Slik fikk jeg bedre døgnrytme

Er det én ting som jeg har slitt med de siste årene, så er det døgnrytmen min. Siden jeg jobber hjemmefra, og velger når jeg skal begynne, har det vært så altfor ofte at jeg har lagt meg i 3-4 tiden om natten, og stått opp i 12-13 tiden på dagen. Og helt ærlig, så er jo det ganske krise! Da er jo halve dagen over før man i det hele tatt har kommet seg opp av senga og inn i dusjen!

Etter at jeg flyttet sammen med Per Fredrik ble det virkelig skjerpings. Nå har vi faktisk kommet inn i en veldig godt døgnrytme begge to, der vi legger oss i 23-00 tiden og står opp i 07-08 tiden. Noe som jeg syns er helt perfekt! Men å komme inn i bedre døgnrytmer var ikke bare-bare, og jeg lærte en god del triks på veien. Noen av triksene vil jeg dele med dere, siden jeg vet at det er veldig mange der ute som sliter med dårlig døgnrytmer. 

♥ Jeg elsker å kunne ligge litt i senga før jeg faktisk må stå opp. Så jeg kan kose litt med kjæresten min, og sjekke mobilen mens jeg ligger i senga. Derfor er det alltid viktig for meg at jeg har på alarm litt før jeg egentlig må stå opp. Så jeg får en myk start på morgenen.

♥ Ikke mer enn 8 timer søvn. Om jeg sover mer enn 8 timer en dag, kan du banne på at hele dagen blir ødelagt. Da går jeg rundt som en zombie hele dagen og bare er supertrøtt! Så for meg er det ekstremt viktig at jeg sover akkurat 7,5 timer hver natt. Prøv deg frem her og finn ut hva som passer for deg.

♥ Jeg må alltid dusje om morgenen. Det gjør at jeg blir mye mer kvikk, og jeg føler meg klar for dagen!

♥ Før jeg sovner tenker jeg alltid på hva jeg skal gjøre dagen etter, og hva jeg gleder meg til å gjøre den dagen. Det gjør det for det første mye lettere å sovne, og det gjør at jeg lettere kommer meg opp av senga dagen etter, fordi jeg faktisk gleder meg til noe. 

♥ Jeg tar alltid av meg sminken et par timer før jeg skal legge meg. Dette er for å unngå at jeg skal bli for trøtt til å ta av sminken, og for at jeg ikke skal få masse vann i ansiktet som gjør at jeg våkner, rett før jeg skal legge meg.

♥ Hvis jeg sliter med å sovne fungerer det alltid å høre på regnlyder på tlf. Da bruker jeg appen “white noise” og velger ut en regnlyd eller skogslyd som er beroligende.

♥ If you snooze, you loose! Den største feilen man kan gjøre er å slumre. Da drar man hodet inn og ut av drømmeland, og man blir daff hele dagen. For ikke å snakke om hvor mye vanskeligere det blir å stå opp når du først har begynt å slumre. Selv kan jeg til tider være litt for glad i slumreknappen, og da får jeg alltid svi for det hele dagen! 

 

Håper disse tipsene hjelper på nattesøvnen deres! ♥

 

Følg meg på snapchat “stinablogg” for oppdateringer som ikke kommer på bloggen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg