Dagene bare forsvinner

Kombinasjonen av dårlig døgnrytme og høst er virkelig ikke bra. I dag stod jeg opp rett før 11, etter at jeg måtte sitte våken med Chloe til langt på natt. Oh yes, den bærta nekter å sove før klokken er sånn 02. Og jeg har ikke akkurat som en god vane å legge meg tidlig heller. Så da ble det en sen start på dagen. Når det er sommer gjør det liksom ikke noe om man har litt dårlig døgnrytme. For da går ikke solen ned før sånn 22 tiden, og man føler man har en eviglang dag.

Mens om høsten blir det jo mørkt mye tidligere. Allerede klokken 15 fikk jeg følelsen av at det var sent på kvelden. Og jeg er sånn type person som ikke orker å gå ut når jeg føler det er kveld. Jeg ser på det tonnet av løv som en i gårsplassen, og tenker jeg burde gjort noe med det. Men så er det sent på kvelden, så da tenker jeg heller at jeg gjør det en annen dag. Selv om klokken egentlig bare er 16. 

Jeg har alltid vært et sommermenneske, og hvert år gruer jeg meg til høsten. Om sommeren er alt så fint og fantastisk, og alt er så mye lettere å gjøre. Mens om høsten blir dørstokkmila ekstra lang, uansett hva man skal. Og det er så demotiverende! 

Er det noen andre som føler det sånn? Eller er det bare jeg som faktisk ikke liker høsten, og som allerede har planlagt hvordan jeg skal innrede uteterrassen ned til hver minste lille detalj så fort våren kommer? 

Altså, jeg tror nok det kan hjelpe ekstremt å stå opp tidligere på dagen. Så jeg må nok tvinge meg opp tidligere, selv om jeg hater det. Jeg har liksom aldri vært sånn opp-og-hopp klokka 6 om morgenen person. Men det er trist å si det. Men jeg tror jeg må bli det. Eller. Faktisk. Om jeg står opp da kommer jeg sikkert til å føle at jeg står opp på natta. Så da er det jo like ille da. Blæh. Fuck høsten

20 kommentarer
    1. Jeg synes høsten er greit❤ men jeg er som deg at klokka er 15:00 og da føles det ut som om det er kveld men jeg liker vinter bedre enn høst, for da er det bare fint og hvitt💋 alle er forskjellige💪

    2. Høsten er faktisk en av mine favoritt høsttider ,Hahha ;)elsker når det er litt kaldt men ikke sånn at man fryser i hjel:p noe ant som er positivt er at snart skal man jo skifte en time på klokka, sånn at det blir lysere om morgenen:)

    3. Hvis det er til hjelp, så skal vi jo heldigvis snart stille klokka! da blir det jo lysere! uansett føler med deg, men liker høsten. LOL, har bursdag i morgen. Frister ikke helt å hoppe over høsten nei….. Alle er forskjellige!

    4. valper sover jo mesteparten av døgnet, men prøv å holde Chloe våken siste timen (e) før leggetid. gå en tur eller lek, så hun blir mentalt sliten. misforstå meg rett, man skal såklart ikke vekke en sovende valp. men prøv å forhindre at hun sover mange timer sammenhengene på kvelden slin at hun ikke blir så “uthvilt” til natta!

    5. Helt enig. På sommeren er det ekstra deilig å bo i nord-Norge, fordi vi har sol døgnet rundt, Hehe. Derfor er det alltid trist når høsten kommer og alt blir mørkt som var en del uker/mnd siden sist!

    6. Jeg elsker alle årstider, og synes høsten er kjempefin! Jeg liker litt at det blir tidlig mørkt. Det er bra når det er lenge lyst, og når det blir fortere mørkt. Men alt har sine fordeler og ulemper. Men det er bare min mening! 🙂

    7. Hei Stina! Jeg elsker bloggen din og spesielt videoene dine. En ting jeg bare lurer på… Har du vurdert å investere i en mikrofon? Synes noen ganger det er vanskelig å høre hva du sier i videoene dine og siden du faktisk er YouTuber så er kanskje god lyd noe du vil prioritere? 🙂
      Hilsen en stor fan <3

    8. Hater også høst og vinter..føler alle finner noe de liker ved årstidene, men jeg haaater det.. gruer meg alltid masse til vinteren fordi jeg føler jeg bare går rundt som en zombie helt til temperaturene viser over 10 grader igjen :/

    9. Jeg liker også sommeren best. Vinteren kan også være kjempefin, men der jeg bor er det nesten aldri snø. Jeg liker heller ikke høsten for jeg synes det er så deprimerende å se at alt blir liksom grått og svart. Jeg ELSKER bloggen og YouTube kanalen din og er fast seer og leser.❤️ Love you❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg