Sunn skolelunsj – Oppskrift!

Wow, i dag tok Per Fredrik og jeg virkelig tidenes handlerunde, og fikk virkelig handlet inn alt mulig småtteri vi begge trengte. Altså, her snakker vi alt fra løvblåser til ny bh til meg, rullgardin til kontor og selvkledende teip for å henge opp bilder på veggen. Så ja, veldig mye forskjellig!

Så det betyr at endelig blir kontor/sminkerommet mitt helt ferdig. Det skal bli skikkelig deilig å gå gjort det 100% ferdig, og fint. Er det et sted jeg bruker mesteparten av tiden min, så er det der. Så der må det være perfekt! Selv om jeg må innrømme at det ofte er der det er mest rotete. Haha!

Men nok om det, i går prøvde jeg meg frem litt på kjøkkenet og lagde en ny oppskrift på en tunfisksalat. Den ble så god at jeg lagde den til lunsj igjen i dag, og nå vil jeg dele oppskriften med dere! PS; ikke ta skrekken når dere hører tunfisk.

Fordi ingrediensene i oppskriften gjør at tunfisksmaken jevner seg ut, og faktisk blir utrolig god! Så denne må dere teste ut. Og en liten bonus pluss til dere studenter der ute, som lever på et lite stipend, så er tunfisk billig å kjøpe. Så denne oppskriften er ikke bare sunn og proppfull av proteiner, den er billig også!

 

Dette trenger du til 1 stor porsjon:

♥ 100 gram agurk

♥ 100 gram mango

♥ 20 gram lett majones

♥ 50 gram ukokt pasta penne fullkorn

♥ 135 gram mager kesam

♥ 75 gram tunfisk 

♥ 50 gram tomater 

♥ Begynn med å koke pastaen.

♥ Men pastaen koker, blander du tunfisk, majones og kesam sammen. 

♥ Deretter kutter du agurken, tomatene og mangoen.

♥ Når pastaen er ferdig kokt skyller du den i kaldt vann 

♥ Bland alt sammen i en bolle, og nyt! 

 

Håper det smaker! 
 

10 kommentarer
    1. Hei Stina, elsker bloggen veldig mye <3
      Men det jeg skulle spørre om var: kan man lage den om kvelden, å la den ligge i kjøleskapet til dagen etter?

    2. Ditta såg nydelig ut! Viss du lika tunfisk so må du prøve den ilag med kokt ris, mais, kinakål og vårløk! So bruka du kesam, majones og krydder som dressing 🙂

    3. Ser kjempe godt ut! Men er litt skeptisk til tunfisken. Er veldig glad i torsk og laks. Men tunfisk liksom. Hvordan vil du beskrive smak/konsistens på den? 🙂

    4. Jeg må selv inrømme at det såå godt ut!! Men må man ha med tunfisk?? For er ikke så veldig glad i det. Hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg