Uten sminke

Har dere lagt merke til at hver gang en kjendis blir hyllet for å gå uten sminke, så ser de helt smashing ut?! Enten om det er Kim Kardashian som går under Paris fashion week og ser helt sjukt bra ut uten sminke, eller da Alicia Keys gikk på den røde løperen uten sminke og bare så helt fabulous ut, så blir de rost opp i skyene. Men når er det vi ser kjendiser som faktisk ser ut som vanlige folk uten sminke, bli hyllet?

Altså, selv har jeg mørke ringer rundt øynene, 15 arr etter kviser, og 2462 kviser at the moment. Og jeg tipper jeg ikke er den eneste som ikke har plettfri hud. Men hvorfor ser vi ikke dette på kjendisene? 

Denne trenden med å gå uten sminke er egentlig en bra ting, sånn i teorien. Men når det kun er jenter som har plettfri hud så blir hyllet frem, setter det opp enda større press på oss “vanlige” mennesker, som ikke har et svært hollywood team rundt oss som hjelper oss med utseendet. Før holdt det å være fin med sminke, nå må man være fin uten sminke også.

Og hvem er vel egentlig plettfri uten sminke?

Kanskje noen 12 år gamle jenter som ikke har truffet puberteten enda. Men har man bikka puberteten har både kvisene, rynkene og de mørke ringene under øynene kommet. Og hvorfor skal vi late som noe annet? Hvorfor skal mediene hylle plettfrie kjendiser, som at “dette er sånn jenter skal se ut uten sminke”. Når ingen egentlig ser sånn ut?

Så fordi ingen medier faktisk viser et ekte bilde av hvordan jenter som ikke har plettfri hud ser ut, kan jeg vise dere det. Her er ansiktet mitt uten sminke. Kvisete, mørke ringer rundt øynene, ikke akkurat noe Cara Delevigne øyenbryn, og en god dose fregner fra solen. Et mer ekte ansikt enn hva vi ser i media.

Føler jeg meg superfresh uten sminke? Nope! Men jeg syns det er på høy tide at medier viser et mer realistisk bilde av jenter uten sminke. Så fordi jeg har en blogg der jeg når ut til tusenvis av jenter hver dag, tar jeg det første steget for å faktisk vise frem et ansikt som ikke er plettfritt.  

 

 

74 kommentarer
    1. Føler du deg superfresh ut uten sminke? Nei
      Ser du superfresh ut uten sminke? JA
      Bra du setter fokus på dette!! Selv har jeg gått på skolen i hele denne uken med kun concealer. Selv om det fortsatt er sminke, er jeg stolt av meg selv da jeg ellers brukes en god del😌

    2. Elsker deg! Bra du skriver om dette! Har og lagt merke til dette på sosiale medier. Men jeg lurer alltid på: går de EGENTLIG uten sminke? Hilsen din største fan!❤️

    3. Selv har jeg droppet å sminke meg om morgenen for tiden, rett og slett fordi jeg ikke gidder. Men jeg føler meg faktisk komfortabel uten sminke også.
      Men det er nok ikke bra at det blir press på å se fin ut uten sminke…

    4. Superbra innlegg! Bra at du legger fokus på slike temaer, det er jo veldig viktig☺️ Du ser foresten veldig bra ut både med og uten sminke!☺️❤️

    5. Tror du at kan ha en video der du sminker deg som du gjorde på ungdomskolen. Sånn som nikkietutorials har gjordt.
      Elsker bloggen din❤️

    6. Jeg blir 15 i januar, og har ingen kviser eller antydning til uren hud, vennene mine synes det er litt rart, Hehe.. Men alle er forskjellige!
      Og du ser så fin ut uten sminke😍🔥 tøft gjort at du viser frem “virkeligheten”! 🙂

    7. Du er superfin uten sminke!!💗
      Jeg synes også det naturlige håret ditt
      ser veldig bra ut!!😙
      Men alikevell skjønner jeg jo at du ikke
      føler deg superfresh uten sminke, det er jo det du er
      vandt til å gå med, men må bare si at du ser veldig fresh ut!!!😊

    8. Hei Stina, selv sliter jeg veldig med uren hud. Et tips som hjelper meg mye er et produkt som heter Basiron det får man kjøpt på Apoteket. Det smører du bare rett på kvisene og det hjelper sykt bra.❤️❤️

    9. Wow, kjempe bra skrevet! Jeg synes nå du ser nydelig ut uten sminke! Har savnet å kommentere på innleggene dine (:

    10. Tusen takk!! Et utrolig viktig innlegg!! Selv liker jeg å alltid sminke meg før skolen, men jeg har faktisk tatt det steget at de dagene jeg har gym går jeg uten! Forresten, du ser fabulous ut både med og uten sminke!!

    11. Tøft av deg å legge ut disse bildene Stina!! 🙂
      Ikke fordi du ser forferdelig ut, for det gjør du langt ifra, men jeg vet selv hvor ukomfortabel jeg selv er med å legge ut bilder der en eneste liten kvise synes. Det burde jo absolutt ikke være slik!

    12. Jeg kommenterer aldri bloggen din, men nå må jeg virkelig! Du ser helt fantastisk ut uten sminke! Litt arr og kviser, sånn er det. Hva er perfekt? 😉 Også ble jeg kjempe glad da jeg så du hadde åpnet kommentarfeltet igjen! Stå på Stine, du er fantastisk <3<3 (Skal bli flinkere til å kommentere bloggen din, du gjør så mye bra! <3)

    13. Jeg er 22 år og bruker veldig sjelden sminke. Føler meg ikke komfortabel uten sminke, men jeg gir blaffen – fordi det er deilig å være helt naturlig!:)

    14. Det finnes noen vanlige mennesker som ser veldig bra ut uten sminke også, tror det har med gode gener i familien å gjøre pluss et sunt kosthold 🙂

    15. Må si jeg virkelig ikke liker de tallliste innleggene dine, fordi det er så upersonlig, og bare kjedelig å lese, MEN! kanskje smarte tips for de som ikke kan dem, så joda, der poenget.
      Uansett, innlegg som dette, Stina! Kanskje jeg kan si velkommen tilbake til deg også? Det virker som du gir mer av deg selv, og det du poster nå er faktisk verdt å lese.
      Også er du nydelig uten sminke. Vi er ca like gamle, så veldig deilig å se at jeg ikke er den eneste med “uren” hud.

    16. Du ser nydelig ut, og jeg har alltid syntes du er utrolig pen. Noe du er! Naturlig for the win sier jeg. Jeg personlig går aldri med sminke lenger, og har gått så lenge uten at jeg klarte å glemme å sminke meg da jeg feiret bursdagen min i år, haha 😉

    17. Du ser super søt ut uten sminke 😍
      Jeg bruker ikke sminke, bare mascara, men det er veldig sjeldent. Og jeg er 17 år 😅

    18. Hei Stina❤ Jeg bor også i Sandefjord, også vet jeg at du er tremenning eller kusine til en som heter Emma😍 Så det hadde vært veldig hyggelig å møte deg❤ Håper på svar😍

    19. Skjønner ikke hvordan du kan kalle deg kvisete. Det der er ingen ting i forholde til hvor kvisete man kan bli. Og du har jo fin hud!

    20. Oi! Du ser jo ut som en helt annen person. Hvis jeg var deg hadde jeg sluttet å sminke meg helt bort, og heller gått for en mellomting. Syns ansiktet ditt passer bedre til måten du virker på bloggen og måten du kler deg på osv enn det ansiktet du får når du sparkler helt igjen (: det er på ingen måte negativt ment altså. Det er vel bare supert å være pen uten sminke, så håper ikke du tolker det på noen annen måte.
      PS: Prøvde å kommentere på det mageinnlegget ditt når kommentarfeltet var stengt – om du ikke blir frisk/blir verre igjen må du be om å få nexium av legen! Vidundermedisin:)

    21. Bra innlegg, og du ser flott ut uten sminke.
      Men det hjelper jo selvfølgelig med vippeextensions… 😉
      Så TOTALT UTEN sminke er du vel strengt talt ikke :p
      Hehe

    22. Helt konge! Endelig en blogger som viser seg 100 %! dette er bra.. jeg leser bloggen din hver dag, synst du gjør en fantastisk god jobb! fortsatt med det! og du var veldig pen uten sminke! 🙂 god klem!

    23. Du ser flott ut du altså, Stina. Vippeextensions og eyeliner on fleek u know! Vær så snill og droppe å fremme et sminkefritt og naturlig ansikt når du ikke viser deg sånn selv.. Nok et bidrag til å få jenter til å føle seg utilstrekkelig opp mot samfunnsnormalen.

    24. Like vakker uansett, du! 💗 Elsker bloggen din, leser den hele tiden.
      Synes du har superfint hår, du kledde litt kortere hår! 😎✌️

    25. Bare vippeextensions igjen nå, så er du sminkefri! 😉 DA er du tøff da! Men uansett, vakker er du. Jeg synes du ser mye bedre ut uten all den tunge sminken. Mer naturlig, selvfølgelig, men også vennligere. Det er noe med at sminken blir en maske, slik at de naturlige trekkene våre ikke kommer fram – de som viser personen “meg”.

    26. Line: vel. Er litt vanskelig å rive av vippe extensions. Så gikk ikke akkurat ann for å lage dette innlegget 😉 men er huden det er fokus på uansett da!

    27. Elisabeth: altså det er liiiitt vanskelig å rive av seg vippe extensions for et innlegg. Så slapp av litt nå du frøken ;-)) er huden jeg snakker om i innlegget, som jeg også viser.

    28. velig fin, absolutt! men øyevippene har jo en stor ting å si, så syns ikke “uten sminke” er helt riktig, hadde nok sett veldig mye annerledes ut hvis du ikke hadde hatt vippeextensions 😉

    29. Bra innlegg, og du ser veldig bra ut 🙂 men jeg føler kanskje du motsier deg selv litt? Eller vartfall litt av det du har skrevet om tidligere. Jeg har sett mye overflasisk på bloggen din, og ting som ikke er ekte. Altfra hvilke positurer man må ha på bilder for å se lengere og tynnere ut, til hvordan man kan sminke seg til større lepper og smalere nese.
      Når det er sagt håper jeg du fortsetter i denne retningen! Det er flott at profilerte personer som deg viser seg uten sminke og sier at det er helt greit å ha kviser og ujevn hud. Flott Stina! 😃

    30. Det er nesten sånn at jeg sier takk, dette er virkelig et godt forbilde for oss jenter. Jeg er en jente på 12 år og sliter med kviser. Ingen i klassen min har noe spesielt med mye kviser så jeg føler meg som det kvisetrynet. Jeg ville bare si takk for at du viser din naturlige hud, når jeg ser på insta å sånt føler jeg at det bare er jeg som har kviser. Takk Stina du er virkelig et godt eksempel og idol til meg❤️ ELSKER DEG❤️❤️❤️ PS:du er drit pen uten sminke å

    31. Vi elsker deg og syntes at du er perfekt med og ute sminke!❤ Vi elsker at du viser frem at folk egentlig ikke trenger sminke for å bli pen og populær❤ Selv jeg (Tina) bruker maskara og kanskje litt concealer hver skoledag💖 Du får nok høre mere fra meg iallefall (meg, Tina) kanskje du får brev av meg og??❤ Vi elsker deg og håper på svar!❤ LoveU 💖 Familien din (Deg, Per Fredrik og Chloe) er en kjempefin familie og dere alle 3 er søte❤ Uansett hva du gjør så støtter vi deg! Vi støttet deg jo når du stengte kommentarfeltet og vi forsto hvorfor!❤ Fra dine største fans!❤❤

    32. Bra noen tar det første skrittet. Personlig føler jeg meg bra med og uten sminke, og går oftere uten sminke enn med.
      Det er bra at noen i allefall ser det!
      Bra skrevet Stina!❤️

    33. Digger at du deler dette, Stina, som er med på å hjelpe en rekke (spesielt unge) jenter der ute. Når skal egentlig dette maset om å være på sitt peneste til alle døgnets tider ta slutt?! Jeg blir helt matt 🙁

    34. Legg ut bilder på nytt når du bare har naturlige vipper.. Er da du har et naturlig ansikt. Dette er ikke et vanlig, usminket ansikt. Juks med vipper har så mye å si, du ser mye mer våken ut osv. Så synes det både blir riktig og feil.

    35. Noe som irriterer meg er når folk sier de er helt naturlige, men så har de på seg vippeextensions. “Her er meg helt naturlig” med masse unaturlig satt på i ansiktet. Det blir bare feil. Selv om du kanskje snakka om huden i dette innlegget, så synes jeg at du kunne venta med dette innlegget til du ikke hadde vippeextensions. For nå kan du gi feil inntrykk på hvordan naturlige deg egentlig ser ut, og det kan gjøre at unge jenter får et feil inntrykk på hva som er naturlig.

    36. Dette så jeg ikke komme, og ble veldig glad når jeg så det. Selv sliter jeg med at huden er rød og bleik, litt irriterende, men prøver å “kurere” det med å ta sol, sånn at den blir jevnere brun da. Om det funker er en annen sak 😉 Syns forøvrig du var pen uten sminke og!

    37. Har masse røde prikker, arr etter kviser.. og jeg syns ikke det er noe big deal at du har vippeextensions, jeg har det selv og elsker det! Elsket dette innlegget også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg