Dette bør du ha i sminkebagen på skolen / jobben!

Nå som skole og jobb har startet for de fleste av dere, tenkte jeg å tipse om noen ting alle jenter bør ha i sminkepungen på skolen / jobben. Selv har jeg alltid med disse tingene på farten, og det har blitt et must for meg å ha de med! Da holder sminken seg fin igjennom dagen, og jeg føler meg så mye mer vel!

 

Dette bør du alltid ha med:

♥ Hårbørste – Med mindre du har veldig kort hår, kommer håret til å bli flokete utover dagen. Derfor kan det være smart å ha med en hårbørste, så du slipper å se ut som et bustehue innen jobbdagen er over. 

♥ Parfyme – Jenteparfymer blir borte fortere enn man rekker å komme seg til jobben. Derfor kan det være smart å ha med parfyme i en liten flakong, for å spraye litt utover arbeidsdagen.

♥ Sminke servietter – Plutselig begynner deg å regne midt i pausen på jobben / skolen, også står du der med sminken 20 cm lengre ned enn hva den var før det begynte å regne. Da er det smart å ha med servietter for å fjerne pandaøynene. Også smart å ha med for å fjerne sminken før / etter en gymtime!

♥ Sminkespeil – Smart å ha når du skal touche up sminken og du ikke har noe speil tilgjengelig.

♥ Antibac – Okey, mulig jeg er litt germfreak. Men jeg takler ikke bakterier, så jeg må alltid ha med antibac overalt hvor jeg går. Kan være smart å være ekstra påpasselig når det er høst og alle plutselig er syke.

♥ Pudder og pudderkost – Must have for å touche up sminken i løpet av dagen.

♥ Concealer – Jeg tror 99% av oss unge har en kvise en gang iblant, og utover dagen har de en lei tendens til å være det eneste stedet foundationen ikke vil feste seg ordentlig fast. Derfor kan det være lurt å ha en concealer i veska så du kan skjule den. 

♥ Leppestift / Lipgloss – Viktig å være fin på leppene! Og det er ingen leppestift i verden som holder hele jobbdagen, når man har spisepauser. 

 

 

Hva må du alltid ha med i sminkebagen?

Følg meg på snapchat “stinablogg” for oppdateringer som ikke kommer på bloggen. 

16 kommentarer
    1. Liquid lipsticks fra Gerard Cosmetics er å anbefale på det sterkeste! Holder gjennom lunsjen på mine lepper i alle fall👌🏼

    2. Jeg pleier å ha alt det der, men ikke parfyme siden vi har ikke låv å ha parfyme ting på oss. Jeg gir blaffen om deo fordi assa jeg vil ikke akkurat at alle skal svime av, men jeg dusjer hvær morgen så jeg stinker ikke akkurat, men etter gym MÅ jeg bare ha det, sellom jeg dusjet rett etter, men vi har 10 min på å ordne og dusje oss🙊. Vi har en plakat der det står om at vi ikke får bruke parfyme og deodorant og at luften er like frisk for alle. Assa luften blir jo ikke så frisk akkuat! Det er ikke alle som dusjer hvær morgen som meg får å få si det sånn😁. Jeg syns det er bare dumt, men som sakt så stinker ikke jeg akkurat!

    3. Duper bra innlegg 🙂
      Det jeg pleier og ha med meg på skolen er:
      1.Jeg pleier og ha med meg parfyme, men bare på de dagene som vi ikke har kjøkken for jeg går resturant og matfag.
      2.så pleier jeg og ha med meg en concealler
      3.jeg har med hårbørste
      4.så har jeg med meg leppestift
      5.så har jeg med meg antibac
      6.så har jeg med hodepinetabletter for migrene
      7.så har jeg med meg et pudder.
      8.så har jeg med meg det man trenger når man har den månedlige
      Men allt dette varierer, men pleier som oftest og ha med allt dette. 🙂

    4. Har med alt sammen untatt antibac, bare sånn at du vet det så blir man fortere syk av antibac! Hvis du blir syk en gang så er immunforsvaret dårlig siden du har ikke gjort “motgang” så det er like like strekt som til en som ikke bruker antibac. Og når du først da blir syk, typ forskjølet så blir du hardt “rammet” enn en som ikke bruker det! Håper du forsto hva jeg mente hah!! Elsker bloggen din❤️

    5. Akkurat det innlegge jeg trengte nå til skole start. Elsker bloggen din:)Et must for meg er antibakk, perfyme og conseler osv.trenger egentlig alt:)er også bakteriefreak:(haha! Hvor er den sminke baggen fra?

    6. Hvor kjøpte du den lille glasskrukken som man kan ha parfyme i? Som ikke tar så veldig stor plass…..

    7. Skulle ønske du heller skrev “Dette må _jeg_ ha med meg”, og ikke “dette må alle jenter ha”. Du ser godt ut du altså, men når jeg kikker innom kommentarfeltet ditt får jeg inntrykk av at du har veldig mange veldig unge lesere, og da er du helt sikkert et stort forbilde, og da er vinklinger om at slik og sånn må/skal/bør/er alle jenter veldig uheldig. Det er ikke sant, alle jenter er ikke sånn, mange jenter sminker seg ikke en gang, og malen for hvordan man skal være blir så trang..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg