Den negative siden med å blogge

Å lære seg og gi blaffen i kommentarer man får, er vanskelig. Jeg har blogget i over 6 år, og på denne bloggen har jeg mottatt 115’634 kommentarer. På instagram har det kommet inn over 54’400 kommentarer, og på YouTube har det kommet inn 31’684, totalt blir dette 201’718 forskjellige meninger om meg. Det sykeste er at jeg har faktisk lest 95% av alle kommentarene. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette har gjort at jeg har noen dager der jeg hele dagen ikke får gjort en eneste dritt, fordi uansett hva jeg prøver å jobbe med, er det en eller annen kommentar i bakhodet mitt som sier at dette blir feil. Prøver jeg å ta på en hvit fin topp jeg nettopp har kjøpt, kommer kommentaren om at den toppen så jeg helt jævlig stygg ut med, og at jeg virkelig ikke burde bruke den.

Prøver jeg å skrive et innlegg om 12 ting jeg er syns er morsomt med sommeren, kommer det frem en kommentar i bakhodet mitt “å herregud, ikke bare lag 12 ting innlegg, det er så jævlig kjedelig”, prøver jeg å skrive litt om hverdagen min kommer det frem en kommentar i bakhodet mitt som sier “hvem faen bryr seg om du spiste ute med en venninne i dag? Skriv noe interessant som folk faktisk bryr seg om”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter å ha lest 201’718 antall kommentarer kan jeg ærlig si at jeg har blitt litt sprø av det. Det er selvfølgelig ikke hver dag jeg føler på stresset av kommentarer. Men noen dager, som i dag, føler jeg ekstra på det, og alt jeg som jeg har lest den siste tiden blir slengt rett i trynet mitt. 

Se for deg at du kommer på jobb. Før du i det hele tatt rekker å sette deg ned ved pulten din, er det allerede over 50 mennesker som står der og skal fortelle deg at du ikke har kledd deg riktig for jobb i dag, at det du gjorde i går var helt feil, at du burde ikke bruke den leppestiften fordi den kler deg ikke, at du burde farge håret fordi du er finere med en annen hårfarge og at hvem som helst kan gjøre jobben din og om du ikke gjør det 110% perfekt fortjener du ikke en eneste krone du tjener. 

Litt sånn er det å være blogger.

ALLE skal ha en jævla mening om hvordan jeg skal se ut, hvordan jeg skal skrive denne bloggen, hvordan jeg skal leve livet mitt og hvordan jeg skal oppføre meg. Å få alles meninger hele tiden er faktisk ganske slitsomt til tider. Ofte har jeg dager der jeg blir så utmattet at jeg må legge meg i senga midt på dagen, og bare ta en total time out fordi jeg er så sliten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man kan jo si; kan du ikke bare slutte å lese kommentarer da? Vel, jeg har prøvd. Herregud jeg har prøvd. Tidligere hadde jeg sånn at alle kommentarer måtte manuelt godkjennes, fordi jeg ville luke vekk stygge kommentarer. Men, for en måneds tid siden skrudde jeg det av, sånn at jeg ikke lengre måtte lese kommentarer som kom inn. Men, det tok ikke lang tid før jeg fikk kjeft i kommentarfeltet at jeg måtte faen meg klare å svare bloggleserne mine, det er jo tross alt de som gjør at jeg kan leve av bloggen. Så da begynte jeg å lese kommentarer igjen, så jeg ikke skulle være en dårlig blogger som ikke brydde seg om leserne sine. 

Så da sitter jeg her da, og har en sånn dag. En sånn dag hvor jeg holder på å bli ganske sprø av alle andres meninger. En sånn dag hvor jeg har bare lyst til å be hele jævla verden om å holde kjeft og bare la meg være meg. 

30 kommentarer
    1. Jeg vet hvordan det er jeg er ikke blogger men Jeg vet hvordan det er og få Hat kommentar og alt det der det Og få det gikk helt dårlig til meg jeg begynte med selvskading og få alt annet så ja Fortsetter ennå bare det jeg ville si håper på svar og elsker bloggen din

    2. Du er sterk Stina som har taklet hat kommentarer og ikke latt det gå inn på deg💗💗
      Du er forbildet mitt💗💗💗💗💗💗

    3. Ikke greit å komme med ufine kommentarer/person angrep. Det et bare barnslig og frekt. Meeeen, her kommer det et stort men. Når man jobber som blogger og det er jo en jobb, så må man håndtere at mennesker er uenig med enn selv. Jeg tenker at dere får så sinnsykt godt betalt for jobben deres at det ikke er noe å klage på 🙂

    4. Jeg synes du er sterk stina <3 du og blogger din er en hitt :-):-)
      Du er en utrolig snill, omsorgsfull, kul, sterk, person! Og masse mer da 😀
      Men jeg ville bare ikke at denne kommentaren skulle bli altfor lang..
      For da var jeg redd du kanskje ikke hadde gidde å lese den..
      Men uansett så kunne jeg sitte her hele dagen og beskrive hvor snill du er 🙂
      Jeg skjønner at du sliter.....
      Jeg elsker deg stina <3
      Sender deg masse støtte.
      Hilse. Louise 11 år

    5. Hei. Når jeg leste dette innlegge Stina, fikk jeg tårer i øynene. Jeg kan ikke begripe at noen bare må skrive hat og dårlig kommentarer. Dere der ute som skriver hat. Dere er ikke noe kule. Jeg skjønner at dere kanskje er musunlige. Men å være slemme? Det løser ingenting! Tenk om det var dere som satt hjemme å var drit lei seg fordi du hadde fått 1000 hat kommentarer! Det er viktig å være snille mot hverandre, støtte hverandre og ikke minst passe på hverandre! Jeg sier ikke dette bare for å virke som om jeg er en engel. Men dette er faktisk viktig! Stina gjør alt for å oppdatere hver dag! Hun gjør en kjempe jobb! Se det litt fra Stinas side istedenfor å bare skrive uten å tenke seg om! Ville bare si det. Jeg støtter deg 100% Stina❤️

    6. Du er sterk Stina💞
      Forstår hva du mener, men velkommen til 2016. Alt skal være perfekt. Ikke for tykk ikke for tynn. Ikke for høy ikke for lav. Ikke for store pupper ikke for små pupper. Hvis du stikker deg det minste ut så er du bare rar. Det er litt vanskelig å gjøre noe med, man for bare overse det😊

    7. Til alle haters der ute hat gir dårlig selvfølelse og er ganske deprimrende og irriterende, og det jeg er helt sikker på at dere som skriver hatkommentarer på denne bloggen egentlig ikke har en god grunn! Hun har brukt hele 6 år av livet hennes på denne bloggen, fordi hun BRYR seg om leserne sine og liker å blogge. Selv synes jeg Stina er veldig flink på bloggen, youtube og sosiale medier. Elsker deg stina❤💕❤

    8. Skjønner at det ikke er noe gøy å få kritikk på utseende osv, det fortjener ingen å leve med. Men når det gjelder innholdet på bloggen burde vel lesernes mening ha en verdi for deg, så lenge den blir gitt på en konstruktiv måte? Jobben din er jo tross alt å produsere innhold vi liker å lese? Eller, hva er dine tanker rundt dette?

    9. Slike kommentarer er absolutt ikke ok, men som du sier er jo det en del av jobben. Vil tro det er slik på alle arbeidsplasser, men ettersom din er på nettet er det enklere for folk å være “tøffe” og slenge dritt. Du har holdt på i seks år, du klarer dette 😀
      Og for å gi deg (mest PelleK, kanskje) en liten gladnyhet, så ble bildet hans vist på PDS i dag! https://www.youtube.com/watch?v=xBSVowU-U3s Tenkte jeg skulle si ifra dersom dere ikke var klar over det, det er jo innmari kult!! 🙂

    10. Det er litt som å være mobbeoffer som jeg har mye erfaring med, dessverre. Til slutt må man bare drite i hva andre mener og heve seg over det istedet for å ta innover seg for alltid er det noen som har mening om noen, dessverre.

    11. Det er jobben din noe du har valgt selv oooog du får GODT betalt for det. Du må vel tåle det folk har det verre

    12. Du er veldig sterk og modig og helt utrolig flink med bloggen. De som slenger dritt om deg er bare dumme folk som er misunnelig på deg. Du er mitt store forbilde vil bli som deg du er utrolig vakker og ja alt fatisk. Tenk du har oppnådd over milioner vis av folk som ser på videoene dine og støtter deg
      ELSKER DE STINA!😍😍😍😍😍😍😍

    13. Å være blogger er faen meg ikke enkelt! Du har et yrke der man får dritt slengt i trynet hele tiden, fordi det foregår på nettet og vedkommende som slenger denne dritten tror at siden dette skjer på nett kan det ikke skje personen noe. Det er så klart helt feil.
      Stina, jeg synes du skal ha en video som Sophie Elise (og fler) at du går til huset til personene som har vært helt jævlige mot deg, og snakker med dem osv. Gjør det til en video og legg ut på kanalen din, hvis du ønsker. På den måten kan de jævla haterne se at du faktisk kan finne ut alt om dem, og at å slenge dritt på nett er like ille som i virkeligheten. Nå ble dette ganske langt, men håper du leste det og at du kanskje hører litt på meg.
      Du er helt unik og fantstisk. Tusen takk for at akkurat du er deg!

    14. Hei, har fulgt bloggen din en stund nå og har merket at du(vertfall i det siste) skriver henholdsvis lite om særlig dype temaer. Er dette noe du kanskje kunne blogget om? Med dype temaer mener jeg temaer som engasjerer eller er aktuelle. Kanskje du kan utdype litt av dine tanker rund saker som florerer i media? Kanskje du også kan ta opp litt aktuelle temaer som klimaendringer el.? Liker for all del bloggen din og den er veldig inspirerende men jeg savner litt variasjon.

    15. Jeg elsker bloggen din YouTube channelen din!!❤️❤️ Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har å blitt mobbet😢 + du er utrolig sterk❤️❤️❤️Du er idolet mitt😍❤️!!

    16. Stå på, jeg sytes du har en kjempefin blogg! ❤️ Dessverre er det noen som alltid skal prøve å ødelegge.. De er vel bare misunnelige 😉

    17. Dette med kommentarhets er absolutt et stort problem som er kommet de siste årene og som går veldig ut over dere bloggere, desverre. Ser utfordringen med å ikke ville lese de verste kommentarene/mobbingen men samtidig kunne svare leserne dine. Har lagt merke til at det er noen av de største bloggerne som har hjelp som godkjenner kommentarene for de. På denne måten får man sensuert vekk det verste, og bloggeren kan selv gå inn i de publiserte kommentarene å lese/svare på det som er relevant for innlegget. Kunne dette vært noe for deg også kanskje? Det er klart det er en utgift, men jeg kan ikke engang tenke meg den psykiske påkjenningen det er å lese dritt om seg selv hver eneste dag, det kan ikke være bra..
      Stå på videre! Du er ei bra jente og det er desverre sånn at de som har noe imot deg er de som skriker høyest, det betyr ikke at det er den generelle oppfattelsen til folk.

    18. Ikke bry deg om hva alle andre tenker om deg, du er pen, snill, smart! Å mye mer! Ikke ta imot dritt. Jeg vet hvordan d er. Jeg er ikke blogger selv men nesten hele live har andre snakket dritt om meg. Jeg har en jente i klassen som alltid sier hva jeg ikke kan gjøre å hva jeg gjør galt. Som: du ser rar ut i den genseren, hvorfor har du på deg mascara? Prøver du å se pen ut? Isåfall, d er du ikke å d kommer du aldri til å bli. Så, jeg vet hvordan d er. Du er en sterk og modig jente/dame. Å du er lykkelig, du har pf, hus, venner,familie som er glad i deg. Ikke la alle haterene ødlegge for deg! For du er så mye mer enn en jente som tar i mot dritt.
      Elsker deg og bloggen din❤️ Vær sterk videre❤️❤️

    19. Hva er det de folka tenker på? Du er jo bare så kul, og du virker veldig grei! Du er jo faktisk en av Norges største youtubere og bloggere. De er sikert bare salju;)

    20. Jeg elsker bloggen din fordi du har så varierte innlegg! ❤️ Du deler tips og triks, som jeg elsker! Det er bloggere som bare skriver om hverdagen sin, og aldri deler noen life hacks, oppskrifter, treningsmetoder eller noe i den duren, og da kan det bli litt kjedelig. Men du har det variert, og da er alle inleggene dine like spennende! Elsker bloggen din ❤️❤️❤️

    21. åååh du har verdens beste blogg Stina, du er verdens beste blogger.. stå på, jeg elsker deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg