Er det greit å slenge dritt til bloggere?

I løpet av de 6 årene som jeg har blogget, er det spesielt en ting som alltid har irritert meg. Og det har jeg fått slengt i trynet hver eneste gang som jeg har sagt til netttroll at det faktisk ikke er ok å slenge dritt. Nemlig “Jammen, du er jo en offentlig person, så du må jo tåle å få dritt”. Men hvorfor skal jeg sitte og ta imot dritt, bare fordi jeg har valgt å blogge?

I løpet av de 6 årene jeg har blogget har jeg fått inn over 200’000 kommentarer. Mange positive. Men herregud så mange stygge. Folk har virkelig vrengt ut alt oppgulp de kunne dra ut av seg selv, og på bildet under kan du se noen få av hatkommentarene som har kommet inn. 

Og dette er bare noen av de få jeg har faktisk tatt skjermdump av. Så da kan dere tenke dere hvor mye dritt som faktisk har kommet inn. 

 

Men folkens, jeg vil dere skal tenke dere godt om. Er det å skrive en blogg om livet sitt, der jeg snakker om jenteting, så ille at man klarer å vrenge ut så mye dritt? Mener dere virkelig at fordi jeg blogger så skal jeg motta slike kommentarer hver gang jeg leser kommentarfeltet mitt? Hvordan hadde du følt deg hvis du fikk så mye dritt slengt rett i trynet når du gikk på jobb? Hadde du syntes at det var ok?

Uansett om du slenger dritt til meg fordi jeg skriver en rosablogg, til Caroline Berg Eriksen fordi hun har flat mage etter fødsel eller til Sophie Elise fordi hun faktisk tørr å si akkurat hva hun mener, og gir feminist en ny betydning, så vil jeg du skal tenke deg godt om. Tenk på hvordan det føles å faktisk så få mye dritt slengt etter seg. 

Så legg fra deg pcen før du går inn på kommentarfeltet til forskjellige bloggere rundt i landet, og slenger dritt. Legg fra deg pcen når du har lyst til å gå inn på kvinneguiden og vrenge ut alt dritt som kommer fra levra de. Og faktisk bruk den energien din til å gjøre noe godt for verden. 

 

1 kommentar
    1. Du er tynn, det er bra! Du kler det! Jeg liker ikke at folk slenger dritt til deg, ingen fortjener det! Jeg elsker blogginleggene du legger ut!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg