Ukens spørsmål #120

Hei. Hvor lang tid tok det før du begynte å tjene penger på blogging & youtube?
– Ja. Det tok noen år før jeg i det hele tatt tjente noe som helst. Jeg tror vel at jeg begynte å tjene nok til at det kunne regnes som en deltidsjobb etter 3 år kanskje. Og etter 4-5 år tjente jeg såpass godt at det kunne regnes som en vanlig heltidsjobb pengemessig.

Så det tar ofte lang tid før man i det hele tatt tjener penger på blogging og youtube. For de aller fleste tjener man aldri noe som helst, siden det er så ekstrem konkurranse. Derfor er det viktig å vite at man ikke bør starte å blogge for å tjene penger. For meg var det lenge en hobby som jeg er takknemlig for at jeg har klart å gjøre om til et levebrød. 

 

Du sa at du tok de fleste bilder selv, men hvordan får du til det? Siden bildene er jo på lik linje med at det ser ut som om noen tar bilde for deg , hvis du skjønner
– Jeg bruker stativ og fjernkontroll selvutløser. Så da blir det jo superlett!


 

Er du noen gang på stranden egentlig? Har aldri sett at du har lagt ut et innlegg om det
– Nei. For å være helt ærlig så er det visse ting jeg ikke lengre gjør på grunn av jobben min. Å dra på en strand blir veldig ukomfortabelt for min del, da det ofte er mange som kommer bort for å skulle ta bilde. Pluss mange som tar snikbilder av meg. Så når man er på en strand i bikini er man i en ekstra utsatt posisjon, der man ikke ønsker denne type oppmerksomhet.

 

Er det ikke litt rart at dere bor sammen også vasker dere klærne deres hver for seg? Så et spørsmål i forgje runde om at dere hadde hver deres skittentøyskurv.
– Hehe, nei det syns jeg ikke er rart. Det syns jeg bare er likestilling. Hadde jo blitt ekstremt urettferdig om den ene måtte tatt vasken for begge. Pluss at jeg syns det bevarer noe av romantikken i et forhold at man ikke vasker de skitne sokkene til hverandre. Altså, vi lever ikke i 1950 lengre, så man kan fint ta klesvasken sin selv! 

Bruker per Fredrik sminke?
– Nei. Jeg trodde det litt i starten, siden han har ekstremt fin hud. Men neida, han har bare holdt seg unna sol og har gode gener, så han har perfekt hud. 


 

Når du søkte leilighet tidligere, har du noen tips å komme med? Skal nemlig flytte til høsten og tar imot alle tips.
– Hmm.. Hvis du skal flytte til Oslo bør du være obs på hvor du flytter. Pass på at du flytter et sted i byen der det er trygt, og kanskje ikke akkurat midt i en festgate da det kan bli super slitsomt. Du bør også sjekke hva slags naboer du har i blokka der du skal flytte. Selv var jeg ekstremt uheldig med flere av naboene til tross for at jeg flyttet til Skillebekk på Frogner som er ekstremt rolig og trygt. Flere av naboene var crazy narkomaner som truet med å banke meg flere ganger. Jessda. Så vær forsiktig med hvor du flytter. 

Jeg lurte på hvor mye du betalte for leiligheten i måneden?? Hvis du ikke ønsker å si det er det greit men var det mere dyrt eller billig?? Love u❤️
– Jeg betalte 12000 for leiligheten i måneden. Det var uten strøm, nett og tv. Så totalt ble det ca 13000. Vil si det er ganske dyrt når leiligheten kun var 38 kvm. Men, det er jo det som det koster når man skal bo i Oslo generelt, og spesielt Frogner. 

 

Hvor finner du inspirasjon til interiøret til huset?
– Litt overalt egentlig. Men ofte på Pinterest og interiør magasiner. Det Nye interiør er jeg veldig glad i. Også følger jeg flere brukere på instagram jeg blir inspirert av. 

Kunne du tenke deg å ha hytte der du er fra, en gang i fremtiden?
– I Hokksund? Nei, virkelig ikke. Er jo ikke akkurat noe grunn til å ha hytte der. Feriehus i utlandet derimot.. 

Kunne du laget en video av din nighttime routine?
– Hmm, ja kanskje det! Syns det er så vanskelig å gjøre det fordi jeg føler det kanskje kunne blitt litt kjedelig? Jeg vet ikke jeg. Har dere noen tanker om dette?

 

Jeg så nettop på snapchatten din at du hadde det søte koppen din med den kattepusen på😍 hvor fikk du tak i den!? Den va jo så nydelig søt😍😍
– I know, den er så søt! Kjøpte koppen på en Disney butikk i Roma.

 

Jeg bare lurte på om du kunne svare på dette i ukens spørsmål. hva kaller du Per Fredrik? PF, Per, Per Fredrik, PelleK? eller noe annet?
– Jeg har alltid kalt han Per Fredrik. De fleste kaller han Pelle eller PelleK, men for meg føles det unaturlig når det er artistnavnet hans. Det hender jeg skriver PF kun fordi det er lettere. 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

PS; ukens spørsmål kommer vanligvis på søndager. Men i går var jeg rett og slett ikke i form, så jeg klarte ikke å få skrevet ukens spørsmål før nå.

 

56 kommentarer
    1. Eg har fått ein vill fugl på rommet mitt, det var ganske skummelt. Korleis hadde du reagert viss du hadde fått ein fugl i huset ditt?

    2. Kan Per Fredrik ha en spørsmålsrunde på bloggen din? Hvor han svarer på spørsmål om seg selv og andre vi lesere lurer på?

    3. Hvor i verden vil du reise nå?
      Kan du lage en “fitness routine”?
      Kan du lage en “what I ate today”-video (bare søk opp på yt)?
      Hva liker du best med der du bor nå?
      Kan du lage en sminkevideo?
      Du er virkelig fantastisk, Stina! Stå på 🙂

    4. Kan du lage et innlegg der du forteller hvordan du tar vare på blomstrene dine? tenker spessielt på pionerene! Likens innlegg som du lagde som rosen før en god stund siden.

    5. Hvor i Oslo mener du er de tryggeste stedene å bosette seg, eventuelt hvor det er mindre trygt å bo? Spesielt med tanke på en ny student?

    6. Å ha to videoen i uka sa du ble for mye men for en stund tilbake snakket du om å ha video annen hver søndag i tillegg til hver onsdag! Det hadde blitt veldig gøy og håper du kan Gjøre det. Kan du værsåsnill ta dette med i ukens spørsmål?

    7. Hei! Kan du skrive litt om din hår rutine? Hvilke hårprodukter du bruker osv, synes ditt hår ser så glansfult og rent ut hele tide. Har selv veldig tjukt hår, så trenger litt tips!

    8. Hei! Har hørt at du bruker hair extentions, og det ser rett og slett nydelig ut!! Selv bruker jeg tape extentions, men håret blir så utrolig slitt! Hvilken shampoo og condition bruker du? I allfall er det noe du spesielt anbefaler?

    9. Hvis du kunne velge av hvilken som helst person, hvem ville du helst ha som middagsgjest for en kveld?

    10. Hei stina, eg lurte på om du hadde nokon spessielle forbilde, idol til som eks.artister bloggerer, skuespillerar ovs.?
      Du er mitt forbildet og idol,love you, stina.:-)

    11. Hei, i et blogginnlegg som handla om blogging skrev du at man minst må ha to blogginnlegg om dagen men du har lenge bare hatt et blogginnlegg og tjent på det også hvorfor skrev du det da???

    12. Hei Stina. Elsker bloggen din. Lurte bare på om du kan lage flere sminkevideoer eller 10 ting du elsker eller annet. Noen tips til billig og bra sminke eller kule ting. Stå på.

    13. Stina kan du lage en video der du viser ALL sminken din? hva er favoritt sangen din? Hvis du kunne ha valgt EN farge du måtte bruke resten av livet ditt, hvilken haddu du valgt? Hvis du kunne ha valgt en kjendis du kunne ha vært i en dag, hvilken ville du ha valgt? LOVE YOUUUU BB 😭😍

    14. Ikke negativt ment, men ekstremt urettferdig at du vasker klærne hans? Har ikke hørt den før. Synes det er en kvinnfolkjobb, og det tar jo heller ikke lang tid. Husvask og slikt, den forstår jeg

    15. Kan du lage en morning rutine eller natt rutine?? Hadde vært såå gøyt å se!! Eller vlogger! Er så gøyt å se når du lager vlogger ❤️

    16. På snappen din så tok du bilde av blogginnlegget: advarsel om negler.(eller boe sånt) og så skrev du sint emoji’er. Hvorfor het innlegget det, og hvorfor skrev du sånne emoji’er?❤️

    17. Hei kjempe stor fan jeg lurte på hvordan du barberer armhulene dine(lurer bare til jeg må begynne med det) og når du begynte å barbere deg! Hadde satt stor pris på om du svarte🙂 Hilsen en STOR STOR fan

    18. Hvor har du kjøpt bildene på kontoret ditt og hvor mye kosta de?
      Kan du lage en video hvor du har en litt mer normal sminke?

    19. Hei. Hvor gammel var du når du begynte med sminke for første gang og hva slags produkter brukte du?

    20. Hei , Stina!
      Er ikke så lenge siden jeg begynte å lese bloggen din, men når jeg begynte ble jeg hekta…
      Jeg lurte på, hvilken svenske youtubere er dine favoritter?

    21. Kan du lage en video om hvordan du startet med youtube, redigerer videoer og laster opp videoer. Har veldig lyst til å starte en youtube kanal men er litt nervøs.
      Startet du med 0 amonnenter, og hvordan klarte du å få til en så fin og bra kanal? Elsker deg veldig

    22. Hei Stina! Jeg synes egt at det ser ut som du er lei av å bli tatt bilder av på bildene dine! Kan du smile så vi ser de pene tennene dinne?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg