Colosseum var helt vilt!

Helt siden jeg var liten har jeg alltid hatt lyst til å se Colosseum, og i går fikk vi endelig dratt dit. Jeg skjønner ekstremt godt hvorfor dette er en av verdens mest spektakulære bygg fra gamle tiden, fordi det her var helt sinnsykt! Altså, jeg har aldri sett noe så ekstremt før i hele mitt liv.

Altså, alt det her ble bygget for 2000 år siden! Da fantes det hverken heisekran eller noe for å gjøre det lettere. I tillegg er det ganske surrealistisk å tenke på at her kjempet gladiatorer mot hverandre til døden, og ofte kjempet de mot tigre også. Helt sinnsykt!  

Å se den 48 meter høye bygningen var bare helt vilt. Jeg har sett den masse på bilder fra før av, men det er først i virkeligheten at man skjønner hvor stor bygningen er. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tenk; her satt det som regel 50’000 mennesker for å se på gladiator kampene! 

Før jeg dro hit fikk jeg forresten mange tips om at jeg måtte kjøpe billett på utsiden, fordi det var helt kaos å kjøpe billett der inne. Tvert imot om det var fakta. Her stod vi i kanskje 10 min i kø og det var null stress å komme inn! (på en lørdag i høysesong!)

For et syn det her er! 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter at vi hadde sett på Colosseum gikk vi over gaten på en av restaurantene som vi ble sittende å dele en flaske vin, spise masse pasta og kose oss mens vi så mot Colosseum i solnedgangen. Utrolig koselig! 

 

5 kommentarer
    1. Kunne du lagt ut bilde av de karikaturtegningene som en tegner laget av dere i Roma? Så det såvidt på snap 🙂

    2. Virker som om dere har det veldig hyggelig! Gleder meg til å se flere bilder – fikk også skikkelig lyst til å reise til Roma selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg