenge at vi ikke tenker noe over det heller 🙂

    14. Skjønner akkurat hva du mener, men jeg tror for MEG at det bare hadde vært et “must,” som det er for dere, kun i starten av forholdet, da jeg ikke kjente personen 100% ennå. Men vi er jo forskjellige og noen vil alltid ha det sånn.
      Ha en fin dag Stina:)

    15. Stakkars deg som har det sånn. Hvordan føles det inni deg at du ikke kan være menneskelig foran samboeren din? Vi har også to bad, men fant fort ut at det kom til å bli mye magevondt og kleint dersom vi skulle hengt oss opp i det å “holde på romansen” ved å prøve å være glansbilder for hverandre og ignorere HELT MENNESKELIGE ting, som tiss, bæsj, promp og mensen. Var det ubehagelig for deg at jeg skrev det?
      Den romansen du snakker om er overvurdert. Det er mye koseligere å le av hverandres promper og få medfølelse for at magen ikke er helt bra av og til, og ikke stresse over at du skal være så jævla perfekt hele tiden. Gutter har ikke noe vondt av å få revet ned mytene om at jenter bæsjer blomster.
      Hvordan kan du slappe av hjemme om du er så fin på det? Hvordan skal det gå når du blir gravid, med alle de menneskelige tingene det medfører? Ble virkelig trist av å lese dette, og at du sprer dette til yngre jenter sånn at de tenker at det ikke er greit å vise sine helt menneskelige sider foran deres fremtidige kjærester. Please.

    16. Elsker deg Stina! Du er bare best! Den eneste bloggen jeg leser fast! Du må ALDRI slutte med blogging, det hadde vert så trist! Du er så fin tynn, perfekt kropp, populær, har hund, verdens snilleste kjæreste (virker det som), bor på et FANTASTISK sted (bare ELSKER naturen der borte og når du tar bilder ute med f.eks. Chloe eller Per Fredrik), SUNN! (setter veldig stor pris på at du deler oppskriftene dine på salat og annet godt! Det må du fortsette med! Bare elsker det!) Love you!!!!!!!!!!!

    17. Med tanke på økonomi, har vel de fleste samboerpar i etableringsfasen ikke råd til to bad.
      For min del er ikke jeg så pertentlig når det kommer til det problemet du opplever, med samboer som har gjort nummer to når jeg skal bruke badet rett etter ham. Jeg ønsker to bad på grunn av mulighet til å bruke badet til ulike formål når samboeren min også må bruke badet. Det er ikke kjekt når begge to foreksempel må på do samtidig:-(

    18. deler bad med samboeren, vi snakker sammen og avtaler når vi skal dusje osv. som regel dusjer vi sammen 😉 ingen problem med 1 bad altså, sålenge man har god kommunikasjon og er åpen! 😀

    19. Hei! Håper du er klar over at du nærmest lever i en fantasiverden. De fleste unge par som strever for å komme seg inn på boligmarkedet i Norge kan ikke bry seg om hvor mange bad boenheten inneholder. Hvis man i det hele tatt klarer å komme seg inn på boligmarkedet, og kjøpe sin første leilighet – så må man ta til takke med den løsningen som allerede er det (som oftest ett bad). Personlig kommer jeg fra en familie på fire personer; to foreldre og to tenåringer. Vi har kun ett bad i hele huset, men det fungerer helt fint! Nå bor jeg med min samboer, og vi har ett bad på deling. Jeg vil tørre å påstå at det å dele bad har ført oss nærmere hverandre. Til slutt vil jeg si at du er en flott blogger, men at du vet hvilke knapper du skal trykke på for å skape frustrasjon. Hilsen fast leser!

    20. Den dagen jeg finner et sted jeg vil bo så håper jeg at det er to bad, i alle fall et stort bad og en liten do m/vask utenom.
      Ikke nødvendigvis pga romansen, men fordi det er stressende å måtte vente på tur. Nå er jeg som regel den eneste som dusjer før jobb, siden de jeg i alle fall har vært sammen med tidligere har hatt yrker hvor dusjing før jobb er maks unødvendig. Så sånn sett er et bad ok, men har man mulighet til å ha to, så er det det jeg vil ha. Også fordi jeg ikke liker at besøket mitt bruker samme bad som meg. Ha ha. Noen ganger har man ting og tang på badet ikke alle trenger å se 🙂
      Å dusje sammen er veldig greit da, bortsett fra at man gjerne kommer for seint til det man skal, hvis man skal noe da 😉 Men, å dusje sammen når formålet er å bli rein er bare teit- da er partneren bare i veien 😛 Kosedusjing er helt innafor 😉

    21. Jeg er ikke samboer med kjæresten min(enda), men jeg mener at de forholdene hvor man nettopp kan snakke om bæsj og prump og le av det er en del av det å kunne være trygge på hverandre og evnen til å kunne dele alt som er naturlig:) såklart er det ikke naturlig for alle å sitte å bæsje mens kjæresten er der, for andre er det helt ok. Men det å måtte være avhengige av 2 bad, da mener jeg at man kanskje ikke er komfortabel eller klar til å flytte med en kjæreste i utgangspunktet. For alle bæsjer, og alle vet at det lukter. Skjønner at alle er forskjellige, men jeg hadde blitt gal om jeg hadde slike tanker som deg/dere, haha… Og jeg har vært sammen med kjæresten min i 3år, og romantikken er på topp den selvom vi deler samme bad når vi er hos hverandre!! Det samme med åpenheten og latteren om alt som er naturlig men “ekkelt” 🙂

    22. å herre Gud.
      Ikke kan dere dele skittentøyskurv og ikke kan dere dele bad. Du fikk meg nettopp til å skrive min første “hat” kommentar på en blogg noen sinne. Lykke til med å få forholdet deres til å vare. Dere burde forresten ikke dele seng helder, for tenk om en av dere fiser i søvne !?!?!

    23. Jeg ser ikke noe problem med å dele bad med samboeren min. Synes det er mye koseligere å le om promp/bæsj osv, og å ikke måtte gjøre meg til foran typen. Nå har vi vært sammen i godt over 2 år, så romanse fasen blir litt borte etter en stund. Gled deg til det, når det blir behagelig mellom et par synes jeg at hele forholdet er så mye koseligere! Blir nærere hverandre vettu :))

    24. Jeg er enig med deg, jeg vil ikke bli en sånn som forfaller i et forhold, jeg vil holde på romansen, og pynte meg for gutten, selv etter 2 år.

    25. Alle har nok ikke råd til to bad. jeg kommer aldri til å få råd til det. Når jeg hadde samboer tenkte jeg aldri over dette her. Han hadde sin tid når han ville ha det å omvendt.. Dusjet sammen osv. Var ikke i tankene en gang. Fordi dette er nok veldig normalt for folk flest. Lager nok litt mer problem en det trenger å være 😊

    26. Uff detta var leit å høre! Tenk at dere må ha det sånn! Vel, får håpe på at forholde utvikler seg til normalt etterhvert! Lykke til

    27. Trist at du som er 23 (?) år ikke er voksen nok til å vite at det å gjøre ting som å gå på do er helt naturlig. Det første som slår meg er at det høres ut som om dere flyttet sammen for tidlig. Jeg håper for forholdet deres sin skyld at følelsen din av å bli flau av å kjenne kjæresten din sin “nummer 2”-lukt går over. Altså. Og i tillegg; husk at store deler av leserne dine er veldig unge. Jeg håper de ikke tror at det er sånn det skal være å være i et forhold, at man skal være flau over kroppens naturlige funksjoner. Herregud dette provoserte meg.

    28. Er dere virkelig enda ikke så komfortabel med hverandre at dere synes det er flaut å gå inn på badet etter den andre har gjort nr 2.. Må være kjipt å ikke kunne slappe av med absolutt alt med selve samboeren sin. Du tørr vell ikke å fise i nærheten av han heller du da? Uff.. Det er ingen andre jeg slapper av så godt med som min samboer. Jeg kan sitte på do å gjøre nr 2 og han kan komme inn å dusje samtidig, og omvendt. Og vi har det like romantisk, og ser ikke på hverandre som noe annerledes forde.

    29. Har egt 2 bad men pusser opp det eina så det er veldig iriterandes når broren min på 15 år sitter på telefonen når han er på do spesielt når andre må på do

    30. Hei Stina
      Jeg er helt enig med deg.
      Jeg har ikke kjæreste (enda) men jeg synes heller ikke det er noe gøy og håp å do hjemme foran mutter’n, fatter’n og brutter’n. Vi har to bad i huset for vi har to etasjer med et stort og ett lite bad det store er det vaskemaskin osv. Der har vi ikke dusj for det har vi nede men oppe har vi badekar for det brukte vi barna da vi var små. Jeg eldker bloggen din og setter pris på alt du gjør. Hilsen Meg. 😘😘❤️

    31. Haha pinlig å gå på badet etter at noen har vært på do faktisk! Den var ny. Det er vel slik alle gjør trodde jeg? Altså, ting må ut! Liker man ikke lukta så er det mange sprayer eller lys som kan brukes for eks. Eneste som er flaut er om man har vært sånn på do, og man har besøk som står i kø for å bruke badet. De trenger ikke å vite hva du akkurat gjorde lissom. Men luktfjerner funker her også da! Bare så det er sang 😛 Vi har badet på et eget rom om toalett for seg selv. To bad er kun nødvendig om man er mange folk mener nå jeg

    32. Vi har to bad, men ironisk nok så bruker vi bare det ene! Haha.. Men alltid kjekt med to bad, tilfelle en er i dusjen. Og til dere over her – man må ikke fise forran hverandre, bæsje på samme rom og vaske hverandre for å ha et bra forhold. Ærlig talt.
      Min samboer og jeg har bodd sammen i to år, og det dere beskriver over her er ikke noe som hadde gitt meg et bedre forhold akkurat. Men jo – så er vi jo forskjellige! Men jeg er av den sorten som liker litt privatliv 😉

    33. Og btw: ALLE har råd til to bad. Men ikke hvis man absolutt MÅ bo i Oslo. Kom dere litt ut på landet, og dere får fantastiske boligpriser. I mange kommuner får man faktisk gratis tomt dersom man velger å flytte dit.

    34. Bare vent til dere har vært sammen noen år, da går dere nok på do selv om den andre er på badet.;) Jeg lover at det kommer nok til og skje.:) Og hvertfall når dere har fått barn.:)

    35. Herregud. Selvfølgelig skal hele gjengen her komme å kritisere det at de ikke har lyst til å drite i samme rom. Dere er jo så ekstremt kule og frilynte som bare driter å fiser og lukter på hverandres dritlukt. Wow, så kult…. Det er klart at alle hadde valgt to bad om de kunne! Ærlig talt. La folk få gjøre som de vil (og kan)

    36. Having your own bathroom is amazing; since I have memory I share the bathroom with my sister (my parents have their own bathroom each so they did the same as you and they even have their own bedrooms and they are still together, they have been with each other for almost 30 years). This year my sister went to a vacation trip to Europe and for 3 hole months the bathroom was for me only, it was beautiful :’D
      Love your blog!!

    37. Altså dette blir rart . Hvis man ikke kan dele bad m kjæresten , så burde dere ikke bo sammen det er jo så koselig å dele bad m kjæresten . Håper dette er tull .

    38. Så hva gjør du når du er ute og shopper, men må på do? Unngår du offentlige toaletter? For der kan det være “nummer2″lukt fra fremmede, og mtp at du ikke takler at din egen kjæreste gjør det, hvordan er det med fremmede da?
      Latterlig innlegg. Virkelig.

    39. og du kommer nok til å få sjokk nå,men typen min bruker å å fise meg i trynet kun på FAEN, og gjett hva? vi ler av det (etter jeg har brekt meg et par ganger)

    40. Jeg elsker min kjæreste <3 Derfor deler vi bad 🙂 De parene som ikke klarer og dele bad skal jeg bare ønske lykke til 😉 Blir nok ikke gift dere nei.

    41. Sikkert praktisk med 2 bad ja, men hvordan skal dere klare å være sammen livet ut om dere ikke kan dele bad sammen? hvis det skal så lite til som at han kaster en skitten sokk i din skittentøyskurv eller går på do mens du dusjer, ja da må dere ha god tur videre da! 😀
      Når dere er på fest osv, går dere aldri sammen på do da?
      Og unnskyld meg, hva gjør dere når dere er på hotell? må dere bestille rom med 2 bad der og?

    42. Veldig kjipt hvis dere blir syke… Må vel flytte på hotell når dere kaster opp og får diarè og sånn da?

    43. Jeg har det annerledes med min kjæreste, men alle forhold er forskjellige! Så jeg syntes dette innlegget var interessant å lese jeg, får se litt hvordan andre par har det hjemme og hvordan det er<3 Man kan jo være uenig i det som står uten å måtte skrive en frekk kommentar.. Er så teit å spre negativitet. Folk burde slutte å bry seg så mye om alle andre og heller konsentrere seg om sitt eget liv:) Digger bloggen og youtube kanalen din, du og PK er så fine sammen<3

    44. Her måtte jeg bare kommentere! -Og jeg er 100% enig med deg, så enig at når det skal bygges bad på hytten, blir det ikke ett, men to bad. Synes det er rart at du får så mange motinnlegg på dette. Jeg regner meg verken som fisefin eller prippen, men vi jeg hadde ikke klart meg med bare ett bad. Til dere som skryter av at dere gjør både det ene og det andre med døren åpen, hva er vitsen? Selv vil jeg være alene på badet, og jeg låser døren!

    45. Vi har nytt sted å bo med to bad. Er kun do på ene og dusj og do på andre. Men det var ingen must. Vi hadde et bad der vi bodde og det går helt fint. Om man ikke tør å gjøre nr 2. Eller slippe ut litt luft som er man ikke nok komfortable med hverandre
      Det er jo helt normalt. Vi dusjer ofte sammen
      Og om jeg går inn på do etter samboeren har gjort nr 2 eller omvendt gjør oss absolutt ingenting. Skulle man tenkt på det hadde det blitt mye problemer. Det gjør oss bare mer knytta. Dreper ikke romansen i det hele tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg