Slik slutter du å hate garderoben din!

Da jeg bodde i leiligheten på Frogner, hadde jeg et klesskap som var mørkt og altfor lite. Det gjorde at jeg altfor ofte slet med å finne ut hva jeg skulle ha på meg. Alle klærne ble av en eller annen grunn automatisk stygge når de hang i det mørke skapet. I tillegg var det nesten umulig å finne noe som helst, fordi det var så stappfullt.

Men nå som jeg har walk in closet elsker jeg plutselig klærne mine igjen, og jeg har aldri problemer med å finne ut hva jeg skal ha på meg lengre. Det sykeste er at jeg har ikke kjøpt inn masse nye klær. Det er fortsatt de samme klærne, bare at nå henger de på en måte som gjør det mye lettere for meg å like de. Om dere skjønner? 

Uansett, jeg vil tippe at mange av dere der ute ser inn i klesskapet hver morgen, med et sukk mens dere forbanner dere over at dere har ingenting å ha på dere. Vel, det skal forandres nå! Nå skal jeg gi dere noen geniale tips for at dere skal like klærne i klesskapet deres igjen!

Hvitt – Begynn med å se på selve garderoben din. Hva slags klesskap har du? Jeg anbefaler deg å kjøpe ett i hvitt, og kun bruke hvite kleshengere. På den måten kommer klærne mer tydelig frem, og det blir også finere og mer inspirerende å se på. Et nytt klesskap behøver virkelig ikke å være dyrt. Du kan enkelt kjøpe et hos billigere kjeder.

Lys – Pass på at det er godt med lys på rommet der du har garderoben din. Da får du sett alle klærne skikkelig, og det blir mye lettere å velge klær. Sett gjerne en ekstra lampe inn i rommet om det er for mørkt der.

Gå igjennom – Dra ut alt av garderoben og gå igjennom klærne dine. Prøv på plagg og se hva som passer. Legg vekk eller gi bort det som har blitt for smått / stort. 

Fargekordiner – Heng alle klærne dine etter farge og form. Selv henger jeg de sånn; små topper, større topper, gensere, tynne jakker, ytterjakker. I farger: hvit, beige, rosa, gul, grønn, blå, rød, grå, svart. Tro meg når jeg sier det her; å fargekordinere gjør en ekstrem stor forandring. Da får du er mye bedre overblikk over hva du har, og det er mye lettere å velge ut. 

Bilder – Sett gjerne sammen noen antrekk og ta bilde i speilet mens du har på antrekket. Lagre alle disse bildene i en mappe på telefonen din, så har du noen antrekk å velge imellom når du har dårlig tid og ikke aner hva du skal ha på deg.


 

Hold det ryddig – Om halvparten av klærne dine ligger på gulvet, så blir det veldig vanskelig å se hva man faktisk har. Derfor er det viktig at du alltid holder det ryddig, for at du lettest skal se hva du har å velge mellom. Sett deg gjerne som en regel at du skal rydde hver kveld. Så slipper du at det skal hope seg opp store hauger med klær, også er det ryddig når du skal kle på deg om morgenen. 

Ekstra tips – Hvis du ikke er sikker på hva du vil gi bort, og hva du vil beholde. Kan du gjøre et lite eksperiment. Snu kleshengeren feil vei, og hver gang du bruker et plagg henger du det inn riktig vei. Etterhvert vil du se veldig tydelig hvilke klær du faktisk aldri bruker, som du kan kvitte deg med. 

 

Er du fornøyd med garderoben din?

 

Følg meg gjerne på facebook for å se når jeg legger ut nye innlegg! Trykk HER for å følge! 

15 kommentarer
    1. så gode tips! har veldig lyst på walk in closet, men det får bli når jeg flytter ut, for jeg har litt for lite rom til at det skal bli plass :p selv har jeg sånne hvite klesskuffer jeg har klærne i 🙂

    2. Njæ, sånn passe. Har egentlig ganske lite soverom. Jeg har et lite klesskapet. Har nettopp tatt en liten shining, ryddet ut av skapet og gitt en del klær til søsteren min👍🏻

    3. Jeg har et garderobeskap, men alle klær er bretta! Er stappfult og det er slettes ikke et walk-in-closet. Finner aldri ut hvilket antrekk som passer :/

    4. Hei veldig gode tips takk for innsprasjon men eg har ikke walk in closet eg har sånn at kleskapet er delt inn i to deler så den ene siden kan eg hege ting i ogvden adre har eg helt nese 3 skoffer og oppe har eg 4 hyller har du noen tips til hvordan eg kan gjøre det lit mer gøy/spennende og finne klær å ha på seg liksom det blir sånn at når eg står opp ig ska kle meg så blir det sånn at alt føles bare som rot og da ender eg av og til å bare gå i pysjamas en hel dag og det er ikke bra!!! TIPS??? HJELP!!!

    5. her skriver du att du ikke har kjøpt klær i det siste, men på innleget -umulig å finne riktig skrev du att du hadde kjøpt noen topper og sko+sminke……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg