Slik er mine skjønnhetsrutiner

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men det å pleie utseendet har nesten blitt som en terapi / meditasjon for meg. Jeg føler meg alltid ekstremt mye mer vel når jeg føler at jeg har pleid kroppen min, og gitt den det lille ekstra av skjønnhetsritualer jeg går igjennom.

Siden jeg syns det er veldig morsomt å lese hva andre gjør for utseendet sitt, og hvilke rutiner / ritualer de gjør, tenkte jeg i dag og fortelle om hvilke rutiner jeg har for mitt eget utseendet.

♥ Hver 2. uke fikser jeg vippene mine profesjonelt hos Spa Miami (sponset) i Oslo. Det gjør at jeg alltid har fine vipper, og sparer mye tid med sminke hver morgen. 

♥ Annenhver gang jeg vasker håret har jeg alltid i hårkur, for at håret skal bli ekstra glansfullt, mykt og få ekstra mye pleie. Da jeg bruker hair extensions og varmebehandler håret mye er håret mitt en del mer avhengig av god pleie, så hårkur er et must for meg! 

♥ Jeg tar selvbruning minst en gang i uka. Siden det er veldig lite sol i Norge, er selvbruner et must om man ikke vil bli solariumsbrun. Føler meg alltid mye mer fresh når jeg har litt gyllen farge i huden.

♥ Tannbleking. Et par ganger i året tar jeg en tannblekingsrunde, der jeg gjør tennene mine ekstra hvite. Siden jeg drikker en del kaffe blir de dessverre litt misfarget, og jeg takler ikke å ha gule tenner. Så da må det litt tannbleking til iblant!

♥ Ca 1 gang i uka / hver 2. uke, tar jeg fotbad og fjerner all død hud og legger ny neglelakk. Siden jeg har helt angst for føtter, er jeg alltid veldig nøye med at mine egne føtter alltid er stelt. Hehe!

♥ Skjønnhetssøvn. Jeg er veldig nøye med at jeg alltid får 8 timer søvn. Søvnen er jo noe av det mest viktigste for kropp og utseendet, så den må alltid være på 8 timer. 

♥ Jeg passer på at jeg alltid får i meg nok vann i løpet av dagen, så huden får nok fuktighet innenifra. 

♥ Jeg bruker tape extensions, og det er nok et av mine viktigste skjønnhetsritualer. Jeg elsker å ha langt hår, men har dessverre aldri klart å få det like langt og tykt naturlig, så derfor er tape extensions et must for meg! 


 

♥ Sminke. Jeg bruker sminke nesten hver eneste dag, og tar meg alltid god tid til å legge sminken  så jeg føler den blir helt on-point. Er det en ting jeg hater, så er det å ha lagt sminken dårlig. Ah! 

♥ Neglene mine fikser jeg profesjonelt og jeg har alltid lange akrylnegler med shellac på toppen. Mine naturlige negler blir aldri lange, uansett hva jeg gjør. Så akrylnegler er en lifesaver for meg! 

 

 

Så ja, som dere kan se så er det litt av en liste med ting jeg gjør for å pleie mitt eget utseendet. Kunne sikkert nevnt enda flere ting, men syns det holdt med dette, hehe! Nå skal det sies at fordi jeg lever av blogging og tar mye bilder av meg selv, er jeg ekstra påpasselig med utseendet. Meeen, så har jeg også vært en liten sminkebærte siden jeg var 10 år. Så jeg hadde nok vært sånn uansett. Haha! 
 

 

♥ Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg ♥ 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg