hits

Slik fikk jeg bedre dgnrytme

Er det n ting som jeg har slitt med de siste rene, s er det dgnrytmen min. Siden jeg jobber hjemmefra, og velger nr jeg skal begynne, har det vrt s altfor ofte at jeg har lagt meg i 3-4 tiden om natten, og sttt opp i 12-13 tiden p dagen. Og helt rlig, s er jo det ganske krise! Da er jo halve dagen over fr man i det hele tatt har kommet seg opp av senga og inn i dusjen!

Etter at jeg flyttet sammen med Per Fredrik ble det virkelig skjerpings. N har vi faktisk kommet inn i en veldig godt dgnrytme begge to, der vi legger oss i 23-00 tiden og str opp i 07-08 tiden. Noe som jeg syns er helt perfekt! Men komme inn i bedre dgnrytmer var ikke bare-bare, og jeg lrte en god del triks p veien. Noen av triksene vil jeg dele med dere, siden jeg vet at det er veldig mange der ute som sliter med drlig dgnrytmer. 

♥ Jeg elsker kunne ligge litt i senga fr jeg faktisk m st opp. S jeg kan kose litt med kjresten min, og sjekke mobilen mens jeg ligger i senga. Derfor er det alltid viktig for meg at jeg har p alarm litt fr jeg egentlig m st opp. S jeg fr en myk start p morgenen.

♥ Ikke mer enn 8 timer svn. Om jeg sover mer enn 8 timer en dag, kan du banne p at hele dagen blir delagt. Da gr jeg rundt som en zombie hele dagen og bare er supertrtt! S for meg er det ekstremt viktig at jeg sover akkurat 7,5 timer hver natt. Prv deg frem her og finn ut hva som passer for deg.

♥ Jeg m alltid dusje om morgenen. Det gjr at jeg blir mye mer kvikk, og jeg fler meg klar for dagen!

♥ Fr jeg sovner tenker jeg alltid p hva jeg skal gjre dagen etter, og hva jeg gleder meg til gjre den dagen. Det gjr det for det frste mye lettere sovne, og det gjr at jeg lettere kommer meg opp av senga dagen etter, fordi jeg faktisk gleder meg til noe. 

♥ Jeg tar alltid av meg sminken et par timer fr jeg skal legge meg. Dette er for unng at jeg skal bli for trtt til ta av sminken, og for at jeg ikke skal f masse vann i ansiktet som gjr at jeg vkner, rett fr jeg skal legge meg.

♥ Hvis jeg sliter med sovne fungerer det alltid hre p regnlyder p tlf. Da bruker jeg appen "white noise" og velger ut en regnlyd eller skogslyd som er beroligende.

♥ If you snooze, you loose! Den strste feilen man kan gjre er slumre. Da drar man hodet inn og ut av drmmeland, og man blir daff hele dagen. For ikke snakke om hvor mye vanskeligere det blir st opp nr du frst har begynt slumre. Selv kan jeg til tider vre litt for glad i slumreknappen, og da fr jeg alltid svi for det hele dagen! 

 

Hper disse tipsene hjelper p nattesvnen deres! ♥

 

Flg meg p snapchat "stinablogg" for oppdateringer som ikke kommer p bloggen. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar