Så mye koster huset vårt

Da vi kjøpte huset tidlig i mai, gjorde vi ganske mye store endringer på det, for å gjøre det mer om til vår egen stil. Vi byttet ut det gamle kjøkkenet og satt inn nytt, vi skiftet ut gulvene i nesten hele huset, vi lagde walk in closet og Per Fredrik bygget seg et stort musikk studio. Så det var mye som ble gjort!

En av meglerne som vi kjøpte huset av, hadde vært inne på bloggen min og sett en del av bildene jeg hadde lagt ut, og sa at vi burde ta en ny prisvurdering på huset. Siden han mente at det hadde gått opp en del i takst.


Vi kjøpte jo huset for 5’7 millioner, så vi var veldig spente på å se hvor mye det var verdt. Vel, for en uke siden var en takstmann og megler her for å prisvurdere huset, og i går fikk vi vite den nye verdien. 6’5 millioner er det nå verdt! 800’000 opp i verdi! Så det er veldig stor forskjell!  

Det er så utrolig gøy å se at endringene vi har gjort har endret verdien på huset så mye. Selv om vi ikke har tenkt til å selge det, er det jo veldig gøy å vite at man har enda mer i egenkapital, så det er stas! Så det var en liten gladnyhet på lørdagsmorgenen! 

 

30 kommentarer
    1. WoW. Huset deres koster mere enn det gamle huset til Caroline Berg Eriksen. Og det er ikke så langt unna som det hun betalte for det nye huset. En 23 åring til et hus for over 6 mill. Det er ikke verst Stina♥

    2. Det er utrolig mye du skriver om hva huset koster, hva kjøkkenet kostet osv. Og når overskriften på dette innlegget er “så mye koster huset vårt” så virker det som at du bare vil skryte å holde på. Virker som at du er opptatt av at vi skal tenkte omg har hun så mye penger. Dette blir bare for dumt, og viser egentlig et tegn på svakhet hos deg. Føler på dette punktet her at du blogger omtrendt bare for pengene sin skyld, og ingen venner har du der du bor heller.

    3. Lene: Hva får deg til å tenke slik? Det viser egentlig bare din svakhet som er så sjalu at du må få ut alt det spydige jævelskapet du har inni deg på andre mennesker.
      Og jeg tror du har misforstått ganske så mye her, hun ville få frem en glad nyhet! Og for å få det frem måtte hun jo fortelle “grunnlaget” og hvorfor det er så spesielt.
      Skjerp deg.

    4. lene: Wow. Håper du er stolt over hvor hyggelig du er på nettet. Lykke til videre med livet ditt. Det må jo være helt fantastisk, når du har behov for å slenge dritt på nett :))))

    5. Helt enig med Johanne. Att man snakker om hva det koster å kjøpe hus og møbler, å skape et hjem, er ikke at de ønsker å skryte. Da hadde garantert innleggene om det økonomiske sett ut på en helt annen måte. Syns Stina er helt ærlig og åpen om ting som mange spurte om og ting som er helt relevant til noen som nylig har blitt me hus.
      Jeg selv er veldig glad for at du deler med deg Stina. Svært nyttig informasjon for fremtidige huseiere som meg selv.

    6. Amanda: Så koselig å høre! Syns det er viktig å være åpen om sånt, og det er mange av disse tingene jeg selv lurte på da jeg skulle kjøpe hus, som også mange av dere lurer på nå 🙂

    7. Jeg er sykt misunnelig på dine vegne! Du har et helt fantastisk hus!!😍😍 Skulle gjerne ønske det hva mitt for å si det sånn!!!😍😍

    8. Herregud dere har gjort en sykt bra jobb med huset deres!<3 det ble kjempe fint!<3 Elsker bloggen og yt kanalen din Stina<3 Stor fan!!!<3

    9. Hahaha når du svarer sånn tilbake stina så er du bare værre:)) lykke til med å ha den holdningen. grow up

    10. Wow😍! Hvor mye har det kostet dere å pusse opp? Så man ser litt mer på verdien det arbeidet har skapt? Er blitt utrolig fint!

    11. Så bra med prisstigning! Vi har pusset opp vår leilighet også, så er veldig spente på hvor mye vi har “tjent” på vår. Hvor mye brukte dere totalt på oppussingen? Du må jo huske å trekke oppusingsbeløpet i fra de 800 000 tusen som huset har steget i verdi, ellers blir det jo ikke reelt 🙂 Men, huset er blitt veldig fint da, og for en utsikt dere har – nydelig <3

    12. Jeg må si jeg blir litt provosert på dette område! Jeg har jobbet sia eg va 16 år og er nå 26, jeg har vært vaskehjelp, jobbet som frisør,jobbet i barnehage, jobber nå på sykehjem! Jeg har gått skole, design og håndverk, frisør, barn og ungdom, helsefag.
      Jobber som sagt på sykehjem nå, der eg ikke bare tørker romper og skifter bleier som de fleste legger i det yrket! Jeg pleier de,hjelper de å stelle seg og gjøre seg klar for dagen, lager til mat og servere de den,noen mater vi, vi deler mange samtler, mye om døden, sykdommer, gleder,kjærlighet og en hånd å holde i, mange klemmer og mye latter, jeg steller håret deres, jeg klipper håret til noen av de, jeg tar de med på butikken noe som er en stor glede for de, vi lager til kinokvelder i helgene, vi trener sammen med de, dette er et yrke som blir svær undervudert! Vi er ikke bare hjelpepleiere , vi er en form for pyskolog,frisør, en person som hjelper de i hverdagen…. og jeg har en 21% stilling, jobber ræven av meg for å få vakter for å kunne bli ferdig og jobbe meg opp til 8700 timer for å kunne ta fagbrev. Igår kom jeg hjem fra jobb helt knust og kjempedårlig!!! Da hadde eg hatt sein fredag,tidlig lørdag,sein søndag, natt til tirsdag,natt til omsdag , natt til torsdag, og sein fredag! Før seinvakt fredagen så va eg i begravelse! For på jobb rett etterpå helt knust fordi jeg ikke hadde fått noe pause, kroppen fungerte ikke som den sku og var kjempe dårlig på jobb! Men alikevell gidde eg alt eg hadde for å hjelpe pasientene mine!
      Å nå… verden… sitter noen å blogger om restylane,pupper, kor tynn man må være, kroppspress til 1000!! Om unger, om en HUND og tjener penger på dette, og som du skal skrive om kor mye huset ditt koster! Nå bil jeg tro PF har en stor del i dette! Men det er jo helt sinnsykt! Her er det mange som jobber ræven av seg og kan så vidt få en leilighet på 40kvm ! Helt sykt at noen som blogger skal tjene så fett med penger, men vi som er på golvet skal tjene MYE mindre! Skjedd med verden ? Er jo helt skrudd! Driter i kor mye man deler sv livet sitt, eg deler livet mitt med pasientene mine og eg gir min tid til de, men tjener ikke mer en 156 kr timen!! Nei… håper blogg verden går under om noen år! Virkelig jeg håper det! Sikker på skattepengene mine går til bloggere! Håper mangen skjønner og har samme følelse som meg! Jeg står for RETTFERDIGHET! Og det er ikke noe av det i verden! Og når en blogger skal tjene mer enn en som har jobbet i over 40 år så er det helt sinnsykt!!!!

    13. Mailen: Greit nok, Stina tjener kanskje mere enn deg. Og det er urettferdig og alt det der. MEN HVA I HULESTE oppnår du i å skrive alt det der i et kommentarfelt på en blogg?!!?! Gå å klag til den kommunen du bor i, eller politikerene. Ikke Stina og de som blogger!! GÅ TIL MEDIA Å KLAG! ETT ELLER ANNET. MEN FOR SVARTE, KOM IKKE HER Å KLAG PÅ ØKONOMIEN TIL STINA, BARE PGA DU HAR NOEN ARBEIDGIVERE SOM GIR DET DÅRLIG LØNN!!!!!

    14. Mailen: Bare fordi du opplever at livet ditt er kjipt(og du er ikke alene), så har du ingen rett til å rakke ned på Stina slik! Hun har jobbet hardt og gjør det fortsatt, og hver krone hun tjener har hun fortjent. Men selvfølgelig har hun også vært heldig og endt opp med en så godt betalt jobb, men det er faktisk ikke slik at at alle kunne blitt bloggere, for det er kun de som deler så variert og interesant som Stina gjør. Og hvis du synes livet ditt er dritt og du ikke har noe overskudd igjen, så kan du faen meg se deg selv i speilet å tenke over at å rakke ned på andre aldri kommer til å gjøre andre eller deg selv noe godt. Så hvis du har så mye imot noen så hyggelige som Stina, så kan du slutte å lese bloggen hennes og bruke den tiden på å sove istedet siden det er det eneste du ønsker tydeligvis..

    15. Elena: Enig der!! Utrolig bra skrevet!
      Til “Ukas spørsmål”:
      – Kan du begynne med flere treningsvideoer?
      – Flere sunne oppskrifter (på hva som helst egentlig)?
      – Kan du ha hverdagssminkevide igjen?
      – Er snart russ, og lurte på hvordan du tjente penger til russetiden? Var det mye selging osv, og var det stress?
      – Har du kjærestetips? Liksom, hvordan gikk du fram fra å ikke kjenne PelleK til å flytte sammen med ham? Var det kleint i begynnelsen?
      Elsker bloggen din <3

    16. Haha les kommentaren, rakker ikke ned på stina, sier min ærlige mening om hvordan systemet er! Gjelder alle bloggere på topplisten, man tjener penger på å skrive om kropp,restylane, puppeoprasjoner, hvordan ting skal være, slike ting har gått utover jenter, jenter som ikke føler seg bra nok! Jeg har sett en del kommentarer på innlegg om hvordan jenter skrive “ja nå skal eg slutte å spise snop, jeg skal spise slik og slik” jenter påvirkes av alle disse bloggerene, og disse bloggerene tjener fett med penger av påvirkning! Er det rett? Nei det er faktisk ikke det! Jeg forklarte min situasjon, jeg gikk ut med hva jeg tjener i lønn! Jeg stiger jo etterhvert, jeg har lov å blinprovosert ,stina deler sin ting med hvor mye hun tjener, da må hun tåle å høre andre sine meninger! ::) betyr ikke jeg rakker ned på jenta, jeg kalte henne ikke noe stygt, sa ingenting stygt til henne! Men jeg sa min ærlige mening! Dere må virkelig slutte å angripe på den måten, vi lever i en fri verden, hun må tåle å høre meninger nett som hun har sine egne 🙂 jeg har gidd komplimenter til denne jenta før, jeg har ikke sagt et stygt ord til henne på den kommentaren jeg skrev 😉
      Bra for stina at hun og kjæresten har fått et hus og alt det der! Men fordelinger og systemet er fuccket i hode! Jeg kan ikke gå til kommunen min å klage på lønn, for det er ikke de som bestemmer lønn, det er systemet! Må vel skjønne at eg som person som jobber ræva av seg til og få ting rundt, går flere steg for dagen for å få ting til å fungere synes det er litt surt at en blogger tjener mer enn meg, MYE MYE mer! Man blir litt provosert av det, og jeg sikter ikke bare til stina, er bloggere som tjener way much more!
      Avslutter med vi har alle en rett og frihet til meninger 😉

    17. Og, hehe synes ikke livet mitt er dritt! Har det ganske greit! Men forsatt lov og dele mine meninger uansett hvordan eg formulere meg ☺️ Men når man blir eldre og litt mer voksen… så er det lov og ha forståelse for hvordan ting fungere. jeg lurer litt på om hvis blogg verden går under.. hvis det skjer.. ka gjør man da ? Det finnes virkelig risiko for det vil skje typ om 5 år kanskje, husk alt forandre seg 🙂 og nye ting vil dukke opp 🙂 jeg er en person med sterke meninger og har lov å dele de nett som jeg ønsker 🙂

    18. Jeg synes bloggen til Stina er flott og mener at alle som ikke har noe positivt å si/skrive burde ikke skrive det. Stina har jobbet hardt og alt er vell fortjent. Jeg skjønner nå hvorfor Stina stengte kommentarfeltet den perioden. “Stay strong Stina” ❤️

    19. Gratulerer med stor prisstigning på huset, Stina 🙂
      Angående lønnsdiskusjonen, så bøter det nok en del på at Stinas privatliv utenfor huset (og delvis inni) er ikke-eksisterende, siden hun er en offentlig person som mange har en mening om. Det er brutalt, men sant, at når man utleverer seg selv som man gjør i en blogg, så hadde det muligens ikke vært verdt det om man ikke tjente bra. Ta meg selv for eksempel, jeg vil heller ha lav lønn enn at hele Norge vet hvem jeg er og hva jeg gjør mesteparten av dagen. Når det er sagt, så synes jeg lønnen i omsorgsyrker allikevel er altfor lav, og gjør at mange velger bort den studieretningen. Vi burde alle stå sammen for en lønnsøkning og bedre eldreomsorg, blant annet 🙂

    20. Jeg er så enig med deg, Mailen! Jeg jobber selv som helsefagarbeider og det sjokkerer meg at å skrive om hva man spiser til frokost og hva man har på seg skal gi en bedre inntekt, enn mennesker som jobber i en så viktig bransje som helsevesenet!! Det er rett og slett en skam. Klarer samfunnet seg uten bloggere? Ja. Klarer samfunnet seg uten helsevesenet? Nei. Så hvor er logikken her?

    21. Har du Maylen, vært mye på bloggen hennes? Hvis ikke, hun skriver ikke bare om det du sier at
      Hun skriver om, hun skriver mye nyttig i hverdagen hennes og hun skriver mange innlegg om netthatere og om hatkommentarer,, og vet du hva? Du gjør det ikke bedre når du legger ut det! Det er hennes blogg og hun kan skrive om det hvis hun vill, hvis du er missunnelig så skriv din egen blogg da.
      Stina har jobbet hardt, og hun har fortjent pengene! Og ja det er lov og si sine meninger men kan dere ikke bare skrive det ned på notater istedet? Tror du hun og andre bloggere blir glad når dem får sånne meldinger? NEI! De meldingene er en av grunnene til at hun stengte kommentarfeltet! Og når hun åpner det igjen så skriver folk dette? Tenk over hva DU skriver på nett! Ville du likt og få sånne tilbakemeldinger? Hun se så TØFF som klarer og fortsette som blogger! STAY STRONG STINA❤️❣️

    22. Hvorfor tror alle at man er sjalu og har et dritt liv for man skriver noe “negativt” 😂 Jeg ler meg i hel! Folk tåler virkelig ikke å høre andre sine meninger… bare de som blogger som har rett ?! Dont think so! Alle har lov å utrykke sine meninger, nett som stina gjør 🙂 betyr ikke at det er noe negativt i det. Men når en blogger sier hvor mye man har brukt på et hus, og skal fortelle det til hele verdens så må man regne med litt kommentarer fra andre 🙂 det går eg utifra stina er voksen nok til og skjønne også, tror ikke hun forventet seg noe annet

    23. Utrolig tungt å lese bloggen din, i de fleste innlegg og avsnitt bruker du ordet “så” hele tiden. Hvis dette jobben din, hvorfor ikke korrekturlese mer?

    24. Mailen og de andre som klager på lønn:
      Dere sier dere jobber ræva av dere. Det stemmer sikkert, men vet dere i det hele tatt noe som helst om hvor hardt en blogger jobber?
      Jeg synes dere skal sette dere litt mer inni andre yrker før dere begynner å uttale dere.
      En blogger sitter forran en skjerm fra tidlig om morgenen til sent om kveld, så lenge tror jeg ikke du jobber?
      Bloggere får god lønn, fordi de jobber hardt for den. Er ikke alltid den lønna er like høy heller..

    25. HEI jeg lerer på hvor du kjøpte skapet på baksidan du har din smycken i, og hvis du deretter koble skapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg