Ukens spørsmål #131

Hvor mange timer bruker du på å jobbe med bloggen hver dag?
– Oi, det er jeg faktisk ikke sikker på! Det kommer veldig ann på. Om jeg ikke må ut og gjøre noe en dag, jobber jeg gjerne fra sånn 09:00-20:00 men en pause eller to i midten. Men om jeg skal til Oslo eller noe sånt, får jeg ikke jobbet like mye. Så da prøver jeg å jobbe på morgenen før jeg reiser, og på kvelden når jeg kommer hjem. Det virker kanskje ikke sånn når man ser en blogg, men det er faktisk veldig mye jobb.

Jeg blogger jo som regel 2-3 ganger hver dag, i tillegg til at jeg lager 1 video hver uke. Så det er mye bilder som må taes, redigeres, og innlegg som må skrives. Også har jeg ikke akkurat noen fridager, som vanlige jobber har. Så det blir mange jobbtimer i løpet av uke. Men heldigvis elsker jeg jobben min, så det gjør meg ingenting å jobbe så mye som jeg gjør! 

Hva mener du med unike lesere?
– Hehe, er kanskje ikke så lett å forstå om man ikke driver med blogging. Selv skjønte jeg ikke bæret før jeg hadde jobbet med blogging en stund. Men unike lesere betyr antall unike mennesker. Altså; om jeg for eksempel har 10’000 unike innom bloggen en dag, vil det si at 10’000 forskjellige mennesker fra forskjellige ip adresser har vært innom bloggen. 

 

Har du noen gang hatt lyst til å jobbe med noe annet enn blogging?
– Nei, faktisk ikke. Jeg elsker å jobbe med blogging, og jeg kunne virkelig tenke meg å holde på med det i mange år fremover!

 

Har du tenkte til å melde Chloe på hundekonkurranser eller skjønnhetskonkurranser?
– Nei. Jeg har ikke tid til å holde på med sånne ting, da det tar opp veldig mye av tiden. Bloggjobbingen tar allerede opp ekstremt mye av tiden min, så det lille jeg har av fritid bruker jeg heller på kvalitetstid med Per Fredrik og Chloe.

 

Hvordan var det å ha border collie? Vi skal kanskje ha det så kanskje jeg kan få ett tips eller noe sånt?
– Border Collie er en rase som er ekstremt aktiv, og trenger mye mosjon. Så det er ikke noe typisk familie kosehund. Skal man ha en slik rase bør man ha mulighet til å gå minst en times tur med hunden hver dag, også er det viktig at den kan løpe mye fritt. Men rasen er jo helt fantastisk! De er ekstremt smarte og snille, så om man er aktiv, så er det en fantastisk rase å ha. Selv om jeg personlig liker papillon rasen veldig mye bedre, da de er mye mindre og lettere å håndtere.

Har du noen favoritt neglelakk?
– Nei egentlig ikke. Men jeg elsker å ha hvite negler. Så jeg pleier bare å ta hvit shellac hos negleteknikkeren jeg går til, også fyller jeg bare på med en hvit hjemme når den begynner å vokse ut. 

Kan du ha en unboxing video en gang?
– Hmm, ja kanskje det! Hva slags unboxing video tenker dere da? Sminke, kameraer, klær, osv?

 

Hvordan er det å rette/krølle hele håret med hair extension, blir ikke festene ødelagt? 
– Det er null problem. Festene sitter helt inntil hodet, så det skal jo veldig mye til for å komme inntil de med rette/krølltangen. 

Jeg lurer på hvor lenge du har hatt svart hår?
– Jeg hadde det vel i 5-6 måneder ca. Men før det hadde jeg veldig mørkt hår. Så nå har jeg lysere hår enn jeg har hatt på veldig lenge. 

 

Jeg lurer på hvor du får tak i så mange fargerike klær? Jeg sliter veldig med å finne klær som har ordentlig farger og ikke kun hvit, grå og svart
– Oi, godt spørsmål! Selv syns jeg det er vanskelig å finne fargerike klær. Men jeg prøver bare alltid å se etter det når jeg shopper. Så er dessverre ingen hemmelige tips å dele her! 

 

Hvor sover Chloé?
– Chloe har et eget bur som hun sover i, som står i stua. Der sover hun både om dagen og om natten. Hun er jo fortsatt en liten valp så hun sover sånn 18-20 timer i døgnet, så hun ligger der mye. Hehe! Men hun har jo ganske stort bur, i tillegg til at vi har lagt inn masse gode tepper, så hun sover som en prinsesse. Nå sover hun endelig igjennom hele natten også! Og tisser heller ikke i buret. Så hun har blitt veldig flink! I begynnelsen måtte vi jo opp en del ganger i løpet av natten for å gå ut med henne. Hehe! 

 

Hvordan syntes du lysene du har på hver side av speilet funker? Blir sminken fin ute også, når man sminker seg ved speilet?
– Jeg syns de fungerer veldig bra! De gir veldig klart hvitt lys, så det gjør at det blir nesten som å sminke seg forran vinduet. Så det er veldig bra! Lysene, speilet, bordet, og alt av møblene egentlig er fra IKEA om noen skulle lure på det. 

Er snart russ, og lurte på hvordan du tjente penger til russetiden? Var det mye selging osv, og var det stress?
– Jeg var ikke på noe russebuss eller noe sånt, da skolen jeg gikk på ikke hadde så mange russ. Siden det kun car 60 elever av 1200 som gikk 3. året. Så jeg brukte ikke så mye penger på russetiden. Alt av russeklær og billetter til ting, fikk jeg også sponset siden jeg samarbeidet med et russefirma via bloggen. Så det lille av penger jeg brukte tjente jeg bare på bloggen.

 

Siden du tjener penger på reklame og at hver gang vi går inn på bloggen din så tjener du litt penger, så lurte jeg på om vi betaler noe for å gå inn på bloggen?
– Nei, dere betaler ingenting. Det er annonsørene som betaler for at dere skal se annonsene som er på min blogg. Så ingenting å tenke på der. Hehe!

 

Lure på om det går bra med deg? Har du fått hvilt deg? Var bekymra over innlegga dine her om dagen…
– Det går sånn helt ok med meg. Energien er virkelig ikke på topp. Skal til legen på tirsdag og ta masse prøver, så får se hva resultatet blir der. Tipper det er B12 mangel som er problemet, siden jeg har hatt det før. Men vi får bare se! Og krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Men om bloggingen min ikke er helt på topp om dagen, så vet dere i alle fall at dette er grunnen. Er litt vanskelig å jobbe så bra som jeg vanligvis gjør, når energien er helt på bunnen. 

 

 

24 kommentarer
    1. Liker du vinter eller sommer best 😀 ?
      Blir ikke håret ditt slitt om du retter og krøller det nesten hver dag? 🙂

    2. Wonder if you could do a “One day in my life” yt video, so that we could spend a day with you and see the behind the blog and how much effort you put in it!!

    3. Hei! Jeg har lest bloggen din i mange år nå, og du virker som en herlig person<3 men i det siste føler jeg at du har kommet med mer og mer clickbait overskrifter, ikke i like stor grad som Isabel raad, men føler du overdriver noen ganger! Er det en grunn for dette? Dette er ikke frekt ment, jeg digger fortsatt bloggen din, så håper ikke du tar det ille opp!
      Ønsker deg en fin søndag videre<3 håper du får hvilt masse, og finner ut hva som eventuelt ikke stemmer!

    4. Alle hunder trenger mosjon å turer hver dag. Har selv hatt border collie å de er den beste “familie kose hunden”. Energisk ja, men utrolig lettlærte å smarte hunder, så ville ikle sagt at det ikke var en famille hund.

    5. Hei stina❤️ Hvor er det teppet som er inni buret til lille Chole ❓❓hun er veldig søt ❤️❤️ Men det er du å 💙💙 elsker deg stina💟💟

    6. Hvordan fordeler dere med tanke på penger når dere handler ting til huset som mat, møbler osv? Betaler dere halvparten hver eller?

    7. Hei. Jeg driver med hund, og må bare si at jeg synes at Chloe har en ekstrem vakker maske. Vil anbefale deg å sjekke litt opp i utstillinger med rasen. Ikke minst er det gøy å få premier og konkurrere, men hundene blir godt sosialisert og synes det er gøy! Synes ikke hunden det er gøy, da vinner du ikke heller. Ville søkt litt rundt on det, og se om det er noe du ville prøvd! Gøy for deg også, og du lærer mye om hunden din og rasen. Bare et tips.
      Hilsen Linn 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg