Ukens spørsmål #130

Liker Chloe å gå med klær, eller var det bare for gøy?
– Hun syntes det bare var gøy. Hadde hun hatt noe imot det hadde hun begynt å pipe. Tro meg, den jenta sier ifra om hun syns at noe ikke er greit. Hadde uansett bare på klærne i totalt 10 minutter så var ikke lenge uansett. Ville aldri latt henne gå med klær i mange timer, det blir veldig feil. Men sånn som vinterdresser og regnfrakken kommer jeg til å kjøpe til henne så hun kan bruke på tur, så hun slipper å fryse. 

Hvor lenge blogget du før du fikk mye lesere?
– Hmm. Det er jeg faktisk ikke sikker på. Det tok jo ganske lang tid før jeg fikk noe spesielt med lesere. Men vil si at det tok ca 3-4 år før jeg var oppe i sånn 5000 unike hver dag. 

 

Hva fikk deg til å farge håret? 
– Jeg var så lei av at alt så ekstremt mørkt og rocka ut uansett hva jeg hadde på meg. Altså, dont get me wrong, jeg elsker å kle meg rocka en gang iblant. Jeg har jo en svart skinnjakke med masse nagler på. Men jeg ville ikke se rocka ut 24/7 og det følte jeg at jeg gjorde med det svarte håret.

I tillegg ble jeg ganske bleik med det håret, i tillegg til at det så veldig hardt ut på meg. Så derfor farget jeg det brunt. Også må jeg jo si at brunt virkelig er en hårfarge jeg elsker, i tillegg til at nå har jeg min naturlige hårfarge, og det er jo den jeg kle best. 


Hvor lenge har dere bodd i huset?
– 
Vi flyttet inn 1 juni så nå har vi bodd her i 4,5 måned. Wow det har gått fort! Samtidig som det føles ut som en evighet siden jeg bodde på Frogner i Oslo. 

 

Er du fornøyd med det nye huset? Og er alt ferdig?
– Jeg er veldig fornøyd! Det har blitt akkurat slik jeg vil at det skal være. Nesten alt er helt ferdig det er vel bare soverommet jeg vil gjøre noen endringer på, også vil jeg endre ganske mye på treningsrommet. Der er det så mørkt! Og jeg haaaater gulvet der inne! Men når vi kommer til å gjøre disse endringene vet jeg ikke. Er jo ikke akkurat noe som haster, så vi tar det som det kommer.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kunne dere laget et mini walk in closet til Chloe?
– Hehe. Tror nok ikke det er så mye poeng. Akkurat nå har hun 3 plagg så hun får nok heller en skuff i skapet mitt. 

Hvor ville du flyttet om du ikke skulle bodd i Norge?
– Hmm.. Tidligere ville jeg nok ha sagt USA. Men etter å ha sett hvor mye rare ting som skjer i politikken og hvor skummelt det egentlig er der, ville jeg nok ikke flyttet dit. Jeg har sykt lyst til å reise dit, men det er ikke noe sted å bo for min del.  Italia derimot. Det syns jeg at er et utrolig vakkert sted. Og der kunne jeg godt tenkt meg å bodd om jeg ikke skulle bodd i Norge. 

Hva syns du er det beste med å være voksen? 
– Det er så mye jeg liker med voksenlivet. En av tingene jeg setter høyest er nok at jeg ikke går på skole lengre. Jeg har aldri hatet skolen, men herregud så drittlei jeg var på de siste skoleårene. Så det er jeg ekstremt glad for å være ferdig med. Ellers enn det syns jeg det er veldig deilig å kunne bestemme alt selv og ikke måtte spørre foreldrene mine om lov til å gjøre ting. Nå skal det sies at jeg ikke hadde strenge foreldre i det hele tatt. Men fortsatt kjenner man en stor forskjell. 

 

Er det vanskelig / stressende å drive en blogg?
– Til tider kan det være både vanskelig og stressende. Å finne ut hva jeg skal skrive om kan være vanskelig, og det er dager der jeg får helt skrivesperre. Og jeg vet jo at det er tusenvis av jenter som venter på nye innlegg, og jeg vil jo ikke skuffe de. Så da blir jeg stressa om jeg ikke får skrevet noe. Ellers enn det er det jo litt stressende å drive eget firma.

Siden jeg er blogger har jeg ikke noe fast inntekt. Så inntektene mine kan variere veldig fra måned til måned. Og det kan være ekstremt stressende. Om sommeren for eksempel tjener vi bloggere ganske dårlig, siden det ikke er så mange som vil annonsere. Mens før jul tjener man ekstremt bra, da alle vil reklamere. Så ja, det er en ting man kan bli ganske stressa over. 

Hvor lang tid tar det før man får eBay pakker i posten? 
– Det varierer veldig. Men som regel tar det 2-3 uker. Når man kjøper noe står det alltid forventet leveringstid, så man må egentlig bare se på den. 

Får du sponset mye sminke og sånn?
– Før sa jeg ja til all mulig spons. Men problemet er jo at jeg må skatte av alt jeg mottar. Så hvis jeg får sminke til 10’000 må jeg ut med 3500-4000 kr i skatt. Så det blir jo ikke akkurat gratis. I tillegg er jo blogging jobben min, og jeg tar som alle andre firmaer, betalt i penger, ikke spons. Selv om mange firmaer ofte prøver seg.

Altså, man går ikke til en snekker å ber om å bygge huset ditt i bytte mot en ny hammer og noen spikre. Så hvorfor noen annonsører tror at man kan gi samme deal til bloggere forstår jeg ikke. Wow, dette ble langt svar. Men nei, jeg mottar ikke mye spons, selv om jeg kunne sikkert fått uendelig mye sminke og klær. 

Hvem av deg og Per Fredrik er mest sammen med Chloe?
– Siden Per Fredrik jobber med høy musikk ikke på studioet sitt er Chloe med meg på dagen. Er jo ikke bra for en hund med den høye lyden så hun er aldri inne på studioet når Per Fredrik spiller musikk. Hun er med med på kontoret mitt også tusler hun litt rundt i huset. Men Per Fredrik er jo inne her og spise frokost og lunsj i løpet av dagen, så hun er mye med han. I tillegg til hele kvelden hver dag. 

Hvordan har det gått siden du åpnet kommentarfeltet?
– Det har gått greit. Er selvfølgelig noen som slenger dritt, og da svarer jeg de med samme mynt, eller så sletter jeg kommentaren og blokkerer de. Syns ikke det skal være sånn at jeg må være hyggelig mot folk som slenger dritt. De blir for dumt syns jeg. 

 

Chloe er veldig søt! Men lurer veldig på om hun bjeffer mye, og om Papillon rasen bjeffer mye?
– Papillon rasen er ekstremt smarte, så det er lettere å trene de opp til ting enn andre små hunder. Så man må bare trene de opp til ikke å bjeffe. Chloe bjeffer ikke så mye nå. Det er kun hvis hun er helt hyper og løper rundt og leker. Da bjeffer hun litt. Ellers enn det er det bare hvis det kommer noen hjem hit. 

Hvor mange lesere må man ha før man kan tjene penger på bloggen? 
– Man bør ha minst 2000-3000 unike lesere hver dag over lang tid før det er noe vits for annonsører å annonsere. Men man selvfølgelig tjene noen småkroner på affiliate før den tid. Men man må opp i minst 4000-6000 unike hver dag for å kunne leve av det. 

 

Nå som jeg har åpnet kommentarfeltet igjen, kommer jeg til å ta spørsmål her fra bloggen til ukens spørsmål fremover. Så om du lurer på noe til neste ukens spørsmål, er det bare å spørre i kommentarfeltet! 

 

57 kommentarer
    1. Jeg lurer på hvor du får tak i så mange fargerike klær? Jeg sliter veldig med å finne klær som har ordentlig farger og ikke kun hvit, grå og svart ☺️

    2. Nå vet jeg hvilken hund jeg vil ha! Papillon, jeg har lyst på en liten hund som bjeffer 🙂 og at de er smarte er jo bare ett pluss <3

    3. Hei 🙂 jeg bare lurer på hvorfor du har på deg converce på tredemølla? Er ikke det vondt i beina?

    4. Hei🙂Kan du lage en hundevlog der du viser hva du gjør med Chloe hver dag?❤️PS: elsker bloggen din❤️

    5. Hei! Til ukens spørsmål: om 5 til 10 år hvor ser du deg og per Fredrik, i forholdet deres? Er dere gift? Har dere barn?

    6. Hei! Til ukens spørsmål: om 5 til 10 år hvor ser du deg og per Fredrik, i forholdet deres? Er dere gift? Har dere barn?

    7. Du har tidligere skrevet at du og PF er flinke til å snakke sammen om ting slik at detikke oppstår noe diskusjon. Men diskuterer/ krangler dere ikke i det hele hatt?🤔

    8. Kan du lage et innlegg om negler? Hva anbefaler du av gelenegler eller akrylnegler, hva slags neglestudio i Sandefjordområdet er å anbefale, hvor ofte må man ha påfyll, hva er normal pris, kan man fjerne dem igjen hjemme osv.? <3

    9. Hvor kommer di klærne dine du hadde på i det forgje innlegget der med høstsminke, og om du kunne vist hele plagget?

    10. Elsker videoene dine Stina!! Jeg lurte på om venninnene dine hadde noen spesielle kallenavn til deg? 😜

    11. spørsmål:
      1)hvordan var det å ha border collie? vi skal kanskje ha det så kanskje jeg kan få ett tips eller noe sånt?:)
      2)Hvor mye kostet Chloe?
      3)Liker du skrekkfilmer?
      4)Hvilken øyefarge har du?
      Elsker bloggen og yt-kanalen din veldi mye!<3

    12. Ukensspørsmål:
      HAR DU TENK Å MELDE CHLOE PÅ HUNDEKUNKORANSER ELLER SKJØNNHETSKUNKORANSER.

    13. Hei😀Til ukens spørsmål: Hilken relegion er du i?
      PS: Lurte på om du kunne lage YT video med din morgenrutine?🙂😀

    14. Men du vet at hunden din har en del pels?:) Frakk osv i regnet eller på vinteren er bare unødvendig og jålete.. Med pels klarer hunder helt fint å gå ute i alle slags vær uten klær.. blir så oppgitt av stakkars små hunder som må pyntes med klær og dilles med som små dukker. Hadde hun vært en nakenhund derimot:)

    15. Har du noen tips til å få bedre karakterer? Hva var ditt favorittfag på barneskolen?

    16. Hvilket språk og valgfag hadde du når du gikk på ungdomsskolen?💘 Ps elsker bloggen din og du er et stort forbilde😙

    17. Hei stina, elsker bloggen din. Leser den ofte før jeg legger meg😊 Jeg lurer på om du som barn, eller nå har hatt noen kallenavn?💗

    18. Hei👻Kan du lage en eBay haul eller morgenrutine? EBay haul er så mye morsommere å se på en video vis du samler på masse ting✨ Morsommere enn ett blogginnlegg🍫🐶 Chole er så søt! Smelter helt.

    19. Hei Stina! Elsker bloggen din. Til ukensspørsmål: Hvordan er det å rette/krølle hele håret med hair extension, blir ikke festene ødelagt? Kan du også lage flere videoer med sunne matoppskrifter.💖

    20. Hei 🙂
      Leser bloggen din hverdag, og sjekker innom opptil flere ganger om dagen. Har lagt merke til at du oppdaterer ca 3 ganger per dag, noe jeg tenker er BRA og GØY for meg som leser! Men, du legger ut første innlegg sånn mellom kl.14-15ish, og så kommer de to andre innleggene med bare noen timers mellomrom.. Hadde det gått an å få ut det første innlegget tidligere? Er det bare tilfeldige tider?
      Gøy med mange innlegg – du er flink! 😀

    21. Hvor er den rosa genseren fra? Den som er på bildet under “Får du sponset mye sminke og sånn?” spm! Den var såå fin!

    22. Hei hei. Jeg kjenner meg utrolig mye igjen med Chloé😂. Har en valp selv. Løper rundt å spiser epler i hagen😂 Hvor sover Chloé?

    23. Siden du har så mange lesere,tenker du at du lever av andre?
      Hvor sover Chloe?
      Hvor mye pleier du å tjene i måneden?

    24. Hei! Jeg elsker bloggen din😍 Er på den 24/7.
      Jeg lurer på om du har noen søsken? Og hvor er de❤️

    25. Hei. Jeg husker da du hadde en sånn utfordring som flere var med på og det var å spise Sundt og sånn.Hadde vært veldig gøy å være med på det. Kan du ha det igjen?

    26. Hei Stina jeg lurer på, jeg har lyst hår og øyenbryna mine syntes ikke men ossen farge burde jeg ha da sånn at øyenbryna mine syntes men at det ser naturlig ut❤️Elsker deg Stina❤️❤️😘

    27. Hei, elsker bloggen din💗💛
      Jeg bare lurte på om hva din favoritt app er📱
      Og hvilken telefon du har?
      Og hva du synes om iPhone 7📱💖

    28. Heia💕
      Lurte på om du kan lage en Halloween matvideo. Hvor du viser oss noen Halloween relaterte matretter/småretter siden d snart er Halloween.
      Elsker bloggen din📱
      -Martine

    29. Kunne tenkt meg at du lagde et innlegg om treningsklær, feks inspirasjon til treningsantrekk O:) dine egne treningsantrekk..

    30. Hei Stina. Har to spørsmål:
      1: Hva syns du om valgkampen i USA? Hvem syns du burde vinne?
      2: Kommer du til å farge håret ditt svart igjen?
      Elsker bloggen din! 💕

    31. Hvordan syntes du lysene du har på hver side av speilet funker? Blir sminken fin ute også, når man sminker seg ved speilet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg