Etter 2 dager uten dør man

Visste du at en så liten ting som å glemme og drikke vann regelmessig igjennom dagen, kan gjøre at du blir slapp, får vondt i hodet og ikke klarer å yte ditt beste? Vel, det stemmer! Vann er så ekstremt viktig for at kroppen vår skal fungere riktig. Vi mennesker kan klare oss uten mat i 30 dager, men vann klarer vi oss kun i 2-3 dager før vi dør (kilde). Så det sier litt om hvor viktig vann er for oss. 

Men, hvor flink er du til å drikke vann regelmessig? Selv var jeg ekstremt dårlig på det før, men har heldigvis skjerpet meg veldig etter at jeg forstod hvor viktig vann er. Nå som skole og jobb har begynt for mange av dere, tenkte jeg å gi dere noen tips til hvordan dere enkelt kan legge til dere vaner som gjør at vanninntaket holder seg bra, så du klarer å yte maks! 

 

– Marker på flaska hvor mye vann du skal drikke i løpet av dagen. Lag streker og skriv ned klokkeslettene. Da blir det enkelt for deg å holde oversikt!

– Syns du vann smaker kjedelig? Vel, da kan det hjelpe å ha litt frukt i vannet. Her er det kun smak og fantasi som setter grenser. Personlig er jeg veldig glad i noen skiver lime i vannet. 

– Ha bilde av vann som bakgrunn på mobilen. Da blir du påmint at du må drikke vann, hver gang du åpner telefonen.

– Kutt ut brus, iste, energidrikker, sjokolademelk, osv. Drikk vann isteden! 

– En kvinne med lav / middels aktivitetsnivå trenger 2 liter vann hver dag, har man et høyt aktivitetsnivå trenger man ca 2,5 liter. En mann trenger generelt en halvliter mer. (kilde: imsdal.no)

– Alltid ha vann på pulten der du sitter. Ha gjerne en vannflaske som du fyller på med kaldt vann i pausene. Har man en flaske så tilgjengelig er det mye lettere å drikke igjennom dagen.

 

Hvor flink er du til å drikke vann?

33 kommentarer
    1. Jeg er ikke så veldig flink til å drikke vann selv, men jeg prøver å drikke mer så disse tipsene dine hjelper veldig for min del❤️💧
      Elsker bloggen og YouTube kanalen din💅🏻

    2. Kroppen må faktisk ikke ha 2-2,5liter vann vær dag, det er bare noe de sier, det er bare å drikke når man er tørst😋✨

    3. Hei! Kan du lage et innlegg der du forteller fra din tid på ungdomsskolen eller videregående, og om hvordan man skal få seg nye venner?

    4. Jeg drikker kun vann hver eneste dag og veldig ofte. Jeg kuttet ut både brus og energidrikker på flekken etter jeg ble syk (vært syk i to måneder nå) og klarer ikke tanken på brus mere. Jeg var kjempe hekta på brus før. Men ikke nå lengre =]

    5. Jeg er egentlig ikke så flink til å drikke vann men jeg har drukket mye i det siste💧💦 jeg har et spørsmål: hvordan trener du brystene dine😅

    6. Jeg drikker vann veldig ofte for vist Ikke blir jeg super slapp Og Vil bare sov Men når jeg får I meg vann så hjelper Det så er godt på og drikke vann ja

    7. Du vet at man får i seg vann gjennom matvarer også?😅 Man skal ikke drikke opp til 2L vann hver dag, man skal drikke når man er tørst, til man ikke er tørst lenger. 😊

    8. Har sett på en what’s on my iPhone videoen du har laget at på den helse appen så kan du se hvor mange skritt du har gått i løpet av en dag. Lurte.bare på hvordan du klarer å stille inn det på telefonen? Elsker bloggen din❤️💞💖💗💜💓💕

    9. Tusen takk for mange gode tips!❤️ Får selv i meg altfor lite vann, så disse tipsene hjelper nok veldig💞

    10. Heisann! Jeg har gått konstant med vannflaske i 9 år må. Er helt avhengig, så fort jeg metker at jeg har mistet den/glemt den blir jeg automatisk drittørst. Elsker vann ❤ og til du der oppe i kommentarfeltet som sier at du ikke får ha dtikke i klasserommet. Bullshit. Det er faktisk en menneskerettighet å kunne dtikke vann nårsomhelst, så lenge du har en flaske med vann kan INGEN nekte deg det på skola.

    11. Man dør nok ikke du, tenk på barna i Afrika! Klarer seg dem, er ikke mye rent vans dem, er ikke mye rent vann å få der… Samme med maten

    12. ” Your body is nearly two-thirds water and so it is really important that you consume enough fluid to stay hydrated and healthy. If you don?t get enough fluid you may feel tired, get headaches and not perform at your best. ?Fluid? includes not only water from the tap or in a bottle, but also other drinks that give you water such as tea, coffee, milk, fruit juices and soft drinks. You also get water from the food you eat ? on average food provides about 20% of your total fluid intake.” – nutrition.org.uk

    13. Selv drikker jeg mye vann, jeg drikker 2-4 glass vann til frokost, på skolen drikker jeg av en halvlitersflaske som jeg fyller om 2-3 ganger, når jeg kommer hjem drikker jeg ett glass og til middag drikker jeg 4-6 glass med vann. Pleier også å drikke et glass før jeg legger meg.
      Et veldig godt tips er å ha med en vannflaske i vesken. Er du ute og blir tørst er det veldig fort gjort å kjøpe brus siden det koster like mye som vann. Men om du har med vannflaske er det jo vann du ender opp med å drikke.

    14. Jeg drikker mye vann😍Jeg lurte på et spørsmål? Hvordan skal man få venner i ungdomskolen? Håper du svarer😍Jeg elsker bloggen din. DU ER SUPER FLINK

    15. Eg får ikkje lov til å ha vann på pulten kun å drikke i friminutt men da er det låst. Ganske idiotisk å ha kopper da

    16. Altså, hvis man driver og streker opp på flaska og skriver klokkeslett for når man skal drikke vann, og i tillegg har vann som bakgrunn på mobilen, ja da begynner man å ha andre problemer enn en eventuell dehydrering. Ler*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg