Ukens spørsmål #126

Hvordan går det med den nye hunden?
– Det går veldig bra! Hun har blitt veldig trygg på oss, og koser seg veldig. Å ha en valp er jo litt som å ha en baby, det krever en del jobb og det er mye man må lære den lille. Akkurat nå holder vi fullt på med å gjøre henne stueren og lære henne å gå i sele.

 

Har du hatt regulering? Siden du har så fine og rette tenner!
– Nope! Jeg har ganske små tenner, så de passet i kjeven min, så derfor er de så rette. Hadde jeg hatt en del større tenner hadde de nok ikke blitt så rette. Hehe, et pluss med å ha små tenner. 

Hva gjør dere med hunden når dere reiser til utlandet?
– Når vi reiser rundt kommer vi til å la foreldrene til Per Fredrik passe på Chloe. De bor ikke så langt unna, og Chloe har allerede møtt de, og likte de kjempe godt!

 

Kan du lage en yt video med valpen?
– Det kan jeg! Tenkte å lage en liten video med henne på onsdag så dere kan se hvordan hun ser ut og er! Hun er så nydelig og skjønn, så bare gled dere! 

 

Hvor stor kan Chloe bli?
– Papillon hunder pleier å bli ca mellom 3-5 kg. Så de er ganske små! Jeg vet jo ikke akkurat hvor stor Chloe kommer til å bli. Men siden hun er jente, tipper jeg på at hun blir rundt 3,5 – 4,5 kg. På bildet under kan dere se hvordan er voksen papillon ser ut. Så skjønner dere litt mer om hvordan hun kommer til å bli!

Når begynte du å interessere deg for sminke?
– Jeg begynte å sminke meg allerede på slutten av barneskolen. Men da var det bare litt maskara og lipgloss. Da jeg begynte på ungdomsskolen fikk jeg veldig sminkedilla og brukte mye mer sminke. Så jeg kan vel si at sminke interessen har vært der lenge, og den vokser for hver dag som går!

 

Kan du lage flere vlogger? 
– Ja det vil jeg prøve å få til! Jeg elsker jo å vlogge, men husker det som regel bare når jeg er ute og reiser. Men fremover skal jeg bli litt flinkere på å tenke ut hvilke dager som jeg kan vlogge, som kan være morsomt for dere å se! 

 

Tror du at det kommer til å bli mye jobb med Chloe?
– Nå i begynnelsen blir det nok en god del jobb, siden vi må trene henne på å bli stueren. Men når hun blir litt eldre og så blir det nok mest kos. Selv om vi må gå en del turer med henne, men det syns jeg bare er koselig! Gleder meg skikkelig til hun er stor nok til at vi kan gå litt lengre turer i skogen med henne! 

Hvorfor valgte dere å kjøpe hund nå?
– Jeg har lenge hatt lyst på en liten hund. Per Fredrik derimot var ikke sååå glad i hunder som jeg er, men etterhvert med tiden har han blitt veldig glad i hunder også, og nå som vi har bodd sammen en stund følte vi at det passet med en liten hund. 

 

Hvorfor valgte dere Papillon?
– Jeg har vokst opp med Border Collie hunder, som er helt ekstremt smarte og aktive. Men den rasen blir altfor stor og krevende for oss. Så vi ville heller ha en rase som fortsatt er smart og aktiv, men som er en liten hund, og som er søt. Så da ble resultatet en liten Papillon. Selv har jeg likt denne rasen veldig lenge, fordi de er så fine, smarte og aktive. Jeg elsker jo å jogge ute, så for meg er det viktig å ha en hund som jeg både kan kose med på sofaen, og ha med på tur. 

 

Hva er planene dine fremover? Har du planlagt en del youtube videoer?
– Hmm.. Godt spørsmål egentlig! Keep up the work, tenker jeg! Har ikke lagt noen spesielle planer fremover. Er veldig spontan av meg, så liker best å ta ting som det kommer! Men når det kommer til blogginnlegg og youtube videoer pleier jeg å skrive ned ideer i boka mi, men hver dag prøver jeg å ta litt spontant, da jeg ikke er så glad i å ha en så “planlagt” blogg. 

 

Har du planer om å ha en ny livestream? 
– Det har jeg veldig lyst til å få til! Jeg må bare kontakte litt youtube-hjelp først, for å sette meg inn i hvordan man gjør det igjen. Siden det har kommet en del endringer i streaming nå siden sist. Men jeg kommer så absolutt til å kjøre en stream snart! Syns det er så gøy å snakke med dere! Så kommer nok til å gjøre en slags Q&A. 

 

Hvordan er det å være en offentlig person, og også ha en kjent kjæreste?
– Jeg syns det er veldig deilig at Per Fredrik også er en offentlig person. Det gjør at vi forstår hverdagen til hverandre mye bedre, og vi kan jobbe sammen som et team på mange av jobbene. I tillegg gir vi hverandre ideer (spesielt Per Fredrik er ekstremt flink til å gi med ideer) på hvordan vi kan jobbe. 

Hvor gammel syns du man bør være for å få en hund?
– Vel, dette kommer helt ekstremt ann på hvordan man er. Jeg fikk min første hund da jeg var 9 / 10 år gammel. Da fikk jeg en gammel shih tzu som jeg overtok fra en gammel dame som ikke kunne ha henne lengre. Fordi hunden var så gammel, var det veldig lett å ta vare på henne. Så jeg klarte veldig fint å ta vare på henne, selv om jeg også fikk litt hjelp av foreldrene mine. Men en valp for eksempel bør man være eldre for å kunne ta vare på. De er mye mer krevende. Det er også viktig at man kan en del om hunder fra før av. Så her tror jeg det kommer veldig ann på hvordan man er som person, og hvor flink man er med dyr. 

 

 

 

På grunn av at jeg har stengt kommentarfeltet (les hvorfor HER), spør jeg heller på snapchat hva dere lurer på til ukens spørsmål. Så om du vil sende inn spørsmål til ukens spørsmål er det bare å legge meg til på snapchat “stinablogg“, og følge med på søndager da jeg sier ifra når jeg åpner snapchatten min for spørsmål! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg